یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کرمان گفت: ایران اسلامی امروز با محوریت رهبر معظم انقلاب پرچمدار مبارزه با جریان‌های دنیاپرست و تمامیت‌خواه است و مردم جهان نیز متوجه این کانون مقاومت هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌های نماز جمعه در محل مصلای امام علی (ع) شهر کرمان، اظهار داشت: پرچمداری از کانون دفاع از هدایت، مقاومت و مبارزه با جریان‌های دنیاپرست و تمامیت‌خواه در قامت رعنای رهبر عظیم الشان انقلاب جلوه کرده است.

وی تأکید کرد: از همین‌رو دشمن همه همت خود را گذاشته تا به این محور اصلی ضربه وارد کند، اما به لطف خدا پرچم این انقلاب به دست امام زمان(عج) خواهد رسید.

امام جمعه کرمان افزود: امروز مردم جهان متوجه کانون مقاومت اسلامی و مبارزه با جریان‌های دنیاپرست و تمامیت‌خواه هستند.

وی همچنین ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) به زندگی پرفراز و نشیب ایشان پرداخت و یادآور شد: حضرت زهرا(س) با سه جریان سخت و خطرناک مواجه بود، که هرچه به دوران آخر عمر پدر گرامی خود نزدیک می‌شدند و پس از رحلت پدرشان، این جریان‌ها خود را بیشتر نشان دادند و حضرت زهرا(س) با هر سه جریان مبارزه کرد.

امام جمعه کرمان برداشت ناصحیح از کلام وحی را یک‌جریان برشمرد که حضرت زهرا(س) با آن مواجه بود و ادامه داد: جریان دوم کسانی بودند که تحت تاثیر جاذبه‌های دنیا قرار گرفته، دنبال رفاه و آرامش دنیایی بودند و حاضر نبودند در صحنه‌های پر مشکل خود را وارد کنند، لذا از آرمان‌های بزرگ‌ گذشتند، رفاه‌ زده شدند و دنبال رفاه بودند که حضرت زهرا (س) یک تنه باید جهاد تبیین را به عنوان وارث پیامبر اکرم (ص) انجام می‌دادند.

وی اضافه کرد: جریان سوم نیز کسانی بودند که مسائل را خوب می‌فهمیدند و تحلیل درست داشتند، اما امتیازخواهی آنان موجب زمین‌گیر شدن آنان شد.

امام جمعه کرمان گفت: حضرت زهرا(س) در مقابل هر سه جریان باید هم فاطمه بودن و صدیقه بودن خود را نشان می‌داد که در نهایت منجر به شهادت ایشان شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، یادآور شد: این جریانات تنها مربوط به آن زمان نیست و امروز هم وجود دارد، مخصوصا در ایران اسلامی که پایتخت مقاومت اسلامی است و ندای عدالت خواهی مبتنی بر آموزی‌های دینی در این کشور طنین انداز است.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تشکیل نهضت سواد آموزی از خدمات بزرگ و حرکات ارزشمند انقلاب اسلامی به دستور امام عظیم الشان انقلاب اسلامی است که جا دارد از تلاشگران این حوزه تجلیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی همچنین به سالگرد زلزله بم (پنجم دیماه سال ۸۲) اشاره و بیان کرد: این روز یادآور حادثه بسیار سخت در تاریخ کشور و استان است که مردم را در عزا فرو برد.

وی همچنین میلاد حضرت مسیح را به پیروان، دوستداران و رهروان راه انبیای الهی تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد این افراد به دستوراتی که این پیامبر الهی برای جامعه انسانی بویژه پیروان آن حضرت داشته‌اند، هر چه بیشتر عمل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha