یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماز جمعه

حوزه/ امام جمعه موقت گرگان گفت: مردم گلستان از پتروشیمی خاطره تلخی دارند و همچنان چشم انتظار سهام‌های خریداری شده هستند که شاید روزی به سرانجام برسد و لذا از مسئولان انتظار داریم در زمینه به نتیجه رسیدن پتروشیمی گلستان همت و تلاش مضاعف و جدی داشته باشند تا آرزوی چندین ساله مردم استان تحقق پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت الاسلام‌ محمدقاسم لیوانی امام جمعه موقت گرگان در خطبه‌های نماز جمعه امروز، اظهار داشت: حضرت عیسی(ع) به پیامبر رحمت و صلح معروف است و پیروانش نیز باید اینگونه باشند، اما آنچه از حاکمان مسیحیان مشاهده می‌کنیم، هیچ سنخیتی با دین مسیح ندارند.

وی بیان کرد: این حاکمان با ساخت بمب اتم، موشک، تفرقه‌افکنی و لشکرکشی به سرزمین و ملت‌های مظلوم و مستضعف دست به جنایت، ظلم و فساد می‌زنند و بنابراین در واقع آنان دشمنان مسیح هستند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت عیسی(ع) بدون پدر و از مادری به نام حضرت مریم(ع) متولد شد، بسیاری حرف‌هایی زدند که به اذن خدا آن حضرت در گهواره زبان به سخن جاری کرد و مطالبی به مردم گفت که آن مطالب می‌تواند امروز برای ما نیز راهگشا باشد.

امام جمعه موقت گرگان گفت: آن حضرت همچنین به مردم در مورد عبادت خدا سفارش کرد و این نشان از اهمیت و جایگاه نماز دارد، اما برخی پدر و مادران کمتر به این مساله توجه دارند و متاسفانه نسبت مسائل دینی فرزندانشان کم‌توجه و یا بطور کامل بی‌توجه هستند.

وی ادامه داد: برخی جوانان ایران اسلامی نه تنها وضو گرفتن و نماز خواندن را بلد نیستند، بلکه تعداد رکعت‌های نماز را هم نمی‌دانند.

امام جمعه موقت گرگان ضمن گرامیداشت سوم دی ماه سالروز ثبت احوال، پنجم دی ماه سالروز دستور امام خمینی(ره) مبنی بر حفاظت از هواپیما توسط سپاه و گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله حسین غفاری که به دست ماموران شاه به شهادت رسید، با اشاره به پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر بلایای طبیعی، گفت: باید جلوی وقوع حوادثی مانند سیل و آتش‌سوزی را قبل از وقوع آن بگیریم و با رعایت نکات ایمنی از میزان خسارت‌های وارده احتمالی بکاهیم.

حجت الاسلام لیوانی اضافه کرد: قبل از وقوع حوادث باید به فکر پیشگیری بود، به طوری که نباید اجازه دهیم خانه‌سازی، دامداری و زراعت در مسیر مسیل‌ها باشند و حتی برای جلوگیری از خسارت زلزله باید خانه‌های گلی و خشت خام که در کشور زیاد است را شناسایی و فکری برای تعمیر و بازسازی آنها کنیم.

وی با اشاره به هشتم دی ماه روز صنعت پتروشیمی، خاطرنشان کرد: مردم گلستان از پتروشیمی خاطره تلخی دارند و همچنان چشم انتظار سهام‌های خریداری شده هستند که شاید روزی به سرانجام برسد و لذا از مسئولان انتظار داریم در زمینه به نتیجه رسیدن پتروشیمی گلستان همت و تلاش مضاعف و جدی داشته باشند تا آرزوی چندین ساله مردم استان تحقق پیدا کند.

امام جمعه موقت گرگان، با اشاره به فرارسیدن هفتم دی ماه سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل، گفت: علم دارای ارزش است، باعث راهنمایی بشر می‌شود و انسان را به مسائل و علوم مختلف دینی، فیزیکی، نجوم و سایر علوم آشنا می‌کند و لذا همه باید فرزندان خود را به علم آموزی تشویق و ترغیب کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha