شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمودزاده

حوزه / برخی افراد در املاک وقفی کشاورزی بدون در نظر گرفتن مفاد قرارداد اجاره و کاربری زراعی ملک، اقدام به احداث بنا و یا ویلا و ساختمان می کنند که این اقدام ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، مسلم محمودزاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص فعالیت برخی سودجویان در زمینه خرید و فروش املاک موقوفه، گفت: افرادی که املاک موقوفه را در اختیار دارند برابر قرارداد و اسناد اجاره، مستاجر محسوب می گردند لذا مالکیتی نسبت به مورد اجاره ندارند تا بتوانند نسبت به خرید و فروش کامل آن اقدام نمایند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان ادامه داد: افرادی که قصد خرید املاک موقوفه را دارند به جهت جلوگیری از بروز مشکلات برای خود و موقوفه، از اداره اوقاف و امور خیریه کاشان استعلام لازم را به عمل آورند تا با فرصت طلبی و سودجویی یا کلاهبرداری برخی افراد مواجه نشوند.

وی  در ادامه با بیان اینکه هر گونه تغییر کاربری، تفکیک، احداث بنا، تعریض و تخریب و دخل و تصرف در املاک موقوفه بدون مجوز سازمان اوقاف یا متولی رسمی ممنوع بوده و جرم محسوب می گردد، اظهار کرد: این گونه اقدامات با سیر مراحل قانونی و پرداخت حق و حقوق موقوفه و اخذ مجوز لازم امکان پذیر بوده و در غیر این صورت حکم تصرفات غاصبانه داشته و غصبی محسوب می شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان ادامه داد: برخی افراد در املاک وقفی کشاورزی بدون در نظر گرفتن مفاد قرارداد اجاره و کاربری زراعی ملک، اقدام به احداث بنا و یا ویلا و ساختمان می کنند که این اقدام نه تنها سبب تخریب املاک کشاورزی شده، بلکه بدون مجوز و اذن شرعی صورت پذیرفته، لذا ساختمان های احداثی قانونی نبوده و علاوه بر وجود مشکل شرعی در این گونه املاک، با دستور مراجع قضایی قابلیت قلع و قمع و تخریب خواهند داشت.

گفتنی است، کاشان دارای ۲۳۳۱ موقوفه و ۸۸۱۹رقبه وقفی با کاربری های کشاورزی، مسکونی، تجاری، اداری و ... است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha