یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کبیری پور

حوزه/ جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ششم دیماه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سردار مهدی‌ کبیری‌پور جانشین سپاه استان قم در جلسه هماهنگی تشییع و خاکسپاری ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در سالن شهید درویش سپاه استان برگزار شد، با اشاره به دستورالعمل ابلاغی تشییع شهدای گمنام عنوان کرد: براساس این دستورالعمل، مدیریت اجرای مراسم تشییع شهدای گمنام با سپاه های استانی و در قم نیز با سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) است.

جانشین فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه تشییع شهدا شامل دو بخش عمومی و محلی است، ادامه داد: مراسم تشییع شهدا در استان‌های سراسر کشور به صورت زنده از طریق رسانه ملی پخش خواهد شد و بر اساس هماهنگی‌هایی که با حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مساجد و هیئات مذهبی، مدارس، حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و فرهنگی استان صورت گرفته، انتظار می‌رود شاهد مراسم باشکوه تشییع شهدای گمنام در قم باشیم.

وی با اشاره به اهمیت انتقال پیام شهدا عنوان کرد: مراسم عمومی تشییع شهدا، فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال پیام و آرمان شهدا از قم به عنوان پایتخت انقلاب به کل کشور است.

سردار کبیری‌پور افزود: از این رو ضرورت دارد با حضور مداحان انقلابی با شعارهای کوبنده و ضداستکباری و همچنین نقش آفرینی رسانه ها، بتوانیم بازتاب شایسته ای از مراسم تشییع ۶ شهید گمنام داشته باشیم.

در ادامه، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، نمایندگان حرم مطهر حضرت معصومه(س)، کمیته های ستاد تشییع و خاکسپاری شهدا و مراکز میزبان شهدای گمنام به بیان نظرات و اقدامات خود در مورد مراسم تشییع و خاکسپاری ۶ شهید گمنام پرداختند.

بر اساس مصوبات این جلسه، مراسم عمومی تشییع شهدای گمنام راس ساعت ۸:۳۰ روز سه شنبه ششم دیماه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار و پیکرهای مطهر پس از عزاداری و اقامه نماز، از مسیر خیابان آیت الله مرعشی نجفی(ارم) به سمت خیابان شهدا و میدان جانبازان تشییع می شود.

در میدان جانبازان، پیکرهای مطهر دو شهید والامقام جهت خاکسپاری به مجتمع نور در منطقه نیروگاه و مرکز آموزشی امامت نیروی دریایی سپاه واقع در بلوار شهید حاجی خداکرم و دو شهید نیز به سمت پادگان زرهی والفجر و پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) منتقل می‌شود.

مراسم تشییع دو شهید گمنام دیگر با حضور پرشور مردم تا ابتدای بلوار شهید صدوقی، مقابل ورزشگاه شهید حیدریان ادامه می‌یابد و از آنجا، پیکر مطهر یک شهید گمنام جهت خاکسپاری در پردیس آیت الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان، به ابتدای شهرک مهدیه منتقل و پیکر آخرین شهید گمنام نیز جهت تدفین در مرکز آموزش عالی بنت الهدی، به جمع نمازگزاران مسجد امام رضا(ع) در پردیسان ملحق خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha