دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حدادی سامانی

حزوه / فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ناکامی صدام در توقف صادرات نفت ایران از طریق جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس را حاصل ابتکار، نبوغ، شجاعت و شهامت شهید خلبان عباس بابایی عنوان کرد و گفت: این شهید والامقام با ارائه طرح ابتکاری انتقال هواپیمای اف ۱۴ از اصفهان به بوشهر، امنیت شناورهای ایرانی را تا خارج شدن از تنگه هرمز تضمین کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، امروز در مراسم سالروز شهادت شهید خلبان عباس بابایی در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی به استخدام شهید بابایی در نیروی هوایی ارتش در سال ۱۳۴۸ اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به واگذاری هواپیمای اف ۱۴ به قرارگاه رزم نیروی هوایی در آن مقطع، شهید بابایی به منظور آموزش این هواپیما به آمریکا اعزام شد.

وی افزود: در نهایت شهید بابایی در سال ۱۳۶۰ به عنوان فرمانده پایگاه هشتم شکاری و در سال ۱۳۶۲ به عنوان معاون عملیات نیروی هوایی در آن مقطع معرفی شد.

امیر سرتیپ حدادی، با اشاره به تمایل شهید بابایی به انجام ماموریت‌های برون مرزی، اظهار کرد: بیش از سه هزار ساعت پرواز عملیاتی و جنگی، آمار خیره کننده‌ای است که این خلبان بی‌نظیر را متمایز و خاص جلوه داده است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، شهید بابایی را دارای نبوغ نظامی بسیار بالا عنوان کرد و گفت: اوج تبلور نقش موثر این شهید در طول خدمت صادقانه‌اش در نیروی هوایی را می‌توان در هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه در عملیات والفجر ۸ مشاهده کرد.

وی به نقش بی‌بدیل نیروی هوایی و طرح‌ریزی دقیق شهید ستاری در ایجاد برتری هوایی و نقش موثر آن در پیشروی نیروهای سطحی و در نهایت پیروزی این عملیات اشاره کرد و یادآور شد: شهید بابایی در این عملیات همسو با سایر خلبانان در صحنه نبرد حضور مستمر و موثر داشت.

امیر سرتیپ حدادی، تصریح کرد: تنها مسیر ورودی پول و اعتبار برای ادامه جنگ، صادرات نفت بود بر این اساس هم عراق در آن مقطع از تاریخ، با حمایت چندین کشور غربی از جمله فرانسه تصمیم گرفت نفت‌کش‌های ایران را در خلیج فارس مورد هدف قرار داده و از این طریق ضربات مهلک خود را بر پیکره ایران اسلامی به ویژه نیروهای مسلح وارد آورد.

وی خاطرنشان کرد: در این مقطع بحرانی شهید بابایی با ارائه طرح انتقال هواپیمای اف ۱۴ از اصفهان به بوشهر، امنیت نفت کش‌های ایرانی را در خلیج فارس تضمین کرد و شناورها را تا خارج شدن از تنگه هرمز و خارج شدن از برد موشک‌های کرم ابریشم عراق که فرانسه در اختیار او قرار داده بود با هواپیماهای اف ۱۴ همراهی کرده و در نهایت باعث شد فروش نفت ایران در آن مقطع مهم متوقف نشود و بدینوسیله نقشه شوم صدام نقش بر آب شد.

امیر سرتیپ حدادی، در پایان به مطالبی از کتاب روزها و رویدادها که به بیان زندگی نامه شهید بابایی پرداخته اشاره کرد و گفت: در بخشی از این کتاب به سخنانی از رهبر معظم انقلاب در مورد شهید بابایی اینگونه اشاره شده است که «این شهید عزیزمان انسانی مومن و متقی و سربازی عاشق و فداکار بود و در طول چند سالی که من ایشان را می‌شناختم، همیشه بر این خصوصیات ثابت و پابرجا بود، او هیچ‌گاه به مصالح خود فکر نمی‌کرد و تنها مصالح انقلاب و اسلام را مد نظر داشت، او فرمانده‌ای است که با زیردستانش بسیار فروتن و صمیمی بود، اما در مقابل اعمال بد و زشت خیلی بی تاب و سخت گیر بود، این شهید نمونه یک انقلابی حقیقی و صادق بود و من به حال او حسرت می‌خورم و احساس می‌کنم در این میدان عظیم و پرحماسه از او عقب مانده‌ام»

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha