دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پرورش شتر

حوزه/ معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: با عنایت به نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بنام سال «جهش تولید» و در راستای عملیاتی کردن آن در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، پروانه تأسیس یک واحد پرورش شتر داشتی بنام موقوفه حاج علی‌نقی کاشانی شهرستان گرمسار صادر شد.

ابراهیم رستمیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، اظهار داشت: با عنایت به نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بنام سال «جهش تولید» و در راستای عملیاتی کردن آن در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، پروانه تأسیس یک واحد پرورش شتر داشتی بنام موقوفه حاج علی‌نقی کاشانی شهرستان گرمسار صادر شد.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: ظرفیت کل این واحد بر اساس پروانه تأسیس صادرشده ۱۰۰۰نفر شتر خواهد بود که از این تعداد ۵۰۰ نفر آن، شتر مولد است.

وی افزود: مساحت مورد نیاز جهت احداث این واحد شترداری و تأسیسات جانبی آن بر اساس پروانه نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، ۳۰۰۰ مترمربع می‌باشد.

رستمیان خاطرنشان کرد: به‌منظور راه‌اندازی این واحد دامی، زمینی به متراژ بالغ بر ۳ هکتار از اراضی موقوفه حاج علی‌نقی کاشانی پیش‌بینی شده است و پس از راه‌اندازی این واحد، نقش مؤثری در جهت تأمین گوشت قرمز و لبنیات منطقه ایفا خواهد کرد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تشکیل جلسات مستمر کمیته تخصصی در اداره کل، سرمایه‌گذاری در موقوفات استان شتاب خوبی گرفته است و موقعیت‌های دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری در موقوفات استان شناسایی شده است.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: بر اساس پروانه تأسیس صادره و مجوز صادره از سوی سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در نظر داریم با مشارکت بخش خصوصی نسبت به راه‌اندازی این واحد پرورش شتر اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توانند به معاونت بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به آدرس، سمنان، میدان سعدی، ابتدای بلوار قائم مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۳۳۲۲۱۹۵و پیش‌شماره ۰۲۳ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha