یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماز جمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم گفت: دشمن می‌خواهد ما را به خطای راهبردی در تشخیص اولویت‌های کشور، نظام و ملت ایران مبتلا کند تا مسئله اهم بین مسئله مهم گم شود و موضع گیری غلط کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سعیدی در خطبه نمازجمعه دوم دی ماه ۱۴۰۱ که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه تقوا یگانه عاملی است که می‌تواند ما را جز شیعیان اهل بیت (ع) قرار بدهد، بیان کرد: دفاع حضرت زهرا (س) از حریم ولایت و نوع مواجه ایشان با متجاوزان، دشمنان و جریان نفوذ در جامعه اسلامی از جمله عرصه‌های مهم زندگی ایشان است.

وی اضافه کرد: دشمن در شرایط فعلی می‌خواهد با مقوله حجاب چند تیر بزند و بی حجابی را نماد اعتراض ملی جلوه بدهد و آن را از مقوله فرهنگی و اجتماعی به مقوله سیاسی تبدیل کنند، احساسات مردم را برانگیزد و مردم را به آن مشغول کند و با حساس کردن فضای دینی جامعه و بحرانی نشان دادن آن، متدین ها را با واکنش‌های انفعالی و هیجانی وادار کند و مردم راه به جان هم اندازد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه این تهاجم فرهنگی از سال‌ها قبل استمرار داشته است، گفت: دشمن این حربه بی حجابی را از ۳۰ سال قبل برای تهاجم و شبیه خون فرهنگی در برنامه های خود داشته است و متاسفانه هیچگاه این حربه دشمن از سوی دستگاه‌های ذی ربط جدی گرفته نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بیان کردند دعوا بر سر با حجاب و بی حجاب و از بین رفتن یک دختر جوان نیست بلکه بحث بر سر اصل استقلال، ایستادگی و تقویت ایران اسلامی است.

وی افزود: بر اساس گفته رهبر معظم انقلاب، دشمن می‌خواهد ما را به خطای راهبردی در تشخیص اولویت‌های کشور، نظام و ملت ایران مبتلا کند تا مسئله اهم بین مسئله مهم گم شود و موضع گیری غلط کنیم.

خطیب جمعه قم ادامه داد: دقت و تامل حضرت زهرا (س) در آن ایام درس لحظه شناسی را به ما می‌دهد و اولویت قیام حضرت زهرا (س) حفظ وحدت امت بود و در کشور ما نیز اولویت با حفظ وحدت کلمه است و قدرت ملت ما در اتحاد است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدا حرم شاهچراغ بیان کردند که این حادثه در تاریخ ماندنی خواهد شد و با تاکید بر رسوا شدن دست های پشت پرده آن یعنی آمریکای کینه‌ توز و به وجود آورنده داعش، بیان کردند که دستگاه‌های فرهنگی و هنری باید این قضیه را مورد توجه قرار بدهند و به آیندگان منتقل کنند.

آیت الله سعیدی در خطبه اول بیان کرد: یکی از آثار تقوا این است که انسان سبب آزار دیگران نمی‌شود و دامنه آزار دیگران به قدری است که به سوی خدا و پیامبر (ص) نیز می‌رسد.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۶۱ سوره توبه می‌فرماید «بعضی (از منافقان) هستند که دائم پیغمبر را می‌آزارند و می‌گویند: او شخص ساده و زودباوری است. بگو زودباوری او لطفی به نفع شما است، که به خدا ایمان آورده و به مؤمنان هم اطمینان دارد و برای مؤمنان (حقیقی) شما وجودش رحمت است، و برای آن‌ها که رسول را آزار دهند عذابی دردناک مهیّا است.

وی اضافه کرد: منافقین انتظار داشتند که پیامبر (ص) همه پیشنهادهای آن‌ها را بپذیرد؛ زیرا خود را عقل کل می‌دانستند؛ اما زمانی که دیدن پیامبر(ص) سخن همه را می‌شنود به پیامبر (ص) جسارت می‌کردند و بیان می کردند او فقط گوش است و در شنیده‌ها تامل ندارد.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: منافقین هم به شخصیت حقیقی و هم شخصیت حقوقی پیامبر (ص) اهانت می‌کردند و هم صدا با کفار و مشرکین می‌شدند، با این تفاوت که مشرکین و کفار صریحا وحی و رسالت پیامبر (ص) را زیر سوال می بردند؛ اما منافقین چون به ظاهر مسلمان بودند نمی نوانستند مانند آن‌ها رفتار کنند به همین خاطر سخنانی بیان کردند که همان بار منفی را داشت.

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه شنیدن سخن همگان به نفع همه است و این از ویژگی‌های جهانی پیامبر (ص) است، ادامه داد: شنیدن سخن دیگران به معنای پذیرش همه آن‌ها نیست و پیامبر (ص) گفتار همه را می‌شنید؛ اما در مقام جزم علمی، تکیه گاه قبول و عدم قبول، وحی الهی بود و در مقام ترتیب اثر دادن فقط سخنان مومنین را قبول می‌کردند.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha