یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ب

حوزه / حجت الاسلام لطفی، گفت: مرگ بر آمریکا که مرگ بر فرهنگ و حقوق بشر آمریکایی است و به علت حمایت دولتمردانش از اسرائیل است، امروز جهانی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه در کاشان، حجت الاسلام تقی لطفی در نخستین نماز جمعه بخش برزک در حسینیه احمدیه روستای آزران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: حضرت علی(ع) فرمودند، با ورود حضرت فاطمه(س) به منزل تمام غم‌های عالم و کوهی از اندوه من از بین می‌رود.

امام جمعه برزک، خانواده را کانون آرامش دانست و گفت: بانوان و مادران فاطمی زندگی حضرت زهرا(س) در خانه با همسر و فرزندانشان را الگو قرار دهند.

وی به شب یلدا اشاره کرد و با بیان اینکه امتیاز شب یلدا در صله رحم می‌باشد که باعث آبادی شهرها و طولانی شدن عمر می‌شود، اظهار کرد: در این شب که امسال مصادف با شب جمعه است بخشی از آن را به نماز، دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال اختصاص دهیم.

امام جمعه برزک، با بیان اینکه امام سجاد(ع) فرمودند با قاطع رحم نشست و برخواست نداشته باشید، چرا که اینگونه افراد در سه جای قرآن ملعون نامیده شده‌اند، گفت: مبادا با برادر و خواهر و یا خدای ناکرده با پدر و مادر قطع رحم کنیم.

حجت الاسلام لطفی، با بیان اینکه صله رحم به قدری در اسلام اهمیت دارد که گاهی یک سال دوندگی برای دیدار با فامیل نیز دارای ارزش است، تصریح کرد: در شب یلدا ارتباطات فامیلی و پیوند خانوادگی مستحکم می‌شود.

وی به جنایات صهیونیست‌ها در غزه اشاره کرد و یادآور شد: با گذشت ۷۰ روز از جنایت رژیم کودکش اسرائیل در به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بی‌گناه غزه، متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی در برابر این جنایات بی‌تفاوت هستند.

امام جمعه برزک، با بیان اینکه آمریکا ۴۰ بار در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین در سازمان ملل دست به وتو زده است، گفت: این چه سازمان مللی است که در برابر جنایات جنگی در غزه که مردم از حداقل امکانات محروم هستند بی تفاوت است.

وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات اسرائیل در غزه را نمی‌پسندد، اظهار کرد: آمریکا با وتوی اخیر خود، ننگ دیگری را برننگ‌های خودش اضافه کرد.

حجت الاسلام لطفی، عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را موجب هوشیاری و بیداری جهان اسلام در دفاع از مظلومان و انزجار از ظالمان دانست و افزود: رژیم صهیونیستی که خودش را ارتش ممتاز دنیا می‌داند در این مدت به هیچ کدام از اهدافش نرسیده و حتی نتوانسته یک اسیر خودش را از دست حماس آزاد کند.

وی به تشدید نفرت جهانی از آمریکای جنایتکار اشاره کرد و یادآور شد: مرگ بر آمریکا که مرگ بر فرهنگ و حقوق بشر آمریکایی است و به علت حمایت دولتمردانش از اسرائیل است، امروز جهانی شده است.

امام جمعه برزک، بروز و ظهور استعدادهای نیروهای مقاومت در منطقه را از دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی دانست و اظهار کرد: به یمن قهرمانی که خودش مجروح و فقیر است، باید دست مریزاد بگوییم که چه زیبا در دفاع از مردم مظلوم غزه می‌درخشد.

وی به شکست صهیونیست‌ها در برابر نیروهای حماس اشاره کرد و با بیان اینکه سید حسن نصرالله درست گفت که این رژیم از خانه عنکبوت سست‌تر است و خاطرنشان کرد: اسرائیل تاکنون متحمل شکست‌های سنگین اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و سیاسی و خسارات چند صد میلیارد دلاری و بی‌آبرویی راهبردی شده است.

امام جمعه برزک، با ابراز خرسندی از اقامه نماز جمعه برزک در روستای آزران، با بیان اینکه نماز جمعه از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی است، بیان کرد: از زمانی که نماز جمعه برزک به صورت فصلی در روستاهای این بخش با حضور مسئولان و استقرار میز خدمت برگزار شده خیلی از مشکلات مردم و روستاها با پیگیری بخشدار در حال برطرف شدن است.

وی به ظرفیت و قابلیت‌های بخش برزک و مشکلات آموزش و پرورش این بخش اشاره کرد و یادآور شد: با گذشت سه ماه از سال تحصیلی هنوز معلمین این بخش با مشکلاتی رو برو هستند که آموزش و پرورش باید توجه وِیژه‌ای نسبت به رفع مشکلات معلمین این بخش داشته باشد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha