یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام صالحی

حوزه/ حجت‌الاسلام صالحی گفت: دولت و مجلس و سایر ارکان تصمیم گیر در اقتصاد باید به استعداد و ابتکار مردم اعتماد کنند و هدفمند راه حضور آنان را در فرایند تقویت تولید فراهم نمایند

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان، اظهار کرد: معمولا وقتی اسم حرم را می‌شنویم حرم های مکانی مثل مشاهد مشرفه و عتبات عالیات به ذهن خطور می‌کند در حالی که در فرهنگ دینی ما حرم فقط مکانی نیست بلکه حرم زمانی نیز هست مانند وقت سحر، شب و روز نیمه شعبان، شب و روز عرفه و غیره در بین حرم های زمانی خدای رحمان پرجلوه ترین وپر بارترین آن ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در حرم کریمانه و عزیزانه خداوند وارد شویم باید بدانیم که حریم و آداب خاص آن را رعایت کنیم و محرم ماه رمضان با متصف به دو ویژگی شود: مطابق فرمایش حضرت نبی الله نخست باید لباس ورع را بر تن بیاراید (افضل الاعمال فی هذا الشهر الورع عن محارم الله) و دوم انس قلبی و عملی با محارم حرم الله یعنی اهل بیت ع است.

خطیب جمعه خمیر ماه مبارک رمضان فرصت ویژه خداوند برای تمرین تبعیت و انس با امام زمان عج است، ادامه داد: اذن دخول حرم زمانی ماه مبارک رمضان آشتی با خداوند از راه ارتباط با وجود حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه است.

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به ٧ فروردین مصادف با ١۵ ماه رمضان سالروز میلاد کریم ال الله امام حسن مجتبی ع و روز اکرام و تکریم خیرین ، گفت: امام مجتبی (ع) ایثار و احسان را هم با فدا کردن مال، جان و آبرو به همه عالم تدریس فرمودند و به درستی این امام همان تجلی گاه احسان خداوند است.

وی ادامه داد: سال ١۴٠٢ با تمام مسائل و حساسیت هایش تمام شد که مهمترین آن مسئله انتخابات بود که با بصیرت و هوشیاری مردم رقم خورد، و افرادی که در انتخابات توسط معرفی مورد اعتماد قرار گرفتند باید بدانند که وظیفه آنان مهم تر از هر زمان دیگری است.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر افزود: مسیر توسعه و رفع مشکلات فقط با دولت محقق نمی‌شود بلکه باید مجلس به عنوان بستر ساز انقلابی تر از گذشته عمل کند.

حجت‌الاسلام صالحی عنوان کرد: با نام گذاری سال ١۴٠٣ به نام جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب بازهم میزان اعتماد امام جامعه به مردم هویدا شد و راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را در تعریف نقش موثر برای مردم در تولید قرار دادند.

وی تاکید کرد: دولت و مجلس و سایر ارکان تصمیم گیر در اقتصاد باید به استعداد و ابتکار مردم اعتماد کنند و هدفمند راه حضور آنان را در فرایند تقویت تولید فراهم نمایند

امام جمعه خمیر خاطرنشان کرد: دولت باید دست از تصدی گری در اقتصاد بردارد و تمرکز خود را بر راهبری و نظارت صحیح بر تولید و نهایت بازار پر رنگ نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha