شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ابراهیم اسلام پناه

حوزه/ مدیر مؤسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۹۰ هکتار از مزارع آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) زیر کشت گندم است، گفت: آغاز عملیات برداشت گندم در مزارع موقوفه، از ۱۵ خرداد بوده و پیش بینی می‌شود به علت افزایش نزول رحمت الهی در بهار ۱۳۹۹ و تدبیر و تلاش کارشناسان وکشاورزان، شاهد افزایش تولید سال جاری نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ابراهیم اسلام‌پناه طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه گندم به عنوان یکی از اصلی‌ترین اقلام در سبد غذایی بشر و اساسی‌ترین محصول در الگوی غذایی ایرانیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، به گونه‌ای که همواره در سیاست‌های مربوط به بخش کشاورزی، محور اصلی بوده است. اظهار کرد: امروزه با توجه به رشد روزافزون جمعیت و نقش عمده‌ این محصول استراتژیک در بازار بین‌الملل در تأمین انرژی و پروتئین مورد نیاز جوامع بشری، دستیابی به خود کفایی از طریق افزایش تولید و توسعه‌ی پایدار گندم، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا، موسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه، در سال جهش تولید اقدام به کاشت و مراقبت اصولی از این محصول زراعی، در سطح ۲۹۰ هکتار از مزارع موقوفه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام در بخش‌های کشاورزی معصومیه و فاطمیه نموده است.

مدیر مؤسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه گفت: در سال جاری موسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه، با تشکیل کمیته های فنی در زمینه انتخاب بهترین زمان کشت، نوع بذر، نحوه کشت، تغذیه اصولی وکنترل آفات، بیماری‌ها وعلف های هرز، ارتقاء بهره‌وری محصولات زراعی، به ویژه گندم را در اولویت اقدام قرار داده است. غنی شدن گندم تولیدی با عناصر ریز مغذی مثل آهن و روی، تولید بذر در طبقات مادری وگواهی، کیفیت بالای محصول نهایی، رعایت غبطه وقف از طریق ارتقاء بهره‌وری موقوفات با توجه به نیات واقفین و تامین بخش قابل توجهی از نیاز استان به گندم، از جمله مزایای تولید این محصول زراعی در موسسه می‌باشد.

وی ادامه داد: آغاز عملیات برداشت گندم در مزارع موقوفه، از ۱۵ خرداد بوده و پیش بینی می‌شود به علت افزایش نزول رحمت الهی در بهار ۱۳۹۹ و تدبیر و تلاش کارشناسان و کشاورزان، شاهد افزایش تولید سال جاری نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha