پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست نهضت سواد آموزی با نمایندگی ولی فقیه

حوزه/ نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در هیچ عرصه‌ای مثل سواد آموزی نمی‌توان تفاوت‌های قبل و بعد از انقلاب را توصیف کرد، گفت: ما باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها به ویژه شاخصه‌هایی که در حوزه سوادآموزی صورت پذیرفته است را برای همگان تبیین کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، به مناسبت هفتم دیماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمام امام راحل(ره) معاون و جمعی از کارکنان سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج در این دیدار اظهار داشت: سواد و علم آموزی تأثیر بسیار بالایی در زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد که با توجه به پیشرفت‌های امروز، نیاز به داشتن سواد یک ضرورت است.

وی با اشاره به زحمات آموزش دهندگان در مسیر گسترش فرهنگ سواد آموزی در جامعه، گفت: سواد آموزی در جامعه، از مهمترین مولفه‌های توسعه یافتگی فرهنگی است.

امام جمعه یاسوج استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ارتقاء سواد در جامعه را مهم دانست و گفت: تشکیل خیرین سواد یار، نشان از اهتمام جدی به موضوع سواد آموزی است.

وی ابراز داشت: در هیچ عرصه‌ای مثل سواد آموزی نمی‌توان تفاوت‌های قبل و بعد از انقلاب را توصیف کرد و ما باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها به ویژه شاخصه‌هایی که در حوزه سوادآموزی صورت پذیرفته را برای همگان تبیین کنیم.

سواد آموزی در جامعه، از مهمترین مولفه‌های توسعه یافتگی فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه آینده کشور بستگی به فعالیت آموزش وپرورش در تربیت نسل‌های امروز دارد، یادآور شد: در آموزش و پرورش باید خیلی کار کنیم، همه باید کمک کنند و هیچ گونه کم کاری پذیرفتنی نیست.

در سال ۱۴۰۰ نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد از ۹۲٫۷ به ۹۵٫۲ درصد رسیده است.

در ادامه سید حمزه باقری‌نژاد معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از همراهی‌های نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: رشد نرخ باسوادی در کهگیلویه وبویراحمد قبل از انقلاب اسلامی ۲۸٫۸ درصد بوده که با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی طبق آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵، نرخ باسوادی به ۹۲٫۷ درصد رسیده که رشد قابل توجهی داشته است.

باقری نژاد افزود: طبق برآوردهای انجام شده در سال ۱۴۰۰ نرخ باسوادی در استان از ۹۲٫۷ به ۹۵٫۲ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه سواد، کلید ورود ما به دنیاست و باعث شناخت بهتر ما از زندگی و جامعه می‌شود، گفت: نهضت سواد آموزی به تعبیر رهبر حکیم انقلاب، به عنوان یک جریان فرهنگی وظیفه خطیر نابودی جهل و بی‌سوادی را برعهده دارد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه نهضت سواد آموزی علاوه بر آموزش سواد، مهارت آموزی بیسوادان را نیز دنبال می‌کند، اظهار داشت: سواد آموزان در کنار یادگیری سواد، باید بتوانند برای خود و خانواده کسب درآمد داشته باشند.

وی گفت: بیسوادی باعث مشکلات و معضلات عدیده ای در سطح جامعه و خانواده ها گردیده که نیاز هست همه ما آستین همت را بالا زده و در این راه گام‌های اساسی برداریم.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه و جماعات استان خواست در آگاهی بخشی جهت تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف نهضت سواد آموزی را یاری نمایند.

سواد آموزی در جامعه، از مهمترین مولفه‌های توسعه یافتگی فرهنگی است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha