شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: مسئولان و دست اندرکاران خیلی سریع واقعیت ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان را پیگیری و اطلاع رسانی کنند و اینکه چه کسانی به این ناامنی دامن می زنند را روشن کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: همواره بکوشیم به یکدیگر توجه داشته باشیم و دست یکدیگر را بگیریم تا جامعه‌ای بر اساس ایمان و تقوا بسازیم.

وی ادامه داد: میلاد حضرت حجت‌بن‌الحسن‌العسکری(عج)، نجات‌دهنده اهل عالم، برقرار کننده عدالت جهانی، تحقق‌بخش آیات قرآنی و قرآن ناطق را خدمت همه مسلمانان جهان تبریک عرض می‌کنم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: به همین مناسبت، این عید را روز جهانی مستضعفان نامگذاری کرده‌اند، یعنی مسلمانان و چشم‌انتظاران ظهور منجی عالم بشریت نمی‌توانند نسبت به سرنوشت مسلمانان دیگر بی‌تفاوت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در آیه ۵ سوره قصص فرمود ما اراده کرده‌ایم مستضعفان زمین را نجات دهیم و آن‌ها را پیشوایان جهان قرار دهیم، این نشان می‌دهد خدا برای مردم احترام قائل شده است، در این آیه گویا این‌گونه است که مردم باید به میدان بیایند تا این اراده خدا تحقق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: توجه داشته باشیم آن کسی که انتظار منجی عالم را می‌کشد، نمی‌تواند بگوید به من چه که در جاهای دیگر دنیا مردم فقیر، گرسنه و گرفتار هستند، او باید به گرسنگی همسایه و همشهری خود بیندیشد، و اگر مسئول نظام است باید با جدیت بیشتری در رفع این گرسنگی بکوشد و اگر امکانات مالی در اختیار دارد باید حواسش به فقرا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: بنابراین روز مستضعفان با روز میلاد حضرت صاحب‌الزمان (عج) این رابطه را دارد که ما باید خود را رصد کنیم و ببینیم ما چقدر به درد دیگران می‌خوریم، چقدر دست دیگران را می‌گیریم و چقدر به فکر مستضعفان هستیم، چه آن مستضعفی که در کشور خودمان است و چه آن مستضعفی که در جای دیگری از جهان است.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) را نیز تبریک عرض می‌کنیم که روز جوان نامیده شده است، بنابراین به جوانان عزیز تبریک عرض می‌کنم که الگو، بزرگ، راهنما و اسوه‌ای مانند حضرت علی‌اکبر (ع) را دارند.

وی یادآور شد: علی‌اکبر (ع) زمانی که با پدر خداحافظی کرد و راهی میدان شد، امام حسین (ع) به خدا فرمود این فرزند من هم از نظر ظاهر، اخلاق انسانی و اخلاق والا و همچنین از نظر علم، دانش، بیان و منطق شبیه‌ترین آدم‌ها به رسول تو است.

حضرت علی‌اکبر (ع) بهترین الگو برای جوانان

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: همان‌طور که می‌گوییم حضرت فاطمه‌زهرا (س) و حضرت زینب‌کبری (س) بهترین الگو برای دختران و مادران ما و بهترین معلم برای همه مردان و زنان ما هستند، حضرت علی‌اکبر (ع) هم این موقعیت را دارند که بهترین الگو برای جوانان ما باشند.

وی افزود: جوان به معنای صداقت است، جوانی به معنای دوران صداقت است، ای کاش این دوران صداقت را تا آخر عمر حفظ کنیم، جوانی به معنای جوانمردی است، بسیاری از افراد ممکن است سنشان از جوانی گذشته باشد، اما هیچ‌وقت از جوانمردی نگذشته‌اند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: راجع به اصحاب کهف گفته شده این‌ها جوانمردانی بودند که وقتی دین‌شان به خطر افتاد، دین خود را زمین نگذاشتند، به غار پناه بردند و دین‌شان را در هر شرایطی حفظ کردند، جوانمردی یعنی ظرفیتی که انسان در جوانی دارد، اگر در جوانی ما جوانمردی را هم تمرین کنیم، این روح جوانمردی تا لحظه مرگ همراه ماست و رفیق ما می‌مانند و عامل سربلندی ما خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند پس از انقلاب مساجد و فضاهای دینی رونقی بی سابقه گرفت و مراسم گوناگون دینی همه جا به ویژه در میان جوانان رونق گرفت و همه ما شاهد این معنا بوده ایم اما باید همت کنیم تا به جایگاه ایده‌آل خود دست پیدا کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: مناسبت تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و روز احسان و نیکوکاری را در این ایام داریم که این مهم فرصتی برای همه مردم برای انفاق محسوب می شود و اگر وارد فضا نشویم ضرر کرده ایم.

توانمندسازی نیازمندان جدی گرفته شود

وی با تأکید بر توانمندسازی نیازمندان خاطرنشان کرد: کمک هایی اثرگذار است که بر توانمندسازی متمرکز باشد تا همه نیازمندان توانمند شوند و امیدواریم به جایی برسیم که همه افراد جامعه توانمند شوند و مردم دغدغه سفره خود را نداشته باشند و این مهم همت مضاعف مسئولان و دولت مردان را می طلبد.

اخلالگران بازار ارز به دنبال سودجویی و بی‌ثباتی اقتصادی هستند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: مسئولان زحمات زیادی می کشند اما معلوم می شود در کنار اخلال اجانب، چالش هایی نیز در مسیر حل مشکلات اقتصادی مردم وجود دارد که با همت و تدبیر مسئولان قابل حل است.

امام جمعه قزوین افزود: کسانی که با دلار و ارز به فکر سودجویی هستند و با اقتصاد کشور بازی می کنند نمی خواهند اقتصاد در کشور به ثبات برسد و دائماً با شیوه های اقتصادی به فکر بی ثبات سازی اقتصادی هستند تا به کشور و انقلاب آسیب وارد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه گفت: خداوند برکات را در قرض الحسنه قرار داده است و فرموده اگر به خدا اعتماد کردید و قرض دادید، خداوند مال شما را چند برابر می کند و خیلی ها این مهم را تجربه کرده اند.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: خداوند در خصوص ربا نیز فرموده خدا ربا را نابود می کند و وقتی ربا در جامعه ای رخنه کند موجب فقر و نابودی می شود و باعث فساد می شود و بایستی مراقب این معنا باشیم.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم قرض الحسنه را با جدیّت دنبال کنیم در دنیا نیز متمول خواهیم شد و خداوند این کار ما را چندبرابر جبران می کند و یقیناً ضرر نمی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، گفت: در عرصه منابع طبیعی نبایستی فقط شعار بدهیم و بایستی با جدیّت پای کار درختکاری بیاییم و در این مسیر همت مضاعف داشته باشیم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: روز بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی را داریم. این مرد بسیار رنج کشید و انقلابی فعالیت کرد.

وی تصریح کرد: در دولت جدید امیدواریم کانون مساجد جان تازه ای بگیرد و با نشاط و شادابی بیشتری فعالیت های دین و جوان سازی مساجد را دنبال کند.

مسئولان واقعیت‌ ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان را اطلاع‌رسانی کنند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: امیدوار هستیم مسئولان و دست اندرکاران خیلی سریع واقعیت ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان را اطلاع رسانی کنند و واقعیت اینکه چه کسانی به این ناامنی دامن می زنند را روشن کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: اگر عامل انسانی این کار را انجام داده و عمدی در کار بوده است بایستی با عوامل برخورد قاطع شود تا امنیت مردم محفوظ بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    42 0
    سلام آقای رییس جمهور بی عملی نهادهای امنیتی و انتظامی در کشف و بر خورد قاطع با مسببین است که دارد آشوب بوجود می آورد . بعد از سه ماه هنوز سرنخی نیست ؟ یعنی جه واقعا ؟ ایکه دشمن در ایجاد نا امنی و ایجاد جو تبلیغی دخیل است شکی نسیت . ولی اینکه عملیات ضد آن را دارید به برخورد با بلوا محدود می کنید کمال نا کار آمدی محسوب می شود و می شود دلیل تسری تفکر "کار خودشونه" . با عمل جهار نابخرد در کشیدن موی سر مردم می شود آشوب . اقتصاد و حالا امنیت جانی در سطح فرزندان . نیاز به کار ویژه دارد
  • انطباق با واقع CA ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    0 53
    جانم فدای سردار و رهبر! ما از شما، اسلام، انقلاب و آرمان های امام حمایت میکنیم! رهبر گفتند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل و یا تقویت دشمنان اسلام و مسلمین جایز نیست! روزی شعار کل جهان می شود، علی! طبق حدیث امام زمان میشود، علی! 🔸(https://english.khamenei.ir/news/7158):«✿عن جعفر ‌بن ‌محمّد علیهما السّلام عن ابیه عن جدّه علیهم السّلام قال قالَ رَسولُ‌ اللّهِ(ص):اَقرَبُکُم غَداًمِنّی فِی المَوقِفِ اَصدَقُکُم‌ لِلحَدِیثِ وَ آداکُم لِلاَمانَةِ وَ اَوفاکُم بِالعَهدِ وَاَحسَنُکُم خُلُقاً وَ اَقرَبُکُم مِنَ النّاسِ.✿ در موقف قیامت همه‌ی سختی‌ها و وحشتها و ترسها و اهوال گوناگون برای انسان وجود دارد، و فرقی هم نیست بین مؤمن و غیر مؤمن:یَومَ یَفِرُّ المَرءُ مِن اَخیـهِ*وَ اُمِّه؛ وَاَبیهِ* وَ صاحِبَتِه؛ وَ بَنیهِ* لِکُلِّ امرِئٍ مِنهُم یَومَئِذٍ شَأنٌ یُغنیه؛ یک چنین روزی است روز قیامت، که در آیات کریمه‌ی قرآن، بخصوص در سوره‌های اواخر قرآن خیلی زیاد به احوال و اهوال در قیامت پرداخته شده. خب در یک چنین معرکه‌ی سختی که اهمّیّت و سختی آن موقف اصلاً برای ما قابل تصوّر نیست، انسان دنبال یک مرجع امنی میگردد؛ یک جایی که به آن پناه ببرد، به آن تکیه کند، در زیر سایه‌ی آن باشد. آن کسی و آن جایگاهی که از همه‌ی اشخاص و جایگاه‌ها در قیامت امنیّت بیشتری به انسان میدهد، جایگاه پیغمبر اکرم است. اگر کسی بتواند خودش را نزدیک آن بزرگوار برساند، اطمینان خاطر پیدا میکند، احساس یک امنیّتی میکند» «این روایت میگوید وسیله‌ای که شما بتوانید با آن، خودتان را نزدیک پیغمبر بکنید، چیست.» اول این است:«اَصدَقُکُم‌ لِلحَدیث؛آن کسی که راستگوتر است، در حرف زدن راستگو است، آنچه میگوید از روی صدق بیان میکند؛ دروغ و تهمت و شایعه و حرف ضعیف و قول بغیر علم و مانند اینها در آن نیست. صدق یعنی انطباق با واقع، آنچه را واقع است که او میداند واقع است بیان میکند؛ اَصدَقُکُم‌ لِلحَدیث.»🔸سلام آقا جان! ما از اخبار راست شما و شهدا پیروی میکنیم و همانند شما عمل میکنیم، ان شاء الله! خدا دشمنان ما را نابود کند! ما با شهدا هر روز دعا میکنیم شرکتها و پیام رسان های دشمن نابود بشوند! پیام رسانهای دشمن ما را مسموم میکنند! «باید دعا و هر کاری را که نتیجه اش نابودی و اضمحلال آن‌هاست (انگلیس و آمریکا) انجام داد»(در محضر بهجت، ج۲، ص۲۲۵). نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّهِ! الله اکبر، الموت لامریکا، الموت لاسرائیل! ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم! 🇮🇷🌏🇵🇸
  • کارشناس IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    0 0
    اگر عامل انسانی این کار را انجام داده و عمدی در کار بوده است بایستی با عوامل برخورد قاطع شود تا امنیت مردم محفوظ بماند. از قدیم گفته‌اند چاقو دستۀ خودش را نمی‌برد.
    • دست به دستِ هم CA ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 2
      ﷽. سلام کارشناس مدافع امنیت! بایستی با عوامل برخورد قاطع شود تا امنیت مردم محفوظ بماند. باید باطل و دروغ دشمن را انداخت تو سطل آشغال– و از هیچی نترسیم! ما و شهدا هر روز دعا میکنیم شرکتهای دشمن نابود بشوند و صدای آمریکا و همه دشمنان بشریت قطع بشود. چاقو دسته خودش را نمی برد، اما چاقو میتواند دست آنهایی که در کید و مکر دست داشتن را ببرّد! کارشناسانِ ما یوسف های زهرا(س) را میشناسند! «فَلَمَّا سَمِعَتْ بِمَكْرِهِنَّ أَرْسَلَتْ إِلَيْهِنَّ وَأَعْتَدَتْ لَهُنَّ مُتَّكَأً وَآتَتْ كُلَّ وَاحِدَةٍ مِنْهُنَّ سِكِّينًا وَقَالَتِ اخْرُجْ عَلَيْهِنَّ فَلَمَّا رَأَيْنَهُ أَكْبَرْنَهُ وَقَطَّعْنَ أَيْدِيَهُنَّ وَقُلْنَ حَاشَ لِلَّهِ مَا هَذَا بَشَرًا إِنْ هَذَا إِلَّا مَلَكٌ كَرِيمٌ». آنهایی که فتنه میکنند، مکر میکنند، کید و مکرشون به خودشون بر میگردد. إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا! نقشه شيطان همانند قدرتش ضعيف است! جانم فدای رهبر! ما دست روی دست نمی گذاریم و نِق نمی زنیم! ما دست به دست هم [و مهدی(عج)] میدهیم و قوی میشویم! باید پیر و جوان همه کشورها قوی و مقاوم بشوند مثل پیر و جوان محور مقاومت 🇮🇷🌏🇵🇸! امروز سید حسن نصرالله گفتند(https://kayhan.ir/fa/news/261548):«همه امت اسلامی باید در مقابله با رژیم صهیونیستی از ملت 🇵🇸 حمایت کنند. همه اتفاق‌هایی هم که اخیرا رخ داده است، نشانه‌هایی از پایان رژیم صهیونیستی است. تمامی تصمیماتی که این رژیم اتخاذ می‌کند، فقط بر عزم، ایمان و پایمردی ملت 🇵🇸 برای انجام عملیات [استشهادی] علیه اسرائیل می‌افزاید.» «درد و رنج مردم 🇵🇸 در کرانه باختری، قدس، حواره، نابلس و قدس شرقی را درک می‌کنیم. رخدادهای حواره و مشکلات ملت 🇵🇸 در کرانه، واقعیت شهرک‌نشینان [اسرائیلی] را برملا کرد... موضوع اعدام اسرا یک اقدام احمقانه و آخرین دست و پا زدن‌های رژیم صهیونیستی است.» واقعاً دشمن میلیونها سلیمانی را در سرا سر 🌏 نمیبیند؟ دست قدرت خدا را نمیبیند؟ أصلاً قاسم سلیمانی باید بی دست می شد، برای این که دست های او وسعت پیدا کند. دست سلیمانی را دست کم نگیریم! قطعا مدیریت فضای مجازی برای آن‌هایی که خدای يَا مَن لَّهُ الْهَوَاءُ وَالْفَضَاء را میشناسند، سهل و آسان است! صدای دشمن را قطع کنیم و صدای 🇮🇷 و امام و مقاومت را بلند📣! (http://radiomoghavemat.ir/ChannelVideoDetails/?m=409001&n=767653)
    • اجتماع ضدین! IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      دسته خودش را نمی برد! تهمت می زنی و توقع پیگیری داری؟!