شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: اینکه آلمان از حقوق بشر صحبت می‌کند که در سابقه خود قتل عام ۸۵ میلیون انسان بی‌گناه را دارد، خنده دار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلای این شهر برگزار شد، به روز پرستار و ولادت حضرت زینب(س) اشاره کرد و اظهار داشت: در عظمت حضرت زینب(س) همین امر کافی است که امام حسین(ع) در موقع رفتن به میدان از ایشان خواست تا در نمازها امام را فراموش نکند.

وی افزود: پرستاران در کشور تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا از بیماران مراقبت کنند و روایات اهل بیت(ع) در اهمیت جایگاه این امر بسیار زیاد است و کسی که حاجت بیماری را برآورده کند، تمام گناهانشان آمرزیده می‌شود و اخلاص رعایت اخلاق و احکام شرعی و دوری از حرام الهی از سوی پرستاران عزیز موجب مغفرت همه گناهانشان می‌شوند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: رهبر انقلاب که وجودشان یک نعمت بزرگ الهی است، در دیدار با بسیجیان مطالب ارزشمندی را بیان و بسیج را از ابتکارات حضرت امام(ره) عنوان کردند که در راه اندازی این شجره طیبه از قرآن الهام گرفتند و زمانی دست به این اقدام زدند که آمریکا و غرب ایران را تهدید می‌کردند و لذا حضرت امام(ره) از تهدیدها فرصت ساختند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج یکی از مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب در دوران دفاع مقدس بود و در مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه هم نقش بسیج غیر قابل کتمان است، البته بسیج تنها در بُعد نظامی نیست و باید در همه عرصه‌های علمی، سیاسی، فرهنگی و نظامی به صورت بسیجی وارد میدان شویم.

امام جمعه ارومیه، یادآور شد: فرهنگ بسیجی بدین معناست که بدون تظاهر و توقع وارد میدان شویم و برای اعتلای انقلاب تمام قدرت خویش را به میدان بیاوریم، بسیجی تلاش می‌کند و خود مظلوم است، اما به مظلومین کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی نیز خود علیرغم داشتن مظلومیت، حامی مظلومان است و این جهوری اسلامی ایران بود که ستمدیدگان سوریه و عراق را از چنگال داعش نجات داد.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد به مقام‌های بالایی در دنیا رسیدند، اما چون فاقد معنویت بودند سقوط کردند، تصریح کرد: بسیج خود را هزینه می‌کند تا دیگران راحت زندگی کنند و بسیجی‌ها جان خود را در این اغتشاشات اخیر به خطر انداختند تا دیگران امنیت داشته باشند، که یکی از مهم‌ترین سفارشات رهبر انقلاب به بسیج نیز حفظ معنویت بود و این مسئله محور است و هر اندازه انسان به سمت کمال حرکت کند، حمله شیطان نیز بیشتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تبریک روز ۱۶ آذر، روز دانشجو گفت: روز دانشجو برای استکبار ستیزی است و هر کس این مسئله را فراموش کند و از مسیر مبارزه با استکبار خارج شود، خود مستکبر خواهد بود و نمی تواند ادعای دانشجویی بودن را داشته باشد.

وی به بیانیه اخیر سازمان ملل در خصوص حقوق بشر در ایران اشاره کرد و افزود: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان که سردمدار این بیانیه هستند، خود سال‌ها انسان‌ها را قتل عام کردند و امروز مدافع انسان‌ها شدند.

وی یادآور شد: کلینتون اعلام کرد که ما داعش را به وجود آوردیم و این‌ها وحشی‌های به تمام معنا هستند و اگر امروز از حقوق بشر دم می‌زنند باید با کسانی که در سوریه، عراق و جنگ جهانی دوم ده‌ها میلیون را نفر را قتل عام کردند، برخورده کرده و آن‌ها را اعدام کنند، نه آنکه ژست روشنفکری بگیرند، اینکه آلمان از حقوق بشر صحبت می‌کند که در سابقه خود قتل عام ۸۵ میلیون انسان بی‌گناه را دارد، خنده دار است.

خطیب نماز جمعه ارومیه عنوان داشت: آمریکا در زندان ابوغریب رفتارهایی را انجام داد که هیچ حیوانی قادر به انجام آن نیست، آن‌ها انسان‌های بیگناه را در زندان ابوغریب شکنجه و قتل عام می‌کنند و با بستن دست و پای زندانی‌ها، درنده‌ها را به جان آن‌ها می‌اندازند و جالب است که این کشور امروز داعیه دار حقوق بشر شده است.

وی گفت: کار غربی‌ها و آمریکا این است که ظلم می‌کنند، بنابراین امروز نباید فریب رفتارهای عوام فریبانه آن‌ها را بخوریم و بدانیم که با چه کسانی طرف حساب هستیم.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha