جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام صفایی

حوزه/ امام جمعه موقت گچساران با تأکید بر اینکه دانشجو باید مظهر عدالت خواهی و مبارزه با ظلم ستم باشد، گفت: اکثر دانشجویان کشورمان انقلابی و دوستدار ایران اسلامی هستند و به این حرکات زشت برخی دانشجویان در فتنه اخیر اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو اظهار داشت: امروز سالروز شهادت روحانی مبارزه میرزا کوچک خان جنگلی در مبارزه با استبداد و استعمار است که به روح این شهید والامقام درود می فرستیم.

وی افزود: ۱۶آذرماه روز دانشجو نامگذاری شده که به مناسبت شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران در اعتراض به سفر "ریچارد نیکسون" معاون رئیس جمهور آمریکا در سال ۳۲ شکل گرفت.

امام جمعه موقت گچساران ادامه داد: زمانی در دانشگاه‌ها، دانشجویانی علیه ظلم و ستم مبارزه کردند و به عنوان الگویی بزرگ به جامعه معرفی شدند و امروز هم دانشگاه و دانشجو باید مظهر عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و ستم باشد، اما متأسفانه در فتنه اخیر در برخی دانشگاه‌های ما اقدامات خوبی صورت نگرفت.

حجت الاسلام صفایی با بیان اینکه برخی دانشجویان در هم صدایی با دشمن حرکاتی انجام دادند که در شأن یک دانشجوی انقلابی و اسلامی نبود، تصریح کرد: اکثر دانشجویان کشورمان انقلابی و دوستدار ایران اسلامی هستند و به این حرکات زشت آشوبگران فتنه اخیر اعتراض کردند.

امام جمعه موقت گچساران با تأکید بر اینکه امروز آن اقدام دانشجویی باعث افتخار است که فریادش علیه استکبار جهانی باشد، گفت: مستکبرین عالم قصد تحریک دانشجویان را دارند و آنها دنبال اهداف و منافع خودشان هستند و در تقابل با آنها باید دنبال ارزش‌های دینی و منافع خودمان باشیم.

وی یادآور شد: روز پنجشنبه شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) است و به روایتی فاطمیه اول است که این ایام را تسلیت عرض می‌کنم و از مسئولان شهرستان درخواست داریم که نسبت به فضاسازی شهرمان در این ایام هم احترام قائل شویم و سعی کنیم مجالس و روضه فاطمیه در مناطق مختلف شهرمان و حتی در منازل هم داشته باشیم، که موجب رزق و برکات بسیاری است.

امام جمعه موقت گچساران ادامه داد: اخیرا مقام معظم رهبری بیانات ارزشمندی در دیدار با بسیجیان سراسر کشورمان داشتند و از اهمیت بسیج فرمودند و به سخنان حضرت امام(ره) درباره ارزش و اهمیت بسیج اشاره داشتند.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، بسیج فقط مربوط به میدان نظامی نیست و باید در همه زمینه‌ها بسیج حضور داشته باشد، در حالی که جایگاه بسیج یک فرهنگ، یک گفتمان و یک تفکر است و همان فرهنگی است که خدمت بی‌تظاهر و بی‌توقع به مردم کشور را شامل می‌شود.

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به اینکه دشمن دست از توطئه علیه انقلاب برنداشته و نخواهد داشت و لازم است که ملت بیدار باشد، اظهار داشت: بسیج در هشت سال دفاع مقدس شجاعانه حضور داشت و افتخار آفرینی کردند، بسیجی بودن یک افتخار است و در این حوادث اخیر که برخی‌ها جنایت و خیانت به مملکت و اسلام کردند، بسیجیان هوشیار بودند.

وی با یادآوری اینکه در فتنه اخیر بسیاری از نیروهای امنیتی، نظامی و بسیجی با وجود آنکه با دست خالی به میدان آمدند، به شهادت رسیدند، گفت: اگرچه قدرت استفاده از سلاح را داشتند، اما به خاطر اینکه برخی فریب خوردگان فرزندان این کشور بودند، صبر کردند.

امام جمعه موقت گچساران ادامه داد: در فضای مجازی یکبار ندیدیم که سلاحی از نیروهای مسلح ما به سرقت رفته باشد، چون سلاحی به همراه نداشتند و به وسط میدان آمدند و از جان و ناموس و اموال ملت صیانت کردند، امروز انقلاب اسلامی در حال حرکت به سمت قله‌های پیشرفت است و به کوری چشم دشمنان راه و مسیر انقلاب اسلامی همچنان با قدرت ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: در رأس این حکومت، رهبر معظم انقلاب حضور دارند که مرحوم علامه حسن زاده آملی فرمودند، گوشتان به زبان رهبری باشد چرا که گوش ایشان متصل به بیان امام زمان(عج) است.

وی یادآور شد: بسیج حاضر در میدان است و همه باید مراقب فتنه‌های دشمنان باشیم و امروز باید از نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج و سربازان گمنان امام زمان(عج) کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

امام جمعه موقت گچساران اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که چنین جنایاتی انجام دادند و از آن حمایت کردند، بسیار حقیرتر و پست‌تر از آنی هستند که به جمهوری اسلامی ضربه بزنند، امروز باید مشکلات پیش پای این ملت را برطرف کرد و مسئولین هدفشان این باشد که مشکلات کشورمان را هرچه زودتر برطرف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha