دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام صالحی / خمیر

حوزه / امام جمعه بندر خمیر گفت: مسئولان باید با رعایت اخلاق و جسارت با جوانان برخورد کنند و از واگذاری مسئولیت‌ها به جوانان انقلابی واهمه نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر امروز ظهر در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان که در مسجد جامع فاطمه زهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: در نبرد با شیطان تا دندان مسلح و قسم خورده که هدف‌ش منحرف نمودن جامعه ایمانی است، تمسک به سیره و بیان ثقلین راه نجات خواهد بود.

وی افزود: حربه ابلیس و ابلیس صفتان، طغیان بشر و انحطاط فکری و انحراف قلوب از مضامین روح بخش قرآن و نهج البلاغه و سایر علوم الهی است

امام جمعه بندر خمیر یادآور شد: یکی از فرازهای مهم خطبه همام، مدیریت عقل و دل به وسیله مدیریت چشم و گوش است که با دیدن و شنیدن حوادث، انسان پند می‌گیرد.

حجت‌الاسلام صالحی عنوان کرد: خداوند در آیه ٧٨ سوره نحل نکته تربیتی مهمی را بیان می‌کند و آن مسئولیت خطیر و سنگین پدران و مادران در مسیر تربیت فرزندان خود است که باید این امانت‌های الهی که با فطرت پاک خود آماده پذیرش محتوای سالم و معارف دینی را دارند، به درستی تربیت کنند.

وی اظهار کرد: پدران و مادرها باید بدانند که اگر برای تربیت صحیح برنامه ریزی نکنند و خود را آماده نکنند، شیاطین زمان با اسباب و ابزار مجازی و پلتفرم‌های محتوایی و هدف دار خود برای تربیت فرزندان شما برنامه ریزی خواهند کرد.

هدف دشمنان دین، کم کردن علاقه نسل نوجوان و جوان به مفاهیم دینی و انقلابی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر خمیر ادامه داد: حوادثی که به واسطه مسمومیت دختران بی‌گناه برخی شهرها اتفاق افتاده باید به طور جدی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای قضایی و امنیتی پیگیری شود و فتنه جدید دشمن را ناکام بگذارد.

حجت‌الاسلام صالحی ابراز کرد: مستکبران دنیا، میزان اثرگذاری زنان و دختران را در اقتدار نظام اسلامی مشاهده کرده‌اند و لذا همه تلاششان برای جداسازی آنان از اهداف تمدنی و جهانی خود است.

وی با تبریک سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، گفت: این نشانه بزرگی است که سنگین‌ترین مسئولیت در نظام اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی که همان تمدن سازی است بر دوش جوانان نهاده شده و باید مواظب مقابله اندیشه‌ای و ادراکی دشمن با نسل جوان و نوجوان بود.

امام جمعه شهرستان خمیر تأکید کرد: تجربه دشمن در ادوار مختلف انقلاب اعم از عرصه‌های نظامی، علمی، فرهنگی و سازندگی، او را از قدرت بصیرت نسل جوان بیدار کرده، لذا ناامید سازی از حرکت انقلاب اسلامی مهمترین نسخه مستکبرین برای جوانان کشور است.

حجت‌الاسلام صالحی ادامه داد: مسئولان نیز باید با رعایت اخلاق و جسارت با جوانان برخورد کنند و از واگذاری مسئولیت‌ها به جوانان انقلابی واهمه نداشته باشند.

اشتغال و رشد جوانان بندر خمیر، اولویت اول مسئولان شهرستان بندرخمیر باشد

وی یادآور شد: عید نیمه شعبان یک عید بزرگ توحیدی است که همه آیین‌ها و ادیان، همه مذاهب اسلامی امیدوار به ظهور منجی، در این روز آماده اقامه حکومت عدل و قسط هستند.

امام جمعه بندر خمیر گفت: در این وادی، جوانان با قلوب آماده خود با عبادت‌های عاشقانه فرصت بیشتری دارند که در زمره منتظران حقیقی قرار گیرند.

حجت‌الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید جسارت کافی برای مقابله با سوداگری‌ها و دلالان ارزی را از خود نشان دهد و به فکر معیشت مردم باشد و اجازه بازیچه شدن سفره مردم توسط بدخواهان را ندهد.

وی افزود: یکی از مهمترین راه‌های مقابله با این تحرکات نامیمون در کف بازار، تعطیلی عرضه ارز در بازار آزاد است، همان طور که بانک مرکزی شاخص‌های مهمی در این رابطه را معرفی نموده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha