پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
اسماعیلی

حوزه / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پادزهر نقشه دشمنان برای ناامید سازی مردم، تحقق جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته در آیین بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت الله محمد مفتح در تویسرکان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به پیشرفت‌های بی بدیلی دست پیدا کرده که نتیجه تمام این پیشرفت‌ها، باعث شده تا ایران به قدرت منطقه‌ای و جهانی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف، در جهت گسترش تمدن نوین اسلامی در جهان است، گفت: روشن است که دشمنان ملت ایران، اقتدار و عمق نفوذ راهبردی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ایران قوی را بر نمی‌تابند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تأکید بر اینک انقلاب اسلامی، یک انقلاب فرهنگی است، یادآور شد: شخصیت‌هایی مانند شهید مفتح، شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر، با استفاده از ادبیات سیاسی حضرت امام(ره)، به عنوان پرچمداران انقلاب اسلامی که در معادلات جهانی تحول زا بوده است، دوگانه‌های اسلام و ایران، علم جدید و علم قدیم و تفرقه بین حوزه و دانشگاه را حل کرده بودند.

وی افزود: دشمنان ملت و نظام ایران، همواره به دنبال ایجاد شکاف و دو گانگی در جامعه و خصوصا حوزه و دانشگاه بوده و هستند، اما وحدت و انسجام ملت ایران نه تنها مانع از دستیابی دشمن به اهداف خود شده، که زمینه ساز شکل گیری تمدن سازی نوین اسلامی در جهان نیز شده است.

اسماعیلی، با اشاره به اینکه دشمن در جنگ نرم و ترکیبی خود، به دنبال ناامید سازی مردم از نظام اسلامی است، یادآور شد: دشمن می‌خواهند به مردم ایران القا کند که با وجود نظام اسلامی، پیشرفتی به دست نخواهد آمد، در حالی که امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاسی، روابط بین الملل، مسائل اقتصادی و تجاری، علمی و فن‌آوری به یکی از بزرگترین قدرت‌های جهان تبدیل شده است و هر روز نیز در حال پیشرفت است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم، مشکلات مردم در بخش‌های مختلف را حس می‌کند و تلاش جهادی برای حل آنها را وظیفه خود می‌داند، گفت: جهاد بزرگ دولت، رفع مشکلات مردم در بخش‌های مختلف است، و تلاش می‌کنیم تا با استمرار این روند، شاهد رفع عقب ماندگی‌های تاریخی باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه در عرصه جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب، حضور اندیشمندان، هنرمندان، فعالان فرهنگی و اقشار مختلف مردم ضروری است، اظهار داشت: پادزهر نقشه دشمنان برای ناامید سازی مردم، تحقق جهاد تبیین است.

وی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد از نقطه قوت انقلاب و نظام اسلامی که بخش فرهنگی است به ما حمله کند، بنابراین لازم است که هوشیارانه و با افزایش بصیرت خود، بار دیگر دشمن را در این قسمت ناامید کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha