سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ دیدار مدیر و معاونین حوزه علمیه خواهران کردستان با حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی از حوادث بسیار تلخی که احساسات همه مردم ایران را جریحه دار کرد، حادثه قتل «رومینا» به دست پدرش بود که باید گفت که این قتل از بی مدیریتی بر فضای مجازی ریشه می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: بعد از گذشت هزاران سال از تمدن بشری و وضع قانونی مدنیت و ...، بازهم می بینیم که قانون برای برخی تنها در حد چند برگ کاغذ ارزش دارد، همانند آنچه که پدر قاتل «رومینا» انجام داد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: امروزه با توسعه فضای مجازی و دور شدن انسانها از فضای زندگی حقیقی، شاهد رشد نرخ نوع دیگری از بزهکاریها اجتماعی، فرهنگی و... هستیم که متاسفانه حریم خانه و خانواده را در سراشیبی سقوط قرار داده است و ارزش های حاکم بر جوامع مختلف را کم رنگ و در بعضی جاها حتی بی رنگ نموده است.

وی بیان کرد: اساسا امروزه مشکل ما با فضای مجازی نیست، این فضا شالوده ای از فرصت ها و آسیب ها در فرا روی بشر است، اما آنچه امروز مورد مناقشه و مداقه می باشد، نبود مدیریت نظامند در فضای مجازی است که مسئولان گویی یا توان مدیریت بر این فضا را ندارند یا اساساً اعتقادی به مدیریت چنین فضای پر حاشیه ای ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر در ادامه به فاجعه قتل دردناک دختر شمالی به دست پدرش اشاره کرد و ادامه داد: یکی از حوادث بسیار تلخی که احساسات همه مردم ایران را جریحه دار کرد، حادثه قتل دختر نوجون تالشی به دست پدرش بود که باید گفت که این قتل از سوء مدیریت فضای مجازی ریشه می گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: براساس شواهد پرونده جوانی با این دختر ارتباط می گیرد و سپس در فضای مجازی عکس های مشترک را پخش می کند و وقتی پدر دختر  شاهد چنین تصاویری از دختر خود می شود و زمانی که می بیند این عکس ها در فضای مجازی دست به دست می شود، ناگزیر دست به اقدام هولناکی می زند که فضای عمومی و احساسات جامعه جریحه دار می شود و این حادثه تلخ باعث واکنش های بسیاری می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر به واکنش های جامعه اشاره کرد و بیان داشت: در واکنش نخست؛ آن دسته از دشمنانی هستند که در این فضای لجام گسیخته شیر می شوند و نظام و انقلاب و آموزه های دینی را زیر سؤال می بردند و سعی می کنند در این فضای متلاطم، بر موج مراد خویش سوار شوند و با زیر سئوال بردن دین و مذهب عقده های فرو خورده را فریاد می زنند.

وی تصریح کرد: همان هایی که قصاص را یک عمل غیرانسانی می دانستند و در مکتوبات خود بارها آن را زیر سئوال برده و علیه آن اعلامیه می دادند، حال قیافه دایه مهربانتر از مادر به چهره کشیده و ندای اجرای قصاص سر می دهند. در هر صورت اینها به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند.  این جماعت نه برای دختری که فوت کرده، ناراحتند و نه برای جامعه ای که احساساتش جریحه دار شده، افسرده هستند، بلکه تنها به این فکر هستند که چگونه اسب مراد خود را از روی پل حوادث عبور دهند که هم دامنشان آلوده نشود و هم احساسات مشوش جامعه آرام نگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر به واکنش بعدی جامعه در قبال این حادثه دردناک اشاره کرد و گفت: در واکنش بعدی؛ نگرانی دوستان و دوستداران انقلاب هست که تا چه زمانی عدم مسئولیت پذیری مسئولان فضای مجازی ادامه می یابد؟!. فضایی که رهبر انقلاب در خصوص اهمیت آن فرمودند که اگر رهبر جامعه نبودند مسئولیت مدیریت فضای مجازی را بر عهده می گرفتند. این میزان از دقت معظم له اهمیت مدیریت این فضای متلاطم را بیان می نماید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: بارها مشاهده کرده ایم که عدم مدیریت و رصد فضای مجازی مشکلات و هزینه های گزافی را بر گُرده جامعه تحمیل نموده است و بی قید بودن، عربده کشی مستانه، بی عفتی، همه و همه مشکلاتی است که معصومیت جوانان جامعه را نشانه رفته است و جا دارد دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم یقه مسئولینی را بگیرد که بی تفاوتی آنها اثرات زیان باری را بر اجتماع تحمیل می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha