پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
منتظری دادستان کل کشور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین منتظری بیان داشت: دادگاه های مرتبط با اغتشاشات اخیر از هفته گذشته آغاز شده و هیچ اغماض و مماشاتی با افراد مجرم و همه کسانی که به اموال عمومی و جان مردم آسیب زده اند، نخواهد شد. البته باید دانست که فرایند رسیدگی به پرونده های مجرمین ممکن است زمان بر باشد و رعایت موازین شرعی در این فرایندها حتماً مورد توجه قوه قضائیه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور صبح امروز با حضور در دومین نشست از سلسله نشست های جهاد تبیین که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در سالن همایش های غدیر و با موضوع تبیین ابعاد جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر برگزار شد، گفت: سؤالاتی که در رابطه با اغتشاشات اخیر و عملکرد قوه قضائیه در این مورد وجود دارد که ناشی از دغدغه مندی افراد جامعه بوده و نشان می دهد در جامعه ما ارزش های دینی و حقوق مدنی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: یکی از مهمترین مسائل امروز جامعه ما، جهاد تبیین است؛ مبلغین دین یکی از اصلی ترین اقشار در این جهاد فی‌سبیل الله هستند و اساساً انبیای الهی نیز مبعوث شدند تا به همین نوع از جهاد بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری خاطرنشان کرد: ما امروز گرفتار همان کسانی هستیم که خداوند متعال در مورد آن ها می فرماید: «فلا تطع الکافرین». روزی که امام راحل رضوان الله علیه پرچم مبارزه با کفار و صهیونیسم را برداشت و با راهنمایی های ایشان انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، تلاش دشمن برای از بین بردن نظام روز به روز افزایش یافته است.

وی آمریکا را عامل ایجاد تمام مسائل و مشکلات کشور دانست و گفت: در طول تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی ایران نمی توان روزی را دید که آمریکا در راستای مقابله با نظام جمهوری اسلامی تلاش نکرده باشد.

دادستان کل کشور تلاش های امروزی دشمن در مقابله با نظام جمهوری اسلامی را به صورت ترکیبی برشمرد و تصریح کرد: دشمن در حال حاضر به جنگ ترکیبی روی آورده و این در حالی است که در ادوار گذشته با روش های تک بعدی همچون کودتا و جنگ نظامی به این تقابل می پرداخت. عرصه جنگ ترکیبی، عرصه ای پیچیده است که در آن می بایست بسیار هوشمندانه عمل کرد.

وی با اشاره به عدم توفیق دشمنان در جنگ های گذشته افزود: جنگ در حال وقوع ترکیبی از چند موضوع مختلف است و به شدت روی آن ها فکر و هزینه می شود. در این جنگ شاهد هماهنگی پنج کشور آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و رژیم صهیونیستی هستیم و عمده وقایع جنگ ترکیبی به این پنج کشور بازمی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری بیان داشت: جنگ ترکیبی حال حاضر آمیخته ای از جنگ سیاسی، سایبری، خبررسانی و جعل و دروغ، دیپلماسی و به هم زدن ارتباطات بین المللی ایران و کشورهای همسو با آن، جنگ فرهنگی، ایجاد تضاد قومی و مذهبی، جنگ اقتصادی و جنگ نظامی می باشد.

وی گفت: در مسئله اقتصادی تا آنجا که کشورهای غربی در توانشان هست و آنچه که برایشان مقدور است، می خواهند فشار اقتصادی را بر مردم ما وارد کنند.

دادستان کل کشور اظهار کرد: در عرصه جنگ نظامی غالب سلاح های مکشوفه در طول ماه های اخیر از نوع آمریکایی بوده اند. دشمنان در این عرصه با ایجاد پایگاه های نظامی در مناطقی همچون اقلیم کردستان و افغانستان به تربیت نیرو جهت ایجاد اغتشاش و اجرایی نمودن حربه هایی همچون کشته سازی می پردازند.

وی با تأکید بر لزوم شناخت دشمن از سوی دلسوزان انقلاب اسلامی اظهار داشت: همه ما باید امکانات، توان و برنامه های دشمنان اسلام را به خوبی بشناسیم و بدانیم در تقابل با آن ها چه اقداماتی را اتخاذ نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: در جنگ ترکیبی نیاز است هرکدام از ما در عرصه مربوط به خود به جهاد بپردازیم. طلاب و مبلغان دینی نیز در این جنگ می بایست به جهاد تبیین پرداخته و مسئله را برای مردم روشن کنند. در هشت سال دفاع مقدس شاهد این بودیم که مردم در تمام شهرها و روستاها، خود و فرزندانشان به ایفای نقش پرداختند و در جنگ ترکیبی امروز نیز همه ما باید به میدان بیاییم.

وی ادامه داد: دشمن با تلاش برای نفوذ در کشور ما، به دنبال ایجاد تفرقه است. قطعاً و مسلماً آنچه که از نظر مقام معظم رهبری در این مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی لازم الاجرا باشد، دستور آن صادر خواهد شد.

دادستان کل کشور مسائل پیرامون «زن» را یکی از محورهای جنگ ترکیبی برشمرد و خاطرنشان کرد: شعاری همچون «زن، زندگی، آزادی» کاملاً حساب شده از سوی دشمنان مطرح شده است. آمریکا، اسرائیل، انگلیس، آلمان و فرانسه در راستای تصویب قطعنامه اخیر با موضوع نقض حقوق بشر در ایران جلسات متعددی حتی با رؤسای جمهور کشورهای مختلف داشتند تا تعداد آراء را به حد نصاب برسانند.

وی با اشاره به اینکه مسئله بی حجابی و روش های جلوگیری از آن در حال بررسی است و امیدواریم نتایج آن تا هفته های آینده مشهود شود، گفت: در این زمینه باید همه دستگاه های فرهنگی و حوزه های علمیه به صورت هماهنگ به میدان آمده و به تبیین صحیح لزوم و فواید حجاب بپردازند. مطالبه گری از مسؤولین و دستگاه های اجرایی مختلف نیز می تواند راهکار کارآمدی در این راستا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری بیان داشت: از همه فعالان فرهنگی درخواست می کنیم، طرح ها و ایده های خود را برای حل مسئله بدحجابی در سطح جامعه به ما ارائه دهند تا در برنامه ریزی های نهادهای قانون گذار مورد استفاده قرار گیرد.

وی ضمن بیان اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در کشور افزود: این یک امر فراقوه ای بوده که هم جنبه فرهنگی دارد و هم از نظر قضایی، سیاسی و امنیتی باید مورد توجه قرار گیرد.

دادستان کل کشور اظهار کرد: دادگاه های مرتبط با اغتشاشات اخیر از هفته گذشته آغاز شده و هیچ اغماض و مماشاتی با افراد مجرم و همه کسانی که به اموال عمومی و جان مردم آسیب زده اند، نخواهد شد. البته باید دانست که فرایند رسیدگی به پرونده های مجرمین ممکن است زمان بر باشد و رعایت موازین شرعی در این فرایندها حتماً مورد توجه قوه قضائیه خواهد بود. قصاص افراد محارب زمانی صورت می گیرد که جرائم آن ها به طور کامل روشن و ثابت گردد.

وی گفت: از روحانیت و مبلغین دینی درخواست داریم با حضور در زندان های کشور به ارائه مشاوره و پاسخ گویی به سؤالات و شبهات زندانیان بپردازند تا در کنار فرایندهای قضایی، شاهد فعالیت های فرهنگی نیز باشیم. حوزه علمیه قم امروز در مواجهه با این اغتشاشات می تواند به کمک قوه قضاییه بیاید و بخشی از مشکلات فکری و معرفتی افراد خاطی را رفع نماید.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در پایان با تأکید بر اینکه عده ای از جوانان کشور ناخودآگاه به دام دشمنان افتاده اند، بیان داشت: لازم است با این جوانان که عمدتاً فریب خورده حربه های دشمنان در فضای مجازی هستند، گفت و گو شود تا به حقایق دست یافته و دیگر در این دام نیفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha