پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه رشت

حوزه / امام جمعه رشت با بیان اینکه ساختار معیوب اقتصاد ایران از دیگر علل گرانی‌های افسارگسیخته است، گفت: ساختار اقتصاد ما هنوز ترکیبی از اقتصاد غرب و سرمایه‌داری غربی را دارد، ساختار برنامه و بودجه بیمار است و از طرفی نظام بیمار بودجه‌ای نظام بانکی و نظام مالیاتی ما در تراز فقه اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به کاهش تولیدات در دنیا بخاطر کرونا و فشار آن بر اقتصاد تمام کشورها و بخصوص ایران، اظهار داشت: کمبود برخی از کالاها در دنیا و ایران به خاطر خشکسالی است که منجر به افزایش قیمت‌ها در دنیا شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به تاثیر جنگ اوکراین بر روی برخی کالاها افزود: بخشی از اروپای شرقی و آسیای میانه از کالاها و گندم اوکراین استفاده می‌کردند و معلوم نیست در آینده چه خواهد شد، زیرا جنگ روسیه و اوکراین بر نیازهای ضروری این کشورها تاثیر گذاشته، اما ما آنقدر وابستگی به گندم اوکراین نداریم، چرا که دولت نسبت به ذخیره کالاهای اساسی اقدامات لازم را انجام داده است.

وی به توطئه دشمنان در حوزه مسائل هسته‌ای اشاره کرد و افزود: دشمنان و بدخواهان اتاق جنگ تشکیل دادند که در بازارهای ایران سریعاً دخالت کنند و در ارز و طلا اختلال ایجاد کنند و حتی به دنبال آن بودند که دلار را به پنجاه هزار تومان برسانند، اما با مدیریت مسئولان، توطئه‌های آنان نقش بر آب شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه ساختار معیوب اقتصاد ایران از دیگر علل گرانی‌های افسارگسیخته است، تصریح کرد: ساختار اقتصاد ما هنوز ترکیبی از اقتصاد غرب و سرمایه‌داری غربی را دارد، ساختار برنامه و بودجه بیمار است و از طرفی نظام بیمار بودجه‌ای نظام بانکی و نظام مالیاتی ما در تراز فقه اسلامی نیست.

خطیب جمعه رشت استمرار خروج ارز و اموال کشور را یکی دیگر از آسیب‌های اقتصادی دانست و گفت: کم‌توجهی در جذب سرمایه‌گذاران و میدان دهی به آنان به‌طوری‌که با ویرانه‌های زیست بومی و فرهنگی همراه نباشد، نیازمند توجه جدی مسئولان است.

وی تصریح کرد: ترکیه در تکاپوی جذب سرمایه‌گذاران ایرانی است اما در کشور در جذب سرمایه‌داران داخلی و خارجی مانع ایجاد می‌کنند و این از ساختار معیوب اقتصاد است.

وی با بیان اینکه دولت گذشته، کشور را درگیر بحران‌های سخت کرد و دولت سیزدهم اگر بتواند این ویرانه‌ها را اصلاح کند، کار بزرگی انجام داده است، خاطر نشان کرد: دولت قبلی هشت سال سرنوشت کشور را به غرب گره زده‌ بود و ما را عقب انداخت و در نهایت تلی از ویرانه را تحویل دولت جدید داد.

امام جمعه رشت با توجه به اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره گروه‌های جهادی در کمک به کادر درمان در ایام کرونا بر مبنای اظهارات رئیس علوم پزشکی گیلان، گفت: ما قدردان کادر درمان پزشکی هستیم و مقصود فعالیت پزشکی و درمانی گروه‌های جهادی نبود، بلکه کمک و همراهی با بیماران و تدفین مسلمانان بوده که انصافا کمک حال بودند.

وی با اشاره به اینکه دشمن درصدد این است که مردم را دچار آزار و اذیت کند و بر مسئله گرانی‌های افسارگسیخته، برنامه‌ریزی می‌کند، تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه نزدیک به بیست درصد از بنیه اقتصاد کشور تاثیرگذار بود، چرا که کاهش مواد اولیه کالاها، کاهش مواد اولیه داروها، کاهش غذای دام و طیور، اختلال در حمل و نقل، بیمه دریایی و هوایی را به همراه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه بارها دولت می‌گوید، نان و بنزین را گران نمی‌کند اما با ایجاد جو روانی و تکرار دروغ می‌خواهند مردم را دچار اذیت و نظام اسلامی را به چالش بکشند، افزود: بدخواهان بدانند که این شرایط همینگونه نمی‌ماند و رو سیاهی برای دشمن می‌ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha