جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرحزاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با تأکید بر اینکه باید فرهنگ سخاوت را در جامعه رواج داد، گفت: اگر انفاق کنیم فقیری وجود نخواهد داشت و لذا ضروری است که سخاوت را به فرزندان خود آموزش دهیم، چرا که سخاوت انسان را نجات می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد ظهر امروز در همایش مهدی یاوران که در دانشگاه مهدویت برگزار شد، با اشاره به اینکه شخصیت امام زمان(عج) بی‌بدیل و بی‌نظیر است، اظهار کرد: امام عصر(عج) منجی عالم بشریت است، ۱۲۴ هزار پیامبر آمدند که جهان را به عدالت برسانند، اما نشد.

وی افزود: آرزوی همه انبیا این بود که در جهان ظلم و دزدی نباشد، اما اینگونه نشد، برخی امامان ما برای حضور امام زمان(عج) گریه می‌کردند، از این رو باید با حجت خدا رابطه معنوی برقرار کرد.

این کارشناس مسائل مذهبی، با اشاره به اینکه مهدی یاوران باید به معتقد باشند که حضرت مهدی(عج) ما را شفاعت، دستگیری و یاری خواهد کرد، گفت: همه می‌دانیم امام زمان(عج) چه چیزی را دوست دارد و لذا باید به خانواده، یتیمان و به زیر دستان خود برسیم.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) سرچشمه هستند، یادآور شد: وقتی برای مکتب اهل بیت(ع) هزینه کنیم، به همه چیز خواهیم رسید، اگر صدقه ندهیم محال است به جایی برسیم.

وی تصریح کرد: یک نفر خدمت حضرت محمد(ص) آمد و عرض کرد، من به صفت بخل مبتلا شدم، اینقدر خسیس و بخیل هستم که اگر فقیری نزد من می‌آید مثل اینکه آتش به سمت من می‌آید و پیامبر(ص) فرمودند، از من دور شو، می‌ترسم آتش شما من را بگیرد، اگر خود را اصلاح نکنید، خداوند هیچ عملی را از شما نمی‌پذیرد و شما را با صورت به آتش جهنم می‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با تأکید بر اینکه باید فرهنگ سخاوت را در جامعه رواج داد، گفت: اگر انفاق کنیم فقیری وجود نخواهد داشت و لذا ضروری است که سخاوت را به فرزندان خود آموزش دهیم، چرا که سخاوت انسان را نجات می‌دهد.

وی با بیان اینکه در تمام سال‌هایی که در منبر حضور داشته‌ام، در خصوص سخاوت صحبت کردم، خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم(ع) فرمودند، کسی که در راه خدا خرج نکند، خداوند او گرفتار خواهد کرد، تا دو برابر آن را در راه معصیت هزینه کند، بنابراین فعالیت‌های فرهنگی که اساس کار است باید برای آن کار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha