سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر / برپایی میز خدمت با حضور وزیر نفت در نماز جمعه اهواز

حوزه / امام جمعه اهواز با بیان اینکه در شرایط سخت جنگ ترکیبی اقتصادی هستیم، گفت: تحمیل تورم و فشار اقتصادی بر مردم از جنس فحاشی‌های سیاسی چند ماه گذشته نیست، مسئولان باید با قاطعیت بدون هرگونه فوت وقت از معیشت و اقتصاد مردم در برابر اشرار و تروریست‌های اقتصادی و سیاسی دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم، "توجه به سبک زندگی اسلامی" است.

وی با اشاره به اینکه خانواده یکی از زیر مجموعه‌های زندگی اسلامی در برابر سبک زندگی منحوس غربی است، گفت: خانواده بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی است و سلامت یا بیماری افراد این نهاد بسیار ارزشمند، می‌تواند تاثیرات عمیق و همه جانبه‌ای بر ابعاد مختلف اجتماعی در جامعه و کشور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: خانواده اولین کانون محبت، تربیت نسل‌ها و انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی در طول تاریخ بوده و تمدن انسانی و اسلامی از درون همین خانواده به عنوان مرکز اصلی تعلیم و تربیت به وجود آمده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به این‌که نهاد خانواده در مباحث آسیب شناسی یکی از محوری ترین مسائل است، افزود: بررسی آسیب‌های ناشی از تحولات خانواده از محورهای مهم به شمار می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: ریشه بسیاری از تحولات در خانواده را باید در جهان غرب جست‌وجو کرد، چرا که گسترش وسایل ارتباط جمعی از جمله سینما، تلویزیون، ماهواره، اینترنت و فضای مجازی در سال‌های اخیر، جهان شرق را از سوی میل و شوق داده است.

وی عنوان کرد: برخلاف غرب، در شرق، جهان به ویژه کشورهای اسلامی و به ویژه ایران خانواده از پیوندهای بسیار مهم و جزء مهم‌ترین رکن روابط اجتماعی است و در چرخه تحولات به وجود آمده نقش موقعیت خانواده دچار آسیب جدی شده و تفکر سکولار، صنعتی شدن، فردگرایی افراطی، نگرش‌های فمنیستی، رواج فحشا در محیط‌های عمومی از علل این آسیب می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: وقتی از سبک زندگی اسلامی با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) فاصله گرفتیم، شاهد این ناهنجاری‌های اخیر خواهیم بود و لذا وقتی اعضای خانواده محبت نبینند، به سمت و سوی حیوان دوستی گرایش پیدا می‌کنند.

امام جمعه اهواز گفت: یکی از آسیب‌های جدی که در کشورهای غربی بر روی آن بسیار تأکید می‌شود، "ترویج فرهنگ منحط برهنگی و بی‌حجابی" است، امروز حتی رؤسای جمهور کشورهای قدرتمند غربی با سرکردگی آمریکا این برهنگی را ترویج و تبلیغ می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد بیان کرد: راهی که کشورهای غربی و در رأس آن آمریکا رفته است، امروز برخی‌ها در ایران اسلامی تبلیغ و ترویج می‌کنند، اما باید دانست که ریشه همه این مسائل در خانواده می‌باشد.

وی با تبریک میلاد امام زمان(عج)، میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، ادامه داد: کلید واژه جوان پر تکرار ترین کلمه در بیانیه گام دوم رهبرمعظم انقلاب است، البته مهم‌ترین خواسته جوانان امروزی اشتغال می‌باشد که باید به این موضوع نیز توجه شود، اما جوان نیز حتما باید مهارت کافی را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در تشریح ویژگی‌های یاران امام عصر(عج)، خاطرنشان کرد: ایمان عمیق، برخورداری از عقلانیت و بصیرت، انس با قرآن کریم، اهل عبادت و تزرع، عاشق و دلباخته امام زمان(ع)، اطاعت پذیری، عصیان ستیز، اهل جهاد و تلاش، شهادت طلب، شجاع و دلیر، اهل زهد، یک دل و صمیمی، منظم و تشکیلاتی بودن، سربلند در آزمون، استوار در برابر سرزنش‌ها، تبلیغات و شایعه ناپذیر بودن، از ویژگی های یاوران امام زمان(عج) است.

امام جمعه اهواز با اشاره به مسائل اقتصادی و فشارهای کم سابقه آن، گفت: مردم در زمینه اقتصادی به ویژه بحث تورم در فشار حداکثری قرار گرفته‌اند، مهار تورم یکی از مأموریت‌های اخیر رهبرمعظم انقلاب به دولت است.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت جنگ ترکیبی اقتصادی هستیم، اظهار کرد: تحمیل تورم و فشار اقتصادی بر مردم از جنس فحاشی‌های سیاسی چند ماه گذشته نیست، مسئولان باید با قاطعیت بدون هرگونه فوت وقت از معیشت و اقتصاد مردم در برابر اشرار و تروریست‌های اقتصادی و سیاسی دفاع کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به مسئله غرب کارون، عنوان کرد: دو سال است که مردم ساکن در غرب کارون با مشکل بی‌آبی مواجه هستند، در سال گذشته کشاورزی مردم این منطقه صفر بود، سعی شود به طریق ممکن به آنها آب رسانده شود و خسارت کشاورزان استان نیز دنبال شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    ایشان را قاضی پرونده های اقتصادی منصوب کنند تا ببینیم چطور مشکلات را حل می کند