جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سید احمد علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: ورزشکاران دلاور ما هم اگر به ایرانی بودن خود افتخار کنند، ما هم به آنان افتخار می کنیم. حالا به فرض اینکه توپ به یک طرف رفته باشد، به این معنا نیست که فرزندان برومند ما شکست خورده اند و آمریکا پیروز شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، آیت الله سید احمد علم الهدی، در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور مردم مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) و آغاز دهه فاطمیه اظهار کرد: در هفته ای که گذشت و هفته ای که پیش روی ماست، دو جریان و مسئله پیش آمد که در مقام یک الگوی کامل دینی می توانند جلودار و راهنمایمان باشد. هفته گذشته سالروز ولادت باسعادت زینب کبری(س) بود و هفته پیش رو هم که همزمان با آغاز دهه فاطمیه و متعلق به وجود اقدس زهرای مرضیه(س) است.

وی افزود: در مسئله جهاد تبیین که حکم عام رهبر معظم انقلاب و یک مصداق عینی از جهاد است، فاطمه زهرا و زینب کبری(س) سرمدار و پرچمدار هستند؛ آن هم در زمانه ای که اقتدار دشمن از لبه خونین شمشیرهایش نمایان بود و همه دغدغه‎مندان دین خدا و هدایت مردم را با دستان بسته به بزم شراب استکبار آورده بودند. در این شرایط بازهم هیچ جلوه‎ای از عظمت ظاهری و پوشالی یزید به چشم زینب کبری(س) نیامد و با یک سخنرانی کوتاه، تمام اقتدار فرزند نحس معاویه لگدمال شد و زیرسوال رفت. زهرای مرضیه هم همینطور و پس از آن که پیکر مطهرش زیر ضربات تازیانه قرار گرفت، فرزند نازنینش سقط شد و همسر مکرمش زیر تیزی برهنه شمشیر نفاق قرار داشت، او هم به مسجد آمد و آن چنان جهاد تبیین را به منصه ظهور گذاشت که خدعه دشمن را برملا و او را رسوا نمود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه ایران اسلامی امروزه در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد، خاطرنشان کرد: این اقتدار نه فقط در داخل کشور بلکه حتی در منطقه و بخشی از جغرافیای جهانی، به شکل قدرت قابل توجه و دشمن شکنی آشکار شده که برنامه های معاندان خود را خنثی و توطئه هایشان را نقش بر آب می کند. با این حال و در این شرایط، نمیتوان تحمل کرد که به مقدسات الهی تعرض شود اما اکثریت انقلابی و قشر دلسوز نظام در مقابل، از عمل به وظیفه خود در جهاد تبیین کوتاهی کنند.

وی ادامه داد: به جهاد تبیین عمل نمی شود و هر صحبتی هم که می شود، همه می گویند دولت! با این حساب، دوروز دیگر در بحث نماز هم بیایند بگویند که وظیفه دولت است! برادران و خواهران، امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی و واجب شرعی است. مردم باید به میدان بیایند، در فضای مجازی، حرف بزنند و تبیین کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که آمریکا شکست خورده مردم ایران است، تصریح کرد: حرف اول را امروز در همه عرصه ها ملت ایران می زند. معنای پیروزی یعنی «محمد جهان آرا» که تانک های آمریکایی صدام را پشت دروازه های خرمشهر زمین گیر کرد؛ معنای پیروزی یعنی «حاج حسن طهرانی مقدم» که در زمانه تحریم، نظام موشکی ما را پایه گذاری کرد و آن چنان توسعه داد که غرش این موشک ها، خواب را از چشم دشمنان بگیرد. معنای پیروزی یعنی «حاج قاسم سلیمانی» که با تکیه بر تفکر استکبارستیزانه خود، آمریکا را در سرتاسر منطقه خوار و ذلیل کرد.

وی با بیان اینکه قضاوت ما براساس ایمان و قدرت فرزندانمان در میادین ورزشی است، تاکید کرد: ورزشکاران دلاور ما هم اگر به ایرانی بودن خود افتخار کنند، ما هم به آنان افتخار می کنیم. حالا به فرض اینکه توپ به یک طرف رفته باشد، به این معنا نیست که فرزندان برومند ما شکست خورده اند و آمریکا پیروز شده است. این آمریکا همان آمریکایی است که نوچه اش، رژیم صهیونیستی، در ماه گذشته میلادی، ۹۱۶ سیلی سخت در قالب عملیات های مختلف را توسط گروه های مختلف مقاومت متحمل شده است. اینها به قدری ذلیل هستند که پنج روز از آخرین عملیات مقاومت می گذرد اما هنوز در شناسایی عامل آن ناتوان بوده اند. این ها اینقدر ذلیل شده اند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد که مردم در ۴۳ سال گذشته، محور اقتدار نظام بوده اند و در این شرایط، «کنار نشستن» و «همه چیز را در گرو وظیفه حکومت دانستن» غیرقابل قبول است. وی افزود: ما شیعه صدیقه اطهر و فدایی زینب کبری(س) هستیم. فاطمیه از این هفته آغاز می شود و تا حدود یک ماه ادامه خواهد داشت. در این مدت که مردم ما سیاه می پوشند و اشک می ریزند، آیا نباید با عمل به جهاد تبیین، به سیره زهرای مرضیه بیش از پیش اتصال پیدا کنیم؟ این جهاد تبیین هم به معنای درگیرشدن و تقابل نیست بلکه یعنی با همان تلفن همراهی که در دست دارید، به جای رد شدن از یک استوری به استوری دیگر، عرصه را تشخیص دهید و تبیین کنید.

وی در انتها گفت: درست است که فضای مجازی در دست دشمن است اما اگر همه جوانان ما امروز با الگوگیری از زهرا و زینب(س) به میدان بیایند و رسانه باشند، دشمن در زمینی که خود طراحی کرده زمین‎گیر خواهد شد. این آمریکا که سردمدار دنیای استکبار و دنیای الحاد و در نقطه کانونی جبهه دشمن ما قرار دارد، بازهم میتواند خوار و ذلیل شود؛ به شرط اینکه در عرصه سوم شناخت یعنی شناسایی وظیفه و تکلیف هم مردم ما بابصیرت عمل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تجربه تلخ/1 IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    24 1
    ماجرای فوتبال با شکست تیم ملی در آخرین بازی تمام شد، ولی تجربه مهمی بود و نشان داد که چگونه مساله‌ای که ‌باید به وحدت و همگرایی جامعه کمک کند، موجب نقار و تشدید شکاف‌ها شد. حتی عده‌ای در درون شخص خودشان هم دچار تناقض شده بودند. یکی از دوستان گفت؛ طرفدار تیم ملی و پیروزی آن بودم، ولی از شکست هم ناراحت نشدم زیرا هنگامی که تصور می‌کردم پس از پیروزی با چه وضعی مواجهیم و چه بهره‌برداری از سوی ساختار قدرت صورت خواهد گرفت، نسبت به پیروزی ایران هم نگران بودم. واقعیت این است که از نظر بنده هر دو طرف ماجرا در این جریان دچار خطا شدند. البته معترضین به علت اینکه فاقد رهبری رسمی هستند چندان کنترلی بر تاکتیک‌های خود ندارند. هزینه این خطا را هم دادند، چون چنین موضعی علیه تیم ملی از سوی آنان، خیلی‌ها را دچار ترس و ابهام نسبت به آینده اعتراضات کرد، کسانی که اتفاقا نسبت به عملکرد ساختار سیاسی نیز به‌ شدت منتقدند و از ابتدا نسبت به اعتراضات خوشبین بودند. اگر از معترضین بگذریم، نقد اصلی به عملکرد رسمی است که نقش مهمی در شکل‌گیری این وضع داشت. چرا و چگونه؟ سیاست‌های رسمی در این مورد چنین تصوری را ایجاد می‌کرد که آنان به یک قمار بزرگ دست زده‌اند و همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد نتیجه این بازی گذاشته‌اند و با کوشش برای مال خود کردن این نتیجه می‌خواهند در حد گسترده بهره‌برداری سیاسی و تبلیغی کنند. از ابتدا بردن بازیکنان به دیدار رییس‌جمهور اشتباه بود. البته در شرایط عادی چنین دیداری مشکلی نداشت و شاید در دفعات قبل هم بود، ولی برنامه‌ریزان سیاسی باید توجه می‌کردند که این دیدار در شرایط اعتراضی کشور می‌تواند به منزله بهره‌برداری سیاسی تلقی شود و ماجرای فوتبال را از یک اتفاق ملی به سوی یک رویداد سیاسی آن هم در شرایط اعتراضی سوق دهد. اعلام حمایت دولت و حکومت از تیم فوتبال راه‌های دیگری هم داشت که می‌توانست به خوبی جایگزین این دیدار شود. البته آتش تهیه علیه تیم ملی پیش از این دیدار آغاز شده بود، ولی این دیدار آن را شعله‌ور کرد و موجب تضعیف روحی تیم و این به زیان معترضین و باخت ۲-۶ به انگلستان برای آنان گران تمام شد، به ویژه برخی خوشحالی‌هایی که شاهد بودیم، موجب عصبانیت دیگران شد. ... ادامه دارد
    • الله IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      0 5
      بازی بخصوص غرب پایه اش، نمی بایست نگاه وحدت آوری بدان داشت. اسلام محور وحدت ماست.
    • وارونه نمایی یعنی ظلم فاحش IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      0 8
      معترضین؟ کجای اغتشاشات نشانه ای از اعتراض داشت؟ چرا مارک دروغین و ظالمانه بر عوامل تابلودار دشمن می زنید؟
  • تجربه تلخ/2 IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    24 1
    ... این وضعیت تا حدود زیادی ورق را برگرداند و فضای عمومی به سود تیم ملی شد و پیروزی در برابر ولز زخم قبلی را تا حدی التیام بخشید. اگر اشتباه اول دولت در نحوه برخورد با تیم ملی را نادیده بگیریم، اشتباه بعدی غیرقابل گذشت است. آنان به یک‌باره خود را روی موج جدید سوار کردند و چهار نعل به پیش تاختند و چنان پیش از بازی برای دیگران خط و نشان کشیدند که برخی کسانی هم که دوست داشتند ایران پیروز شود، دچار شک و تردید شدند. برنامه‌ریزی برای تعطیلی مدارس در چهارشنبه و احتمالا جشن و سرورهای فراوان یا دادن هدایای گسترده در دستور کار قرار گرفت. خود را وارد یک بازی صفر و یک کردند. در حالی که معلوم بود تیم امریکا به دلایل گوناگون برتر از ایران است و احتمال باخت ایران بیشتر است. حتی اگر احتمال برد ایران هم بیشتر بود، عقل سلیم اجازه نمی‌دهد که سرنوشت سیاست را به دم یک بازی فوتبال گره زد. مگر اینکه سیاست رسمی به ورزش تقلیل یافته باشد. فوتبالی که اتفاقا تناسبی هم با ارزش‌ها و فرهنگ رسمی ندارد. سیاستمداران حکومتی باید آینده‌نگر باشند، نه اینکه عنان اختیار را به دست کودکان سیاسی و ناآگاه بسپارند. سیاستِ ریسک، عقلانی نیست. همیشه باید ابتدا از باخت پرهیز کرد. بردن اولویت اول نیست. ضمن اینکه سیاست رسمی در این مورد، برد نداشت، چون اگر هم پیروز می‌شدید و عده‌ای را در داخل شکست سیاسی می‌دادید، شکست خودتان هم هست. اینها فرزندان این کشور هستند، چه سودی از جناحی شدن یک برد فوتبالی برای حکومت و سیاست رسمی متصور است، مگر اینکه به وحدت و انسجام ملی منجر شود. سیاستگذار در بازی معترضین افتاد و از آنان هم جلو زد. هنگامی که نیمه اول بازی تمام شد، گویی آب سردی روی آنان ریخته شد. اینکه تعدادی از مردم در خیابان از شکست ایران شادی کنند برای حکومت چه معنایی دارد؟ بله؛ می‌توانید بگویید اینها تعلق خاطری به میهن ندارند. ولی مساله حل نشده است، زیرا جامعه‌ای درست کرده‌اید که بخش قابل توجهی از جوانان و مردمش چنین حسی دارند. آیا این را رد می‌کنید؟ رفتار رسمی در ماجرای این مسابقه این تصویر را به ذهن متبادر کرد که تصمیم‌گیران مستاصل و دنبال آویزان شدن به یک پیروزی ولو موقتی در ورزش هستند. باید بلندمدت فکر کرد، اقدامات کوتاه‌مدت و تاکتیکی به جایی نمی‌رسد. / عباس عبدی
  • مصطفی داننده/1 IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    امام جمعه مشهد گفته است: «ورزشکاران دلاور ما مایه افتخارمان هستند. آن‌ها را برحسب برد و باختشان قضاوت نمی‌کنیم، بلکه آن‌ها را برحسب ایمانشان قضاوت می‌کنیم.» ایران، عجیب‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند. این سخنان امام جمعه مشهد هم نمونه‌ای از گذران روزهای غیرعادی است. باید خدمت امام جمعه محترم عرض کنم که خیر! ما برخلاف شما ورزشکاران را به واسطه عملکردشان قضاوت می‌کنیم نه ایمان‌شان. برای ورزشکاران کم یا زیاد از بودجه کشور هزینه می‌شود و آن‌ها باید پاسخ عملکردشان را بدهند. نمی‌شود که به جام جهانی بروی و 6 گل از انگلیس بخوری و در یک بازی بد به آمریکا ببازی و سربلند به کشور برگردی که انگار نه انگار! این با کدام ایمان و انصاف هم‌خوانی دارد؟ مگر نه این‌که همه ما مسئول عملکردمان هستیم؟ حالا چرا باید ورزشکاران بر اساس عملکردشان قضاوت نشوند؟ بله، مردم اگر ببیند که ورزشکاران تلاش خود را انجام داده‌اند، شکست را هم از آن‌ها قبول می‌کنند اما وقتی می‌بینند برخی از سر شکم‌سیری بازی می‌کنند حتی برد را هم نمی‌پذیرند چه برسد به باخت. حسن یزدانی نمونه بارز این معنا. او از سه مسابقه حساس اخیر خود با حریف آمریکایی، دوتا را واگذار کرد اما مردم دیدند که او همه توان خود را به میدان آورده است، زور رقیب بیشتر بود و به خاطر همین نقره این کشتی‌گیر را طلا دیدند. می‌ترسم پس‌فردا گفته شود که عملکرد مسئولان را بر اساس تورم و گرانی نسنجید و آن‌ها را با ایمان‌شان قضاوت کنید! بله، اگر خواستیم ورزشکاران را خارج از زمین بازی قضاوت کنیم، حتما به سراغ ایمان آن‌ها می‌رویم و کاری به عملکرد ورزشی‌شان نداریم اما در چمن سبز، تشک کشتی، سالن والیبال و... تنها عملکرد ورزشی آن‌ها را قضاوت می‌کنیم. ... ادامه دارد
  • مصطفی داننده/2 IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    ... نکته بعدی این‌که، مگر بر اساس ایمان انتخاب شده‌اند که بر پایه آن داوری شوند‌؟ اگر این گونه است چرا کل تیم ملی را از نیروهای ارزشی انتخاب نمی‌کنند تا دغدغه خواندن و نخواندن سرود ملی را هم نداشته باشند و چرا این مربی نامسلمان خارجی استخدام می‌کنند و یک نیروی باایمان داخلی را برای این کار در نظر نمی‌گیرند؟ شما گفته‌اید: «به فرض، توپ به یک‌طرف رفته باشد، به این معنا نیست که فرزندان برومند ما شکست خورده‌اند و آمریکا پیروز شده است.» امام جمعه محترم، با این حرف‌ها نتایج ایران در جام جهانی پاک نمی‌شود. ما باختیم، بد هم باختیم و باید مورد قضاوت قرار بگیریم و ببینم چرا کشورهای شرق آسیا مثل ژاپن و کره‌جنوبی از گروه‌های سخت خود صعود می‌کنند و ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم. همانگونه که ما در سال 98، فاتح میدان فوتبال بودیم حالا آمریکایی‌ها برنده از زمین بازی خارج شدند. بهتر است با واقعیت‌ها کنار بیاییم و آن‌ها را قبول کنیم حتی اگر خلاف میل ما باشد. شاید اگر واقعیت‌های جامعه را در سال‌های گذشته می‌پذیرفتید، امروز با موج بی‌اعتمادی و شکاف‌های اجتماعی روبرو نبودید.
  • تجربه شیرین CA ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 3
    عقل سلیم و قلب سلیم را از قرآن و قاسم یاد بگیریم! رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ .وَاجْعَل لِّي لِسَانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِين .وَاجْعَلْنِي مِن وَرَثَةِ جَنَّةِ النَّعِيمِ. وَاغْفِرْ لِأَبِي إِنَّهُ كَانَ مِنَ الضَّالِّينَ. وَلَا تُخْزِنِي يَوْمَ يُبْعَثُونَ. يَوْمَ لَا يَنفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ. إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ. وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ. سلام آقا جان! ما به فرزندانمان در میادین ورزشی افتخار می کنیم! ما پشت ولایت هستیم | ما مردمه میدانیم | کلنا قاسم سلیمانی | کلنا رئیسعلی دلواری | کلنا آرمان! آرمان علی وردی! رهبر ما گفتند فراموش کردن آرمانها خطر بزرگی است، باید نگاه بكنيم به واقعيّت ها و آنها را درست بشناسيم و چشممان باید به آرمان ها باشد! رهبر گفتند:«در دوران جام جهانی همه‌ی چشمها در دنیا به جام جهانی است که چند هفته هم طول میکشد. از این غفلت جهانی خیلی‌ها استفاده میکنند، یک کارهایی را انجام میدهند». باید چشممان به آرمان ها باشد! امام و شهدا کمک میکنند (و دعا میکنند!) ان‌شاءاللّه چشممان روشن باشد! بیان آرمان های امام را باید به اشتراک بگذاریم تا مردم بخورند... بجای دروغ دنیا بیان حق را بخورند! شیرین بیان را باید خورد... بیان قاسم شیرین... فقط آنهایی که زبان نفهمند و گوششون سنگین قرآن را نمی فهمند و نمی شنوند. پیام رسانهای دشمن گوشمون را سنگین میکند! دستهای پنهان دشمن در گوشیمون گوشمون را سنگین میکند! همنشینی با مردم مریض، جاهل و منحرف (چه بخواهد در ایران باشد، یا در خارج ایران یا در فضا باشد) سند 2030 را در امروز 2022 وارد ذهن، روح و فکر میکند. سلام فرمانده! ما پیام شما و شهدا را به دنیا میرسانیم! واقعاً دشمن ما میلیونها سلیمانی را در سرا سر جهان نمیبیند؟ دست قدرت خدا را نمیبیند؟ اجتماع میلیون نفری ما را زیر پرچم حق در ورزشگاه شهید در کل جهان را نمیبینند! اگر دشمن ما شتابزده است، ما هم السابقون السابقون! به کوریه چشم منافقان و دشمنان و حسودان! بیا جون من بیا، بیا یارت میشم! هوادارت میشم، گرفتارت میشم! پیروزی به وسیله ما و از آن ماست، و روبه روی دروازه زمان، فریاد میزنیم، به فریاد ما و فلسطين برس، بشتاب! دشمن ما باید بداند که پرچم حق برایمان ارزشمند است! اگر دنیا زمین بازی آن‌هاست، تهران نه | به سربند شهیدان حرم، اهل یقین یعنی | نوشته کلنا عباسک یا زینب | یعنی که تا هستیم این پرچم نمی‌افتد زمین | یعنی که با هم متحد هستیم | مثل اربعین یعنی. 🇮🇷🇵🇸