پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ امام جمعه سمنان گفت: آمریکا می خواهد ما نباشیم، ما را مانع چپاول و غارت منابع مسلمانان منطقه می بیند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان، در خطبه های امروز نمازجمعه سمنان اظهار داشت: رهبر انقلاب روز پنجم آذر نکات مهمی را فرمودند که لازم است همگان به آن دقت کنند تا جان کلام را در خصوص دشمنی آمریکا با ملت ایران دریابند.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: آمریکا در غرب آسیا که مرکزیت دارد منافعی را دنبال می کند، غرب آسیا هم چهارراهی در جهت شرق و غرب و شمال و جنوب است، هم ایران در این میان مرکزیت خاص دارد. منابع طبیعی و انرژی فراوانی در این نقطه وجود دارد که استکبار جهانی و آمریکا این منابع را چپاول می کردند.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی چرت چپاولگران را پاره کرد و تصور چنین انقلابی را نمی کردند. بنابراین کمر به دشمنی بستند و برای چپاول بیشتر پایگاهی به نام رژیم صهیونیستی را ایجاد کرده و با مامور کردن مزدوران در صدد ضربه زدن به این انقلاب برآمدند.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی خاطرنشان کرد: آمریکا می خواهد ما نباشیم، ما را مانع چپاول و غارت منابع مسلمانان منطقه می بیند. وزیر خارجه شان رسما می گوید بر آشوبهای ایران متمرکز شده ایم و به فرموده رهبر انقلاب آنچنان اقتدار پیدا کرده ایم که دشمن نمی تواند بگذرد.

وی افزود: به یاری خداوند و با بصیرت مردم عزیز می بینیم که دشمن سرش به سنگ خورده و به اقداماتی مثل تهدید بازاریان و رانندگان روی آورده است.

امام جمعه سمنان گفت: این دشمنی تمامی ندارد و می طلبد بر صبر و بصیرتمان بیفزاییم. هزینه مقاومت به مراتب از هزینه سازش و باج دهی کمتر است و به یاری خداوند، سقوط وافول آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را خواهیم دید.

وی تصریح کرد: ۱۶ آذرماه به جهت اعتراض جمعی از دانشجویان به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران و شهادت دانشجویان روز دانشجو نامگذاری شده است. یکی از گروه هایی که می توانند در جهاد تبیین نقش موثری ایفا کنند و به تعبیر بزرگان موذن انقلاب هستند دانشجویان عزیز ما هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: دانشجویان این ملت که به آنها افتخار می کنیم برای مبارزه با آمریکا و ابراز مخالفت در برابر سلطه و استکبار غرب در دانشگاه قیام کردند و به شهادت رسیدند.

وی افزود: حال باید دید این استحاله اهداف و فکر و اندیشه چقدر می تواند عمق داشته باشد که امروز همان کسی که دانشجوها برای مخالفت و مبارزه با آنها به میدان آمدند و به شهادت رسیدند، عده ای مزدور و وطن فروش و کسانی که از آمریکا و اسرائیل و گاوهای شیرده شان دستور می گیرند، به نفع آمریکا برای ۱۶ آذر برنامه می ریزند.

امام جمعه سمنان گفت: دانشجویان در آن روزگار به شهادت رسیدند و در مقابل طاغوت و استکبار ایستادند، حال امروز می خواهند نتیجه را برگردانند، مثل زمانیکه معاویه ملعون دشمن قسم خورده پیامبر، علم خونخواهی خلیفه مسلمین را بر دوش گرفت.

وی گفت: توقعمان از دانشجویان عزیز مطالعه تاریخ و درس گرفتن از گذشته است؛ نکند مجاهدت دانشجویان شهید در سال ۳۲ امروز پایمال شود و مخالف اهدافشان عمل شود.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی افزود: مردم عزیز از تیم ملی فوتبال حمایت بی دریغ داشتند، تیم ملی سرمایه کشور و افتخار مملکت است، بازیکنان نیز بازی خوبی ارائه دادند و با گریه از زمین خارج شدند، اما عده ای که نمی دانم اسمشان را چه بگذاریم، برای پیروزی آمریکا شادی کردند، بعد می گویند حامی ملت و ایران هستیم! مسلما ملتی که کشور را از خود می داند، با همه سختی ها حامی نظام است، با مزدوران همراه نخواهد شد.

وی تصریح کرد: از قوه قضائیه به جهت صدور حکم اعدام اراذل و اوباشی که مستقیم زیر پوشش موساد آموزش دیدند و عده ای را به شهادت رساندند تشکر و حمایت می نماییم و امیدواریم سلسله محاکمه کسانی که در صدد تجزیه و براندازی کشور هستند ادامه پیدا کند. همچنین از نیروهای نظامی و امنیتی نیز قدردانی می نمایم.

امام جمعه سمنان گفت: از مسئولان و دست اندرکاران پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان که رویداد فناورانه زیست بوم فناوری و نوآوری در سمنان را برگزار کردند تشکر می نمایم. این رویداد در جهت اشتغال عزیزان تحصیل کرده برگزار شد و امیدواریم این ظرفیت با همکاری مسئولان استان گسترش یابد و موانع برسر راه شرکت های دانش بنیان برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی افزود: مسروریم از اینکه در استان سمنان و شاهرود شاهد تکنولوژی دور پزشکی یا پزشکی از راه دور هستیم، در کل کشور اولین بار است که خدمت صورت می گیرد و برای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و گسترش آن به استان سمنان و سراسر کشور آرزوی موفقیت داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha