جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خمیر

حوزه/ امام جمعه شهرستان بندر خمیر گفت: معتقدیم همت، اخلاص و مجاهدت‌های دستگاه قضا در شهرستان خمیر، محل امیدواری جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع)، اظهار داشت: وجود نورانی امام نهم شیعیان، شهید راه عقلانیت و علم در طول تاریخ است.

وی با اشاره به سالگرد هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران، افزود: هفته قوه قضائیه را به تلاشگران عرصه قضا در کشور و در شهرستان تبریک عرض می‌نماییم و معتقدیم همت، اخلاص و مجاهدت‌های دستگاه قضا در شهرستان خمیر، محل امیدواری جامعه است.

خطیب جمعه شهرستان بندر خمیر گفت: شهید بهشتی، شخصیتی بود که نسبت به دشمن با غضب برخورد می‌کرد و در مقابل مردم مستضعف، با مهربانی و تواضع رفتار می‌کرد.

وی خطاب به مسئولان توزیع برق تاکید کرد: نوسانات برق و قطع آن موجب نگرانی مردم است و باید در اسرع وقت چاره‌ای اندیشیده شود تا خدای ناکرده خسارت‌هایی برای مردم ایجاد نشود.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر عنوان کرد: حج از تجمعات و همایشات بزرگ و استثنایی جهان اسلام، بلکه کل اجتماع بشری است و باید به نحو احسن از این ظرفیت استفاده شود.

حجت الاسلام صالحی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب، خاطر نشان کرد: منابع آبی هرمزگان در خطر است و ضروری است تا با الگوی مصرف، در مصرف‌ها صرفه جویی کنیم، موضوعی که در اسلام دستور صریح در این رابطه وجود دارد.

وی یکی از برجستگی‌های اهل تقوا را ارتباط قلبی و فهمی با قرآن کریم عنوان کرد و گفت: تقوا گستردگی به شئون حیات انسانی دارد.

خطیب جمعه شهرستان بندرخمیر ادامه داد: انسان به همان نسبتی که دارای شأن فردی و اجتماعی است و در شأن اجتماعی دارای ابعاد خانوادگی، فرهنگی و اقتصادی، تمدنی و جهانی است، به همین سبب در تمامی شئون به تقوا نیازمند است.

حجت الاسلام صالحی تقوای تبیینی را از مصادیق تقوا دانست و گفت: عدم شایعه پذیری در برابر جریان‌های شایعه ساز و داشتن روحیه تبیین و عمل به فرمایش خدا همیشه برای احقاق حق پیش رونده است.

وی با اشاره به اینکه فضای گرانی اخیر نگرانی‌هایی را به دنبال داشته که دشمن با سو استفاده از آن به دنبال کاشتن بذر ناامیدی بین مردم است، خاطر نشان کرد: گرانی اثر روانی بر قیمت‌ها و بازار دارد و از مسئولان انتظار می‌رود که در رصد و نظارت بازار و قیمت‌ها بیشتر تامل کنند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha