پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حاجی فرحزاد . تلبس مشهد

حوزه/ خطیب حوزوی مهم‌ترین چیزی که می‌تواند در تبلیغ بر دیگران اثر بگذارد، عمل مبلّغ است، گفت: باید رفتار و منش کسی که لباس روحانیت می‌پوشد، در دین برای مخاطب جاذبه ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد در آیین تلبس ۱۰۰ طلبه حوزه علمیه خراسان که چهارشنبه شب در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد، گفت: در باب ذکر گفتن آیات و روایات متعددی عنوان شده که همه بر آن تاکید دارند تا انسان قلبی، زبانی وعملی، با همه وجود، به یاد خداوند متعال باشد.

وی با بیان این که زمانی برای تشرف به حج، از استادم درخواست توصیه کردم و ایشان به سخن علامه طباطبایی اشاره و تصریح کرد: ایشان چنین می فرمود که خداوند متعال بیان می دارد مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم.

این خطیب حوزوی با بیان این که از همان سال اول طلبگی به روایات، علاقه بسیاری داشتم و مطالعه و مباحثه را دنبال می‌کردم، به مسئله مهم یاد کردن خداوند اشاره و خاطر نشان کرد: در روایات چنین آمده که بعضی از اصحاب کاری کردند که خیلی محبوب امام شدند مثل علی بن یقطین که امام حسین(ع) فرمودند در سرزمین عرفه بیش از همه به یاد او بودم. یا مفضل که امام صادق(ع) توحید را به او گفتند یا امام کاظم(ع) که او را دیدند تبسم کردند و فرمودند به خدا قسم من تو را دوست دارم و هرکه دوست توست را هم دوست دارم.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ادامه داد: اینکه امام و اهل بیت(ع) کسی را یاد کنند بسیار مهم است اما اگر خداوند کسی را یاد کند اهمیت چند برابری دارد و بارها در روایات راه آن گفته شده است.
این کارشناس مذهبی با بیان این که ذکری که جامع بوده و یاد خدا، پیامبر(ص) و آل او به همراه دعا و توسل را در خود دارد و در همین راستا، همه علما بدان سفارش کرده‌اند صلوات است، گفت: در همین راستا پیامبر(ص) می فرمایند من شفاعت می‌کنم هرکس را که شب و روز صلوات بفرستد حتی اگر از گمراهان باشد.

وی با بیان این که مهم‌ترین چیزی که می‌تواند در تبلیغ بر دیگران اثر بگذارد، عمل شخص مبلّغ است، گفت: باید رفتار و منش کسی که لباس روحانیت می‌پوشد، در دین برای مخاطب جاذبه ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که یکی از مبلّغان بزرگ چنین تعریف می‌کرد که خدمت آیت‌الله سیستانی رسید و ایشان فرمودند عموم مردم دینشان را از رفتار علما می‌گیرند و رفتار آنان تجلی تقواست، افزود: یکی از مراجع نیز چنین می‌فرمود که در بسیاری از روایات بر پایبندی به تقوا تاکید صورت گرفته است.

خطیب حوزوی در پایان با ابراز امیدواری برای طلاب در ادامه راه طلبگی، به آنان خواست تا در زی طلبگی خود منشا اثر و خیر باشند و با اشاره به روایت ارزشمندی از امیرمومنان(ع) در همین باب، بیان کرد: امیر مومنان(ع) می فرمایند بهترین مردم در خیررساندن کسی است که اول به خودش خیر برساند.

قرائت مرام نامه طلبگی یکی از برنامه های این مراسم بود. که در بخشی از آن آمده است: پیمان می بندم که در جهت تقویت اسلام عزیز و نظام مقدس برآمده از آن تا آخرین نفس و قطره خون تلاش کنم و همواره ملتزم به فرمان ولی فقیه که ولایتش استمرار ولایت انبیای عظام و ائمه اطهار علیهم السلام است، باشم تا سربازی وفادار برای انقلاب اسلامی در برپایی تمدن بزرگ آن باشم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha