شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خیاط . اساتید

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان از تدوین برنامه ای سه ساله برای این حوزه با احصای نظرات اساتید گفت و تأکید کرد: با دریافت دغدغه مندی اندیشمندان و فرهیختگان، مجموعه فعالیت ها رصد، برنامه ریزی و به دنبال آن اقدام لازم انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، تعدادی از اساتید جوان سطوح عالی حوزه علمیه مشهد با حجت الاسلام و المسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان دیدار و گفت و گو  کردند و در خصوص توجه جامع به نیازهای طلاب و خانواده آنان، رعایت کرامت و عزت نفس در همه مراحل علمی و اداری، توجه به مسئله روز پژوهشگران، پشتیبانی از مدارس آموزش و پرورش تحت نظر حوزه علمیه خراسان، توجه به موضوع تمدن سازی و رسالت حوزه، ارتباطات و تعامل بین المللی و ملی، اهتمام به اساتید جوان و همچنین جذب نخبگانی هوشمند بحث و تبادل نظر کردند.

تدوین برنامه راهبردی ۳ ساله با احصاء دغدغه مندی اساتید

مدیر حوزه علمیه خراسان در این دیدار با اشاره به این که این نشست از بهترین جلسات بود، از دغدغه مندی و طرح مباحث و دیدگاه های آنان تقدیر و ابراز امیدواری کرد تا با اهتمام به این دیدگاه ها و دغدغه مندی ها، برنامه سه ساله مدون راهبردی، تنظیم و اجرا شود.

با همه توان پای کار حوزه علمیه خراسان هستیم

حجت الاسلام و المسلمین خیاط با بیان این که در راستای وظیفه ای که عهده دار شده ایم، با همه توان پای‌کار حوزه علمیه خراسان هستیم، بیان کرد: در این عرصه، با دریافت دغدغه مندی اندیشمندان و فرهیختگان حوزه علمیه خراسان، مجموعه فعالیت ها رصد، برنامه ریزی و به دنبال آن اقدام لازم انجام می شود.

اهتمام به ابعاد معیشت طلاب با جدیت دنبال می شود

مدیر حوزه علمیه خراسان به موضوع جدی اهتمام به ابعاد معیشت طلاب اشاره و تصریح کرد: ابعاد معیشت طلاب، در صورت تأمین حداقل های قابل قبول، به جدیت پیگیری و دنبال خواهد شد که این بحث از اولویت های مدیریت است.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط به موضوع احیای موقوفات نیز اشاره و خاطر نشان کرد: برنامه ریزی علمی در راستای بهره وری درست و مناسب از اینگونه سرمایه ها و احیای قوی آن، در سال های آینده، می تواند برای مجموعه حوزه علمیه خراسان نتائج خوب و مثمر ثمری را داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن اشاره به اسناد راهبردی تعاملات و چشم انداز پیش روی حوزه خراسان، بیان کرد: یکی از اولویت های مهم ما، مسئله اجرا و رسیدن به اهداف مدنظر می باشد که همواره مورد تأکید است.

واگذاری کار به مدارس در صف و میدان برای پویایی و شکوفایی ظرفیت ها

وی واگذاری بخشی از فعالیت ها به صف و میدان را در راستای پویایی بیش از پیش مجموعه حوزه علمیه خراسان مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ارائه نظرات اساتید حوزه در این عرصه نیز ارزشمند و قابل استفاده است.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط همچنین بر ضرورت و اهمیت اعتلای روحیه جهادی طلاب، پرورش بعد اخلاق، علم و دانش و همچنین حسن مسئولیت طلاب تاکید و ابراز کرد: باید به گونه ای عمل شود که مدیران زبده ای برای آینده حوزه تربیت شوند تا مجموعه فعالیت ها و امور، بدون دغدغه و با جدیت در کار، صورت پذیرند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha