شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ق

حوزه/ امام جمعه قمصر گفت: ملت آزاده ایران در طول تاریخ پرچم دار ظلم ستیزی و استکبارستیزی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر در مصلای این شهر با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: فاطمیه آخرین سنگری است که شیعه قبل از ظهور آن را تصرف کرد.

امام جمعه قمصر، به تفاوت عاشورا با فاطمیه اشاره کرد و گفت: عاشورا موجودیت شیعه را اثبات و حفظ کرد، اما حقانیت شیعه در عاشورا اثبات نمی‌شود بلکه این حقانیت، یعنی اثبات ولایت الهی ائمه در فاطمیه اتفاق می‌افتد.

حجت الاسلام کتابچی، بر لزوم بزرگداشت ایام فاطمیه تأکید کرد و گفت: برای بزرگداشت ایام فاطمیه بالای سر در منازل مان را پرچم سیاه بزنیم و خواهران نیز روضه‌های خانگی را برپا کنند.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی همانند محرم در فاطمیه نیز باید فعال شوند، یادآور شد: به منظور پر رنگ‌تر کردن فاطمیه و نشان دادن راه حضرت زهرا(س)، تنها با نصب بیرق مشکی در معابر و تکایا می‌توانیم ارادتمان را به حضرت زهرا(س) نشان دهیم، این کمترین کاری است که می‌شود انجام داد.

امام جمعه قمصر، بر ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه تأکید کرد و افزود: دشمنان خصوصا، اروپا و آمریکا تمام تلاششان را برای کم‌رنگ‌ کردن فرهنگ اهل بیت(ع) به کار گرفته‌اند و با بزک کردن چهره از طریق ماهواره و فضای مجازی، خودشان را بهشت آرزوها معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان در رسانه‌هایشان هرگز اجازه نشر نکبت‌های‌زندگی شان را نمی‌دهند، تصریح کرد: ما هرگز در فیلم‌ها و گزارشات دشمنان اسلام نمی‌توانیم حقیقت غرب، خصوصا مشکلات پیچیده زندگی، بی‌هویتی فردی، شهوت‌رانی و هواپرستی افراطی آمریکایی‌ها را مشاهده کنیم.

امام جمعه قمصر، ملت آزاده ایران را در طول تاریخ پرچم‌دار ظلم و استکبارستیزی دانست و گفت: مبارزه با طاغوت اختصاص به دوران انقلاب و جوانان امروز ندارد، بلکه دانشجویان آگاه ما نیز پرچم دار این مبارزات بوده‌اند.

حجت الاسلام کتابچی اظهار داشت: شانزدهم آذر سال ۳۲، دانشجویان که عصبانی از کودتای ضد ملی و مردمی ۲۸ مرداد بودند، در اعتراض به سفر نیکسون در دانشگاه تهران اعراض کردند که منجر به شهادت ۳ نفر از دانشجویان و مجروحیت ۲۷ نفر دیگر شد.

وی با بیان اینکه دشمنان ما باید بفهمند که روحیه ضد استکباری و ظلم ستیزی در رگ و خون هر ایرانی است، یادآور شد: اگر چه ممکن است برای چند روز با تبلیغات گسترده و هزینه‌های میلیاردی بتوانند بعضی از جوانان ما را تحت تاثیر قرار دهند، اما هرگز نتوانسته و نخواهند توانست ملت ایران را متوقف کنند.

حجت الاسلام کتابچی، به تلاش‌های بی‌فایده غربی‌ها در تصویب قطعنامه‌های متعدد علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی باید بداند که نتیجه تصویب قطعنامه‌های بی اساس، نفرت و انزجار بیشتر ملت ایران علیه آمریکا، اسرائیل و انگلیس خواهد بود.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه ملت ایران در برابر ظلم و ستم در جهان آماده جهاد است، یادآور شد: سخت‌ترین مبارزه، تقابل نهایی حضرت مهدی(عج) با تمامی جبهه باطل خواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha