یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه سلطانیه گفت: حضور معنادار و با بصیرت مردم در مجالس عزای امام حسین (ع) از یک طرف صحنه‌های ماندگار عشق و ارادت به سالار شهیدان را به نمایش گذاشت و از طرف دیگر، دشمنان که هزینه‌های زیادی کرده بودند در برابر فرهنگ عاشورا رسوا شده و شکست خوردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تحلیل شکست دشمنان در جنگ روانی بر علیه مراسم‌های عزاداری دهه محرم و با بیان اینکه امسال با وجود پرحجم‌ترین حملات بر علیه مجالس عزاداری و عزاداران، مجالس پرشوری در سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان داخلی و خارجی و کارفرمایان ناتوی فرهنگی دشمن از ملت امام حسین(ع) بار دیگر سیلی خوردند.

وی افزود: «سیاه نپوشید»، «به حسینیه نروید»، «در هیئت‌ها دیده نشوید» و «نذری ندهید» در قالب کمپینی به نام «تحریم محرم» پرده جدید سناریوی دشمنان ملت ایران بود که از مدت‌ها قبل از محرم آغاز شده بود و از طرفی با تقلیل عاشورای سال ۶۱ به جنگ داخلی اعراب، می‌خواستند مردم را به عاشورا بی‌تفاوت کنند که ناکام ماندند.

امام جمعه سلطانیه، با بیان اینکه از طرفی دیگر در کنار هجمه به مجالس عزاداری، با ترور و خرابکاری می‌خواستند از ملت امام حسین(ع) انتقام بگیرند، گفت: در این باره نیز با عنایت خداوند، توجهات حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تلاش‌های شبانه روزی چشمان بیدار نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی، دشمن تروریسم ناکام ماند.

وی خاطرنشان کرد: گروه تروریستی که قصد خرابکاری و ترور در برخی استان‌ها را داشتند، در هلند و دانمارک مستقر و متصل به رژیم صهیونیستی بودند که شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه هدف گروه تروریستی، انفجار مزار «شهید حاج قاسم سلیمانی» و نیز انفجار در برخی مراکز تجمعات مردمی و اماکن سوخت‌گیری و دکل‌های برق و ایستگاه‌های گاز به‌منظور اخلال در تأمین نیازهای داخلی و صادراتی بود، افزود: از تروریستها ۴۳ بمب با تخریب بالا و با قابلیت کنترل از راه دور کشف شده و همچنین ۲۰ بمب با قابلیت پرتاب که قصد داشتند از آنها در هیئت‌ها و دستجات عزاداری استفاده کنند.

حجت الاسلام حسینی نسب، با بیان اینکه دشمنان به این موارد اکتفا نکرده بودند، بلکه تشویق به حضور به‌صورت بی‌حجاب در مجالس و دستجات عزاداری و کشف حجاب مقابل مساجد و هیئت کرده بودند تا به گمان خودشان خدشه‌ای در عشق و ارادت ملت امام حسین(ع) ایجاد کنند، اظهار کرد: البته مرحله تکمیلی توطئه‌های دشمنان اهانت به قرآن کریم با طراحی صهیونیست‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: حضور معنادار و با بصیرت مردم در مجالس عزای امام حسین (ع) از یک طرف صحنه‌های ماندگار عشق و ارادت به سالار شهیدان را به نمایش گذاشت و از طرف دیگر، دشمنان که هزینه‌های زیادی کرده بودند در برابر فرهنگ عاشورا رسوا شده و شکست خوردند.

وی با بیان اینکه همه این توطئه‌ها نشان می‌دهد دشمن با جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی در برابر ملت امام حسین(ع) ایستاده و در جنگ اقتصادی هم ایران بزرگترین قربانی تحریم‌های آمریکایی است، یادآور شد: حربه تحریم به سیاست ضد آمریکایی تبدیل شده و به اعتراف وزیر خزانه داری آمریکا، کشورهای مورد تحریم از جمله چین، روسیه، ونزوئلا و ایران به‌دنبال شکست سلطه دلار هستند.

امام جمعه سلطانیه به پیش ثبت نام انتخابات اسفندماه اشاره کرد و گفت: پیش ثبت نام انتخابات برای دواطلبان حضور مومنانه و برای هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات رقابتی و برای مردم انتخاب هوشمندانه را فراهم می‌کند.

وی با گرامیداشت ۱۸ مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم و با بیان اینکه شهدای مدافع حرم الگوهای بصیرت در آخرالزمان هستند، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم، هم از امنیت نظام اسلامی و هم از امنیت منطقه غرب آسیا و هم از اسلام ناب محمدی و حرم اهل‌بیت دفاع کردند.

امام جمعه سلطانیه، با گرامیداشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی در افغانستان و روز خبرنگار، اظهار کرد: خبر، تحلیل و گزارش و اطلاعات مثل هواست و لذا در خبر و گزارش باید از شایعه پراکنی و سوء ظن پرهیز و اخبار و گزارش‌ها امیدبخش باشد.

وی با بیان اینکه خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، کتمان خبرهای امیدبخش، بزرگ کردن مشکلات و کوچک نشان دادن دستاوردها برنامه‌های همیشگی هزاران رسانه‌ استکباری علیه ملت ایران است، گفت: رسانه‌های انقلابی با جهاد تبیین توطئه‌های رسانه‌های استکباری را افشا کنند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha