جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدباقر فرزانه

حوزه/ امام جمعه موقت مشهد گفت: پایبندی به نظام و حفظ اصول اسلامی علت اصلی دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع)، اظهار داشت: اگر ما دست از اصول و ارزشهایمان مانند دفاع از مظلوم و زندگی بر اساس ارزش‌های اسلامی برداریم و قدرت دفاعی خود را تقویت نکنیم و فرهنگ زندگیمان را فرهنگ آمریکایی قرار دهیم، زمامداران این کشور از ما خرسند می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ پرونده آمریکا در مراوده با ایران را ورق بزنیم چند حقیقت روشن می‌شود که عبارت است از، حمایت از منافقان، جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه و فتنه ۸۸ که جز عنصر خصومت چیزی در آنها نیست.

امام جمعه موقت مشهد گفت: شمار تلاش برای ضربه زدن به نظام اسلامی از سوی آمریکا متعدد و بسیار است، اما در هیچ کدام موفق نشده و به هدف خود که جمع کردن نظام و انقلاب بوده نرسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: آمریکا در چند زمینه موفق نشده و نخواهد شد که از آن جمله می‌توان به حضور مردم در حمایت از نظام اسلامی، از بین بردن دیانت مردم و تضعیف جایگاه رهبری نظام اسلامی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: مردم متدین با تجسم لبیک یا حسین(ع) در تمام توطئه ها پیروز شده‌اند و هر روز هم قدرتشان بیشتر می‌شود.

امام جمعه موقت مشهد گفت: مردم با حضور پرشور خود با ذکر لبیک یا مهدی(عج) در ظهور حضرت تسریع ایجاد می‌کنند و به آنجا که در دنیا هم نظام اسلامی واحد تشکیل دهند خواهند رسید و همه مسئولان از هر حزب و گروهی که هستند باید قدر این مردم را بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: هرچه بر عمر بشریت می‌گذرد، نیاز او به الگو قراردادن خانواده پیامبر اکرم و امیرالمومنین(ع) به دلیل اصول ثابتش برای پرثمر کردن خانواده، بیشتر احساس می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این دنیای غرب درگیر چالش از میان رفتن خانواده است، ضمن اینکه در فضایی قرار داریم که برای شناخت و عمل به اسلام در میدان مسابقه هستیم که در تاریخ اسلام بعد از حکومت علی(ع)، چنین فضایی برای حکومت اسلامی فراهم نشده است.

امام جمعه موقت مشهد گفت: نظام اسلامی ایران شرایط اجرای کامل اصول دین و اسلام را فراهم کرده که حفظ خانواده و حفظ بنیان آن، از آن جمله است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha