سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه موقت بوشهر

حوزه/ امام جمعه موقت بوشهر گفت: اسلام، دولت‌ها و حکومت‌ها را مورد مؤاخذه قرار می‌دهد که با انسان‌ها و ‌حقوق بشر، مردم، کودکان، زنان و مردان چکار کرده‌اید، امروز کسانی مدعی حقوق بشر هستند که خودشان بمب اتم درست کردند و بر سر مردم ریختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی اکبر اسماعیلی امام جمعه موقت بوشهر، در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت ۱۸ مرداد روز شهدای مدافع حرم، با بیان اینکه همه ما مدیون شهدای مدافع حرم هستیم، اظهار داشت: به فرمایش مقام معظم رهبری یکی از معجزات انقلاب اسلامی این بود که جوانان در یک کشور دیگر از اسلام و حریم و حرم اهل بیت(ع)، مکتب و مردم دفاع می‌کنند.

امام جمعه موقت بوشهر، با اشاره به ۱۴ مرداد، روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، خاطرنشان کرد: اسلام، دولت‌ها و حکومت‌ها را مورد مؤاخذه قرار می‌دهد که با انسان‌ها و ‌حقوق بشر، مردم، کودکان، زنان و مردان چکار کرده‌اید، امروز کسانی مدعی حقوق بشر هستند که خودشان بمب اتم درست کردند و بر سر مردم ریختند.

وی قتل عام مردم هیروشیما را نمونه ای بارز از جنایت مدعیان حقوق بشر دانست و گفت: تمدن غربی هر جایی خواست جنگ‌افروزی کرد و با مداخله در جنگ‌ها در راستای تحقق اهداف خود در فروش تسلیحات اقدام می‌کند.

حجت الاسلام اسماعیلی، با بیان اینکه تمدن و کشورهای غربی با ساخت ویروس و انتشار بیماری‌ها در راستای رسیدن شرکت‌های داروسازی به اهداف خود اقدام می‌کنند، اظهار کرد: سئوال این است که آیا این کشورها مدعی حقوق بشر محسوب می‌شوند؟ آنها مردم دنیا را به سبب فقر و جهل مورد آزمایش ویروس‌های تولیدی خود قرار می‌دهند.

امام جمعه موقت بوشهر، در ادامه فرا رسیدن روز خبرنگار را گرامیداشت و گفت: خبرنگاران در جنگ نابرابر و هجمه دشمنان در رسانه‌ها باید آرایش جنگی بگیرند، خبرنگار متعهد یک عنصر موثر در حرکت و پیشرفت محسوب می‌شود و به‌عنوان افسران رسالت امیدآفرینی در دل مردم و جامعه هستند.

وی با بیان اینکه دشمن درصدد است در سالروز اغتشاشات، مجدداً جو و فضای کشور را ملتهب کند، یادآور شد: در این راستا خبرنگاران و رسانه‌های متعهد ایران اسلامی با هم‌افزایی در برابر این هجمه دشمنان، باید ضمن امیدآفرینی، تعامل و همبستگی، آرایش جنگی بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha