جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ امام جمعه سمنان گفت: اهالی رسانه و هنرمندان با تولید آثار فاخر در تراز انقلاب اسلامی در خنثی‌سازی دسیسه دشمنان نقش‌آفرین باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) این شهر، اظهار داشت: حادثه تروریستی شاهچراغ چهره دشمنان را بیش از پیش آشکار کرد، که در این بین هنرمندان و اصحاب رسانه با تولید آثار هنری نقشی مهمی در جهاد تبیین و نشان دادن نقشه‌های دشمنان دارند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه با تولید محتوای امیدآفرین و نشان دادن عملکرد و دستاوردهای دولت و انقلاب اسلامی به خنثی‌سازی دسیسه‌های دشمنان کمک کنند.

امام جمعه سمنان بیان کرد: مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد، اما دشمن با بزرگنمایی مشکلات به دنبال القای ناامیدی و ناکارآمدی است و لذا اصحاب رسانه با اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده، کمک کننده در عرصه امیدافزایی هستند.

وی گفت: دولت سیزدهم با اهتمام ویژه به دنبال بهبود شاخص‌های اقتصادی مانند نرخ تورم است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: دولت سیزدهم توجه به دیپلماسی خارجی را در دستور کار دارد و افزایش فروش نفت از جمله اقدامات دولت سیزدهم است.

وی افزود: همچنین دولت سیزدهم حمایت از تولید با تسهیل و رفع موانع و احیای واحدهای راکد را با اهتمام ویژه دنبال می‌کند و امید است تا مشکلات به زودی رفع شود و وضعیت بهبود یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، افزود: سیره و زندگی ائمه اطهار(ع) الگو و راه رسیدن به کمال است.

وی با اشاره به معطر شدن فضای استان سمنان به عطر ورود پیکر شهدای دفاع مقدس، بیان کرد: شهدا زنده و چراغ هدایت هستند و باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیش از پیش تبیین شود.

امام جمعه سمنان یادآور شد: شهدا برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جان خویش گذشتند و ملت ایران همچنان پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌ است.

وی با تأکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی به ویژه گاز در فصل سرد سال، خاطرنشان کرد: شهروندان به منظور پایداری شبکه گازرسانی با توجه به الگو مصرف، از اسراف پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به وضعیت بحرانی استان سمنان از لحاظ منابع آبی، افزود: برداشت از منابع آب زیرزمینی پدیده فرونشست را به همراه دارد و لازم است با صرفه‌جویی و چاره‌اندیشی برای تأمین آب بین‌حوزه‌ای رفع این مشکل مورد توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به افتتاح اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سمنان به عنوان پنجمین استان کشور، یادآور شد: راه‌اندازی اندیشکده، اقدامی ارزشمند است که از ظرفیت نخبگان بیش از پیش استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha