سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/ امام جمعه اردبیل گفت: در غرب برخی کارشناسان تخصصشان ساخت دروغ است و از آن به سحر یاد می‌کنند، به گونه‌ای دروغ را در کنار هم می‌چینند که دیگران باور کنند، چرا که کذب در همه شئون انسان اثر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت دنیای معاصر دو خصوصیت دارد که عبارتند از، نشر دروغ و درجه بندی کردن مردم و حق ویژه قائل شدن برای خود و لذا برخی انسان‌ها در دیدگاه مدیریت کنندگان دنیا دارای ارزش و اهمیت نیستند و با این دو خصوصیت نمی‌توان حقوق مردم را احیا کرد و به حق حاکمیت دیگران احترام گذاشت.

وی با بیان اینکه در روایات بیان شده که انسان‌های ضعیف دروغ می‌گویند، افزود: در تاریخ دنیا هیچ وقت به اندازه امروز بشر به دروغ متوسل نشده بود، تا جایی که بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا علنا گفت توییتر دنیا را با دروغ پر کرده و ما نمی‌دانیم با فرزندان خودمان چه کار کنیم، عجیب این است که ایلان ماسک مالک این شبکه اجتماعی خود را قهرمان آزادی بیان معرفی می‌کند، یعنی هر اندازه بتوانی دروغ منتشر کنی، به آن اندازه قهرمان می‌شوی، البته با کذب و افترا کسی به جایی نخواهد رسد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: دجال و امپراطوری رسانه‌ای برای رسیدن به اهداف خود دست به آمارسازی، کشته سازی و اهریمن سازی می‌زند و با مکر به میدان می‌آید، در حالی که خداوند وعده داده که دروغ هایشان را افشا کند.

وی تصریح کرد: در غرب برخی کارشناسان تخصصشان ساخت دروغ است و از آن به سحر یاد می‌کنند، به گونه‌ای دروغ را در کنار هم می‌چینند که دیگران باور کنند، چرا که کذب در همه شئون انسان اثر می‌گذارد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه از لحاظ کمی و کیفی غربی‌ها به قدری دروغ نشر می‌دهند که دنیا را در حیرت گذاشته‌اند و اکثر این اکاذیب در مورد ایران است، گفت: سی ان ان با آن همه تشکیلاتش متوسل به دروغی شد که حکومت ایران به بازیکنان فوتبال گفته است اگر بازی را ببازید هم خود و هم خانواده هایتان را خواهیم کشت!.

وی عنوان داشت: رسانه‌های اسرائیلی و غربی به دروغ گفتند که ایران می‌خواست به عربستان و قطر حمله نظامی کند که ما جلوی آن را گرفتیم، نقشه‌های ایران را در انگلیس خنثی کردیم و البته دلیل این دروغ‌ها این است که بتوانند نفت عربستان را در حالی که روسیه صدور نفت و گاز به اروپا را محدود کرده به این قاره ببرند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بایدن برای بقای خود و کشورش به یهودی‌ها و اسرائیلی‌ها متوسل شده است، گفت: یک ماه مانده به جام جهانی، آلمانی‌ها حمله به قطر را شروع کردند و بعدا وزیر خارجه این کشور عذرخواهی کرد، اما دلیل این حمله این بود که یک روز قبل از آغاز حمله رسانه‌ای آلمان، قطر یک قرار داد نفتی با چین بست و بعد از یک ماه حمله رسانه‌ای اخیرا قطر به آلمان اعلام کرد حاضر است یک قرارداد نفتی نیز با این کشور ببندد.

وی با بیان اینکه دنیا وارد بلوک بندی جدید شده و ما باید برای جایگاه واقعی کشورمان تلاش کنیم، تصریح کرد: پوتین نکته جالبی را بیان کرده که آمریکا برای فروش سلاح‌های خود به کشورها، نیاز به یک دشمن دارد و تاکنون ایران را برای این امر انتخاب کرده بود، بعد از این که دید این نقشه به نتیجه مطلوب نرسیده به دشمن سازی از روسیه روی آورده و از نظر آمریکایی‌ها ایران برای نقشه چندان مناسب نبود، بلکه روسیه مناسب است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: این جام جهانی فوتبال فوائدی داشت، از جمله اینکه که اسرائیل بعد از عادی سازی با کشورهای عربی به دنیا اعلام کرد که کشورهای عربی بر سر ما قسم یاد می‌کنند، اما وقتی وارد قطر شدند و خواستند این نقشه را به دنیا مخابره کنند و با مسلمین مصاحبه کردند، مسلمانان آن‌ها را به سخره گرفتند و گفتند کشوری به نام اسرائیل نداریم و تنها یک منطقه داریم و آن هم فلسطین است.

وی بیان داشت: هیچ ملت و مسلمانی راضی نمی‌شود با اسرائیل سر یک میز بنشیند و معاهده دوستی امضا کند و لذا همه مردم در قطر رسما اعلام کردند که ما به رژیم صهیونیستی اهمیتی نمی‌دهیم و روزنامه‌های این کشور نیز رسما اعلام کردند که ما هیچ جایگاهی در بین ملت‌های مسلمان نداریم و اصل ملت‌ها هستند نه دولت‌هایی که دست ذلت به سوی اسرائیل دراز کردند.

خطیب نماز جمعه اردبیل اضافه کرد: دولت‌های ذلیلی که به سوی اسرائیل متمایل شدند، حق ندارند از طرف ملت‌های اسلامی حرف بزنند، آن‌ها ذلت را خریده‌اند.

وی در ادامه به مطالبات مردمی اشاره کرد و گفت: همه مردم مطالبه دارند که در انتصاب مدیران، اطلاعات و سابقه کاری و تحصیلاتی وی منتشر شود، این مسئله جلوی بسیاری از عزل و نصب‌های سیاسی را که آرزوی مردم است می‌گیرد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha