شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی

امام جمعه یاسوج گفت: آمریکا با اقدامات خود روزهای انحطاط و افول را سپری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، با تأکید بر اینکه نباید دیگران را کوچک و خوار بشماریم، اظهار داشت: در قرآن آمده کسی که تقوی دارد، با زبان و چشم و اشاره دست دیگران را مورد تمسخر قرار نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه زن و مرد مسلمان نباید عیب مسلمان را بگوید و دیگران را با القاب زشت صدا کنند، گفت: در قرآن آمده کسی که دیگران را مسخره می‌کند و با زبان و اشاره دیگران را مورد تمسخر قرار می‌دهد، باید توبه کند، این کار آنقدر ناپسند بوده که در دوره پیامبر(ص)، چندین آیه در این خصوص آمده که شأن نزول دارد و تبدیل به یک قانون برای ما شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با بیان اینکه نباید ظن و گمان نادرست نسبت به دیگران داشته باشیم، یادآور شد: گاها بعضی‌ها می‌گویند ۷۰ درصد از مسئولان فاسد و یا دارای مشکل هستند، که وقتی تحقیقی انجام می‌دهیم شاید این تعداد به ۷ درصد هم نرسد، بنابراین انسان باید به صورت تحقیقی در مورد دیگران اظهار نظر کند، چرا که دشمنان می‌خواهند ما نسبت به جمهوری اسلامی و مسئولان بدبین باشیم و این گونه به خواسته‌های خود خواهند رسید.

امام جمعه یاسوج در خطبه‌دوم نماز جمعه این هفته مرکز استان به مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: میلاد حضرت مسیح را در پیش داریم، همه مسلمانان و مسیحیان جهان برای آن حضرت احترام قائل هستند، خداوند برای هدایت انسان‌ها پیامبران را فرستاده که بعضی از آنها به مانند حضرت عیسی پیامبر اولوالعزم بوده و برخی دیگر از پیامبران تبلیغی هستند و لذا حکم و فرمان پیامبران فرمان خدا است، در حالی که حضرت عیسی مصدق و مبشر بوده، یعنی هم پیامبران قبل از خود را تصدیق کرده.

وی افزود: مسیحی واقعی کسی است که برای دین اسلام حرمت و احترام قائل باشند، هم حضرت مسیح را بپذیرد و هم حضرت محمد را قبول داشته باشد نه اینکه بگوید من قبول ندارم.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: آن چه در قرآن آمده، با آنچه که غربی‌ها امروز اعلام می‌کنند تفاوت دارد، امروز ظالمان و جنایتکاران و خیانتکاران همه در جبهه غرب هستند، هیچ اعتقادی به حضرت مسیح ندارند چرا که حضرت مسیح با این کارهای خلاف، مخالف است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با اشاره به معرفی مریم رجوی به عنوان رئیس جمهور ایران از سوی آمریکا، گفت: این نشان دهنده افول و شکست آمریکاست، آنها در ضعیف‌ترین موضع قرار دارند که یک فاسد به نام مریم رجوی را به عنوان رئیس جمهور این کشور معرفی می‌کنند، کسی که ۱۷ هزار نفر را ترور کرد و در جبهه صدام علیه این ملت قرار داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه غربی‌ها به دنبال حاکم کردن فاسدترین افراد در این کشور به مانند رضاخان هستند، خاطرنشان کرد: آنها در دوره‌ای قبول کردن میرزا کوچک خان را به عنوان حاکم ایران معرفی کنند، اما میرزا در مقابل آنها ایستاد و گفت هرگز حکومت را به بهای پیروی از شما نخواهم پذیرفت و لذا آن‌ها به سراغ رضاخان فاسد رفتند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه روز سه شنبه، روز ایمنی در برابر زلزله و بحران است، به برخی از نظارت‌های ضعیف بر کارها و پروژه های عمرانی در شهرها اشاره کرد و اظهار داشت: این چه اتفاقاتی است که در خیابان‌ها افتاده است، آسفالت‌هایی که گل مالی شده است، ناظران کجای کار قرار داشتند و چه نظارتی بر روی ساخت و ساز ساختمان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه این آسفالت‌ها در خور شأن مردم در یک جامعه اسلامی نیست، تأکید کرد: نقطه‌ای را مدتی پیش آسفالت کردند که بعد از عبور از آنجا، دیدم خراب شده و از بین رفته است، سوال این است که چه نظارتی روی این کارها می‌شود؟.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha