جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی

حوزه/ حجت‌الاسلام صالحی با انتقاد از کم توجهی مسئولان به مردم شهرستان بندر خمیر، گفت: بند خمیر دارای ظرفیت فراوان از حیث اقتصادی است و ۶۵ درصد معادن کل استان را در خود جای داده است، اما میزان اجرای مسئولیت های اجتماعی صنایع به صورت قاطع می توان گفت صفر است؛ صنایع باید با توجه به حجم آلایندگی ها مسئولیت های اجتماعی خود را در مقابل مردم ایفاء کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام شعیب صالحی، روز جمعه در دیدار با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)هرمزگان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت : مدیران جوان و همدل، با همت و تلاش خود در عرصه های مختلف امید آفرینی را در دل مردم تقویت می کنند.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر افزود: هنگامی که به منابع طبیعی، سرشار و خدادادی این منطقه نگاه می کنیم این حجم از محرومیت در شأن منطقه خمیر و استان هرمزگان نیست. روستا نشینی بخش قابل توجهی را به خود اختصاص داده است و در بخش مشاغل کشاورزی و یا کار در معادن، زندگی را می گذرانند . 

وی ادامه داد: کمیته امداد به عنوان برطرف کننده بخشی از محرومیت های شهرستان خمیر بسیار اثر بخش بوده است، اما به تنهایی نمی‌توان فقر را ریشه کن کرد. یکی از چالش ها نزدیکی شهرستان بندر خمیر با شهر بندرعباس است که سبب بی توجهی بسیاری مسئولین شده است.

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد : یکی از عمده علل بی توجهی به شهرستان خمیر عدم مخابره و انتقال مناسب کمبودها و مشکلات توسط رسانه ها است؛ عدم مطالبه گری صحیح مردم از مسئولین، این شهرستان را با برخی مشکلات عمده در حوزه خدمت رسانی روبرو کرده است.

امام جمعه بندر خمیر بابیان اینکه نباید مسئولین از نجابت مردم سوء استفاده کنند، گفت: مسئولین باید ساز و کار مطالبه گری را برای مردم ترسیم کنند تا حقوق خود را بشناسند و خدای ناکرده بحران و آسیب های اجتماعی ایجاد نشود.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: در برخی از مناطق شهرستان بندر خمیر محرومیت به شدت بالا است و حتی در مقایسه با سایر شهرستان های استان مانند بشاگرد و ... محرومیت بسیار بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه دارای ظرفیت فراوان از حیث اقتصادی است و ۶۵ درصد معادن کل استان را در خود جای داده است، اما میزان اجرای مسئولیت های اجتماعی صنایع به صورت قاطع می توان گفت صفر است؛ صنایع باید با توجه به حجم آلایندگی ها مسئولیت های اجتماعی خود را در مقابل مردم ایفاء کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha