سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه سيريك

حوزه / امام جمعه شهرستان سیریک با بیان اینکه در شهرستان سیریک ترک تحصیل بیداد می‌کند، گفت: مردم این منطقه مدام در حال کشته شدن به جهت تصادف با شتر هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با بیان اینکه امام خمینی(ره) درباره اهمیت نهج البلاغه فرموده‌اند، این کتاب آزادی بخش بشر است، اظهار داشت: آزادی در گرو پیروی از نهج‌البلاغه است، این کتاب عظیم الشأن راه آزاد زیستن را به ما می‌آموزد و می گوید راه آزادی روح، اسیر کردن نفس است.

وی افزود: خوب است جوانان در زندگی خود قناعت پیشه کنند، قناعت در لغت به معنی رضایت به داده‌های الهی است و ضد حریص بودن است، اگر رزق کم خدا را قبول کنیم، خداوند هم عمل کم ما را می‌پذیرد و در عوض آرامش و راحتی میهمان قلب هایمان می‌شود و برای ما عزت نفس و آسان شدن مرگ را به ارمغان می‌آورد.

خطیب جمعه سیریک با بیان اینکه در ایام فاطمیه باید حضرت فاطمه(س) را به درستی بشناسیم، گفت: حضرت علی(ع) در بین القاب حضرت زهرا(س)، می‌فرمایند، بتول و معنی آن بریده و قانع است که مصداق صفات قناعت حضرت فاطمه(س) می‌باشد.

وی با بیان اینکه ضروری است تا دختران و زنان ما زندگی فاطمی را سر لوحه کار خود قرار دهند، گفت: والله برای ما زشت است که آمار طلاق شهرستان این همه بالا باشد.

حجت الاسلام سالاری تأکید کرد: علت بالا بودن آمار طلاق در بین جوانان، چشمو هم چشمی است، پدر و مادرهای امروزی می‌خواهند در ازدواج، گویی دختر خود را بفروشند، آنهم با مهریه سنگین، این رسم امت رسول‌الله نیست، ازدواج ها را آسان کنیم در ازدواج‌ها دست بگیریم نه دست پس بزنیم.

وی با بیان اینکه از صفات حضرت فاطمه(س) جهاد است، گفت: امام خامنه‌ای می‌فرماید، حضرت زهرا(س) با عملکرد خود و دفاع از امام خود جهاد تبیین کردند، حضرت فاطمه(س) به ما فهماند که امام همانند کعبه است، کعبه نمی‌آید دور حاجی بگردد، ما باید برویم دور امام مان بگردیم.

امام جمعه شهرستان سیریک ادامه داد: نماز جمعه جای شکستن مسئولین و کوبیدن آنها نیست، ما زمانی در خطبه تذکر می‌دهیم که در جلسات خصوصی چندین بار گفته شده باشد و در صورت انجام ندادن وظایف محوله در خطبه اعلام می‌کنیم، مسئولین باید با عملکرد خود باعث امیدواری در جامعه شوند، اگر امید در جامعه باشد، تحرک و پیشرفت خواهد بود، راه جهاد تبیین امید آفرینی است.

حجت‌الاسلام سالاری تشریح کرد: ‌مسابقات فوتبال جام جهانی قطر تمام شد، اما برنده این جام جهانی فلسطین بود که پرچمش جلوی چشم جهانیان برافراشته شد، و در پی آن کار رژیم صهیونیستی به جایی رسید که بیانیه و هشدار داد به خبرنگاران و مطبوعات که هویت خود را در قطر پنهان کنید، قطر از مواضع اسلامی کوتاه نیامد، قرآن را پخش کرد از حجاب نگذشت و قهرمان جهان را با عبا عربی راهی کشور خود کرد.

وی ضمن تبریک روز ثبت احوال و نهضت سواد آموزی، یادآور شد: در شهرستان سیریک ترک تحصیل بیداد می‌کند، اگر همینطور پیش برود تا چند سال دیگر در شهرستان فرد دارای دیپلم و سیکل نخواهیم داشت.

امام جمعه سیریک خاطرنشان کرد: از خطرات و سوانح جاده‌ای و تصادفات با شتر و بیکاری مسئولین باید به خدا پناه ببریم، تا چه زمانی باید این شترهای سرگردان جان بگیرند، مردم شهرستان در جنگ تحمیلی این همه کشته نداشتند که با تصادف باشتر دارند، مسئولین هیچ حرکتی ندارند، گناه قتل این مردم بر گردن مسئولین کم کار در این بحث است .

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha