دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین عین الله کوثری

حوزه/ حجت‌الاسلام عین الله کوثری گفت: شب یلدا، فرصت مناسبی برای صله رحم است. در این شب می‌توان با دید و بازدید از اقوام و آشنایان، پیوندهای خویشاوندی را مستحکم‌تر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل،حجت‌الاسلام عین‌الله کوثری، کارشناس مذهبی در آستانه شب یلدا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه صله رحم یکی از واجبات دینی است که آثار و برکات فراوانی دارد، گفت: از جمله آثار صله رحم، می‌توان به افزایش طول عمر، افزایش رزق و روزی، محبت و دوستی بین افراد، دفع بلا و عاقبت به خیری اشاره کرد.

وی افزود: خویشانت را گرامی بدار زیرا آنان بال و پر تو هستند که با آنان پرواز میکنی و اصل و ریشه تو می باشند که به ایشان بازگردی از آنان کمک گرفته و به آنها سرفرازی و دست (یاور) تو هستند که با آنها به دشمن حمله میکنی و پیروز میشوی حتی اگر خویشاوندانت مرتد یا کافر باشند ارتباط خود را با آنها قطع مکن. این فرمایش حضرت امیرالمؤمنین (ع) بر اهمیت صله رحم تأکید دارد.

حجت‌الاسلام کوثری تصریح کرد: شب یلدا، فرصتی مناسبی برای صله رحم است. در این شب می‌توان با دید و بازدید از اقوام و آشنایان، پیوندهای خویشاوندی را مستحکم‌تر کرد.

وی با بیان اینکه صله رحم، به معنای دیدار و ملاقات با خویشاوندان و انجام کارهایی برای آنان است، گفت: صله رحم، تنها به دیدار محدود نمی‌شود، بلکه شامل انجام هر کاری برای خویشاوندان، از جمله کمک مالی، حل مشکلات، هدیه دادن و... نیز می‌شود.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: هر کس دوست دارد خدا عمرش را طولانی و روزی اش را افزایش دهد باید صله رحم کند. این فرمایش حضرت سجاد علیه السلام نیز بر تأثیر صله رحم بر افزایش طول عمر و رزق و روزی تأکید دارد.

وی با بیان اینکه صله رحم، باید با نیت خالص و بدون چشم‌داشت انجام شود، گفت: رسیدگی به خویشان اخلاق را نیکو می کند. این فرمایش امام صادق علیه السلام بر تأثیر صله رحم بر نیکو شدن اخلاق تأکید دارد.

وی با بیان اینکه صله رحم، باید در همه حال و در همه شرایط انجام شود، گفت: رسیدگی به خویشان، اعمال را پاک میکند و بلا را دور می سازد. این فرمایش امام باقر علیه السلام نیز بر تأثیر صله رحم بر پاک شدن اعمال و دفع بلا تأکید دارد.

حجت‌الاسلام کوثری در پایان گفت: رسیدگی به خویشان حساب روز قیامت را آسان کرده و از مرگ بد جلوگیری میکند. این فرمایش امام صادق علیه السلام نیز بر تأثیر صله رحم بر آسان شدن حساب روز قیامت و جلوگیری از مرگ بد تأکید دارد.

وی در پایان گفت: امیدواریم که در شب یلدا، از این فرصت برای صله رحم با خویشاوندان و نزدیکان خود استفاده کنیم و پیوندهای خویشاوندی خود را مستحکم‌تر کنیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha