یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: خبرنگاران ما، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و حضرت زینب (س) را الگوهای خود قرار دهند، چقدر زیبا حقایق معرفتی عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) را برای جهانیان به صورت مؤثر و ماندگار حکایت کردند و همه ما باید این مهم را الگوی خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در آیه ۱۳ سوره حجرات می‌فرماید «یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَی وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ»، یعنی (هان ای مردم همانا ما شما را از یک مرد و یک زن آفریده‌ایم و شما را به هیئت اقوام و قبایلی در آورده‌ایم تا با یکدیگر انس و آشنایی یابید، بی‌گمان گرامی‌ترین شما در نزد خداوند پرهیزگارترین شماست، که خداوند دانای آگاه است).

وی ادامه داد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید، ای مردم دنیا، ما شما را از مرد و زنی آفریدیم، ما شما را قبیله قبیله کردیم، حالا که از نژادهای گوناگون هستید، کدام یک از شما در نزد خدا اهمیت و ارزش بیشتری دارید؟ هر کسی بیشتر با تقوا زندگی می‌کند، تقوا را می‌فهمد، نظم و نظام زندگی او با محوریت تقواست، در نمازش به دنبال تقوا می‌گردد که با نماز خواندن چراغ تقوا را روشن کند، او نزد خدا جایگاه بالاتری دارد، نماز، روزه و حج برای تقوا، مانند سوخت برای چراغ است و آن را روشن نگه می‌دارد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: به همه حاجیانی که به حج بیت‌الله‌الحرام مشرف شده بودند تقبل‌الله عرض می‌کنیم، خدا حج آن‌ها را قبول کند، شما سرمایه معنوی و تقوایی برای جامعه هستید، هر حاجی در خانواده، محله، در میان مردم، هیئت و هر کجایی که هست دیگر با شخصیتی که پیش از تشرف به حج داشت متفاوت است، دیگر تبدیل به یک ریش‌سفید آبرومند شده که با خدا عهد و پیمان جدی بسته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر اختلافی در خانواده و محله وجود داشته باشد شما حاجیان باید پیشقدم شوید و آن را حل کنید، اگر قرار است کار خیری انجام شود شما باید برای صورت گرفتن آن پیشقدم باشید، اگر نیاز به تبلیغ دین است شما باید به این تبلیغ مبادرت ورزید، حج شما قبول باشد، ان‌شاءالله راه انبیاء و اولیاء را که در حج آموختید در زندگی اجتماعی به کار بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال فرمود، هر کس تقوای بیشتری دارد او ارزش بیشتری دارد، خدا نگفت هر کس ثروت بیشتری دارد ارزش بیشتری دارد و یا آن کسی که علم بیشتری دارد ارزش بیشتری خواهد داشت، حتی نفرمود آن کسی که بیشتر نماز می‌خواند ارزش بیشتری دارد، تا زمانی که خروجی نماز و روزه و انواع واجبات و مستحبات تقوا نباشد، این‌ها فایده‌ای نخواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: عبادت باید نورانیت ما را افزایش دهد، از کجا می‌شود فهمید نورانیت افزایش پیدا کرده یا خیر؟ اگر حق و باطلی را دیدیم و بی‌تفاوت نبودیم، اگر موقع نماز شد آرام و قرار از ما گرفته شد، اگر مظلوم و گرسنه‌ای را دیدیم و دلمان سوخت و برای او اقدامی کردیم، اگر اُنس و اُلفت با قرآن داشتیم، اگر صرفاً نماز را نخواندیم، بلکه قیام به نماز کردیم، این‌ها نشانه نورانیت و تقواست.

خطیب نماز جمعه تصریح کرد: روز حقوق بشر و کرامت انسانی را در پیش داریم، کرامت انسانی را خدا پایه‌گذاری کرد و فرمود «و لقد کرمنا بنی آدم».

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: کسانی که در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی قتل عام راه انداختند، کسانی که هیروشیما را بمباران کردند و ۱۶۰ هزار انسان را یا کشتند و یا مجروح کردند، این‌ها وقتی از حقوق بشر و انسان صحبت می‌کنند معلوم است غیر از نفاق، دروغ و فریب هیچ چیز دیگری در صحبت‌هایشان نیست.

خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: خداوند انسان‌هایی را مانند رسول اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و ائمه اطهار(ع) تربیت کرده که پاسداران کرامت انسانی بودند و حتی برای دشمنان خود هم دلسوزی می‌کردند و این حفظ کرامت انسانی بر مبنای تقوای الهی است.

وی یادآور شد: شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی را در این ایام داریم که معاون عملیاتی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بودند و فداکارانه به جای اینکه به حج مشرف بشوند، در میدان ماندند و گفتند الان زمان دفاع از مملکت است و در روز عید قربان به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: این روزها سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی است، جهاد دانشگاهی باعث شد که دانشگاه‌ها به فرمان رهبری بیشتر اهمیت قائل شوند و کشور ما که موقعیت علمی در دنیا نداشت، امروز سرعت پیشرفت علمی کشور ۱۱ برابر میانگین پیشرفت علمی دنیاست و با این پیشرفت عقب ماندگی‌ها در حال جبران است.

امام جمعه قزوین با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: روز شهادت مظلومانه شهید محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران که در افغانستان به شهادت رسیدند هر ساله به عنوان روز خبرنگار در نظر گرفته می شود، ما به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه که بسیار زحمت می‌کشند خداقوت عرض می‌کنیم.

وی ادامه داد: خبرنگاران ما، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و حضرت زینب (س) را الگوهای خود قرار دهند، چقدر زیبا حقایق معرفتی عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) را برای جهانیان به صورت مؤثر و ماندگار حکایت کردند و همه ما باید این مهم را الگوی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم را داریم، شهدای مدافع حرم برای ما آسایش، امنیت، اقتدار آوردند و هر چه مقاومت اسلامی جان می‌گیرد، صهیونیست‌ها بیشتر به آخر خط می‌رسدند و آمریکایی‌ها بساطشان را از منطقه جمع می‌کنند.

هر چه در جبهه مقاومت اسلامی قوت بگیریم دشمنان بیشتر به انزوا می‌روند

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: مقاومت اسلامی باید دغدغه همه ما مسلمانان باشد و هر چه اینجا قدرت بگیریم دشمنان ما به ضعف و انزوا کشیده می‌شوند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha