پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / مجمع پیشگامان دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: شرایط فعلی فرصتی است که بتوانیم خلأها و مشکلات موجود در طول چهل و سه سال گذشته را شناسایی و برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی بعد از ظهر امروز در مجمع پیشگامان انقلاب اسلامی دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان که با حضور نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه این مجمع، مجموعه‌ای بسیار فاخر و ارزشمند است، اظهار داشت: کارگروه‌های مختلفی در این مجمع با حضور افراد شاخص استان تشکیل شده است که در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی و اجتماعی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: اتفاقاتی که در طول چند ماه گذشته اتفاق افتاد، در ظاهر تهدیدهایی برای نظام اسلامی و برای کشور بود و نشان داد که دشمنان و تجزیه طلبان برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های بسیاری برای ضربه زدن به کشور دارند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه فراتر از موضوعاتی که امروز نمایان شده، باید از درون این آسیب‌ها به دنبال راهکار باشیم، گفت: شرایط فعلی فرصتی است که بتوانیم خلأها و مشکلات موجود در طول چهل و سه سال گذشته را شناسایی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اتفاقات اخیر نشان داد که در بعضی از موارد اشتباهاتی داشتیم و باید در مسیر رفع آن تلاش کنیم، یادآور شد: در عرصه فرهنگ با خلأهایی روبرو بودیم و متاسفانه نظام فرهنگی جامعی نداشتیم، موضوعی که بارها به مسئولان ارشد کشور نیز آن را تذکر داده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه متاسفانه در بحث شناخت قشر نوجوان با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم، گفت: نسبت به فضای مجازی توجه کافی نداشتیم و حاکمیت در فضای سایبری را آنچنان که باید جدی نگرفته‌ایم، در حالی که برنامه‌های جامع فرهنگی می‌توانست نسل جوان ما را از دست حاکمیت دشمن، نجات دهد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تمام قوا در کنار یکدیگر به دنبال حل مشکلات و نقاط ضعف باشیم، خاطرنشان کرد: امروز زمان آن است که نسبت به مشکلاتی که منجر به بعضی از مباحث شده توجه ویژه‌ای داشته باشیم و با مطالبه و شناسایی این آسیب‌ها، در صدد راهکار برای رفع آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی به تشریح وظایف و علت شکل گیری این مجمع پرداخت و اظهار داشت: مجمع پیشگامان در سطح شهر همدان و استان یکی از مجامع فاخری است که می‌تواند در حوزه مطالبه‌گری از مسئولان و پیگیری مشکلات مردم، به جهت آشنایی مناسب با نظام مسایل استان، اقدامات مناسبی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: افراد حاضر در این جمع از موثرین و مدیران و فعالان سابق هستند که از توان خود برای خدمت به انقلاب و نظام اسلامی و مردم استفاده می‌کنند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه این جمع در هر جا احساس کند مشکلی وجود دارد و تبدیل به دغدغه مردم شده، حضور پیدا می‌کند، یادآور شد: با توجه به آنکه غالب اعضا مجمع پیشگامان جز بازنشستگان می‌باشند، بنابراین به دنبال منافع شخصی نبوده و جمعیتی پر از تجربه و دغدغه برای رفع مشکلات شهر و استان هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس، اظهار داشت: انصافا وقتی تاریخ مبارزات آیت الله مدرس را آن هم در دوران سخت رضا پهلوی مطالعه می‌کنیم، مبارزی با روحیه‌ را مشاهده می‌کنیم که با شجاعت، هوشیاری و بصیرت تمام، در مسیر خدمت به مردم قدم برداشته است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha