یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد سادات

حوزه/ حجت الاسلام سادات گفت: یلدای باستانی با سنت‌های حسنه اسلامی نظیر صله رحم و نوع دوستی، فرصتی مغتنم برای ترمیم گسستها عاطفی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سید محمد سادات امروز در مراسم اهدای کمک‌های مومنانه و هدایای شب یلدا در جمع بسیجیان شهر سنندج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، ضمن تبریک آیین ایرانی شب یلدا، اظهار داشت: شب یلدا یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است که تاریخی چند هزار ساله دارد و به اعتقاد ایرانیان باستان نشانه پیروزی نور و روشنایی بر تاریکی و سیاهی و تولد دوباره‌ آفتاب است.

وی افزود: این شب تبدیل به جلوه‌گاه شادی و مهربانی و شور و نشاط با مراسمات آیینی خاص خود شده است و با آمیخته شدن آن با فرهنگ اسلامی با سنت‌های حسنه‌ای همچون صله رحم، دیدار بزرگان فامیل، مراسمات شعر خوانی و توزیع کمک‌های مومنانه عجین گشته و جلوه‌های زیبایی از خود به نمایش گذاشته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان، به برخی آسیب‌های مرتبط با جشن‌های ملی نظیر شب یلدا اشاره کرد و گفت: نسبت به شب یلدا سه نوع نگاه وجود دارد، که اول دیدگاه غافلانه و هوسبازانه، دوم نگاه ملی گرایانه و انحرافی و سوم دیدگاه اسلامی و عاقلانه است.

حجت الاسلام سادات خاطرنشان کرد: بدون تردید یکی از نیازهای طبیعی انسان تفریح و استراحت و تغییر فضای فیزیکی و روحی و روانی است، اما مهم آن است که انسان شادی و نشاط عاقلانه را با شادی و نشاط غافلانه و هوسبازانه در نیامیزد و از مرزهای شادی مثبت و حلال و ارزشی پا را فراتر نگذارد، به‌ویژه در این روزها که بخش قابل توجهی از مردم با مشکلات مالی و اقتصادی مواجه هستند و علاوه برآن بسیاری از خانواده‌ها از چالش‌هایی نظیر از هم گسیختگی عاطفی و روانی رنج می‌برند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان تصریح کرد: از این رو یلدای باستانی با سنت‌های حسنه اسلامی نظیر صله رحم و نوع دوستی، فرصتی مغتنم برای ترمیم این گسست‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: برای آحاد جامعه لازم است این ایام را قدر دانسته و با گسترش فضای همدلی و دستگیری از محرومان و دوری از فرهنگ اسراف و تجمل‌گرایی و چشم هم چشمی‌های کاذب با گسترش فرهنگ مواسات و برادری دل‌های یکدیگر را شاد و عواطف انسانی را تقویت نماییم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha