جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجلس شورای اسلامی

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین علیه‌السلام، تصریح کرد: مردم به جریانی رأی دادند که انقلابی است، لذا انتظار دارند نمایندگان درصدد رفع مشکلات باشند و با استفاده از اختیارات قانونی از فساد، رانت‌خواری، گرانی مسکن و ... جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام حسین علیی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین علیه‌السلام همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نخستین انتخاباتی بود که بعد از اعلام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انجام شد، اظهار کرد: گام دوم انقلاب اسلامی ترسیم نقشه راه برای آینده نظام جمهوری اسلامی است.

رفع مشکلات معیشتی مردم

وی ادامه داد: انتظار رهبر معظم انقلاب از مجلس شورای اسلامی ریل‌گذاری برنامه‌های گام دوم انقلاب است که عواملی مانند انقلابی‌گری، تمدن‌سازی، بسترسازی زمینه‌های ظهور حضرت حجت (عج)، نگاه درون‌گرایی، رفع مشکلات معیشتی مردم، تحقق جهش تولید و اتکا به توان داخلی را در بر می‌گیرد.

حجت‌الاسلام علیی عنوان کرد: از دیگر انتظارات رهبر معظم انقلاب و مردم از مجلس شورای اسلامی شناخت واقعی دشمن است که استکبار ستیزی و دوری از خط سازش با دشمنان انقلاب اسلامی، هوشیاری در مقابل نفوذ آنان اعم از سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی برخورد جدی  با آن را شامل می‌شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس یازدهم درصدد باشند قوانینی که مانع رونق و جهش تولید است حذف شود و خلأ‌های قانونی که باعث ایجاد اختلاس و فساد اقتصادی می‌شود را ببندند و در عین حال وظیفه ذاتی مجلس یعنی نظارت مورد توجه قرار گیرد و این نگاه رهبر انقلاب است.

مردم از مجلس یازدهم معجزه نمی‌خواهند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین علیه‌السلام همدان خاطرنشان کرد: مردم به جریانی رأی دادند که انقلابی است، لذا انتظار دارند نمایندگان درصدد رفع مشکلات باشند و با استفاده از اختیارات قانونی از فساد، رانت‌خواری، گرانی مسکن و ... جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: وظیفه سنگینی بر عهده مجلس یازدهم است از یک سو در آغاز گام دوم انقلاب هستیم و از سوی دیگر دشمن به گفته رهبر معظم انقلاب رو به افول است و این فرصت باید غنیمت شمرده شود.

حجت‌الاسلام علیی اذعان کرد: مجلس یازدهم باید همدلی را سرلوحه کارخود قرار دهد و نمایندگان، سلایق شخصی را در مسیر توسعه کشور کنار بگذارند.

مبارزه با فساد مطالبه ملی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین علیه‌السلام همدان با بیان اینکه مبارزه با فساد قطعا یک مطالبه همگانی و ملی است، ابراز کرد:  مجلس با همکاری سایر قوا، یکبار برای همیشه با تدوین سازوکاری مشخص، فساد و انحصارطلبی را ریشه‌کن سازد هر چند که به علت منافع هنگفت برخی گروه‌ها و جریان‌ها و مافیاها کاری است بس دشوار و طاقت‌فرسا، ولی قطعا با همتی انقلابی، شدنی است.

نمایندگان با مردم صادق باشند

وی ادامه داد: یکی از مشکلات عمده و خسته‌کننده فعلی کشور عدم صداقت برخی از مسئولان با مردم است؛ خواهشاً نمایندگان صداقت با مردم را بر هر اصلی اولویت داده و مطلقا فضای مجلس را به سمت و سوی سیاست بازی، رفاقت‌بازی و... هدایت نکنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین علیه‌السلام همدان تأکید کرد: مجلس یازدهم باید بتواند شاخصه شجاعت را که به فراموشی سپرده شده بود، در بین نمایندگان احیا کند تا با اتکا به چنین خصیصه‌ای بتوان به خروجی و عملکرد مثبت این مجلس در عرصه‌های مهمی، چون جنگ اقتصادی و جنگ نرم امید داشت.

وکلای ملت جناح بازی را کنار بگذارند

 وی بیان کرد: این توقع از نمایندگان وجود دارد که جناح‌بازی، لیست‌بازی، گروه‌بندی و... که نوعا مرتبط با فضای رقابت بود را کنار گذاشته و به عنوان نماینده مردمی و نه جناحی و حزبی، کار و فعالیت جهادی کنند.

حجت‌الاسلام علیی ادامه داد: از بررسی فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب می‌توان فهمید که هدف مجلس شورای اسلامی باید تحقق رضای خدا و آرمان‌های اسلام باشد و این هدف زمانی به وقوع می‌پیوندد که نمایندگان به اصول اساسی یعنی حق مداری هنگام نظر دادن‏، ‏‏جلوگیری از فساد و ‌تباهی‏، قدرشناسی از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و از همه مهم‌تر همه به قانون‏ پایبند باشند.

مجلس یازدهم باید در «پاکدستی و امانتداری» مثال‌زدنی باشد

وی اضافه کرد: نکته مهم دیگر این است که مجلس یازدهم باید در «پاکدستی و امانتداری» مثال‌زدنی باشد؛ همانگونه که می‌دانیم با دستمال کثیف نمی‌توان چیزی را تمیز کرد؛ اگر نمایندگان چه برای زندگی شخصی خود و رفع و رجوع نیازهای مراجعین، گرفتار آلودگی مالی شوند، هرگز نمی‌توانند هیچکدام از وظایف قانونی خود را محقق کنند.در این صورت نماینده برای آنکه ثابت کند «من هستم» به منطق‌های جنجالی و ادعاهای بی‌مبنا و بعضی یقه‌گیری‌های بی‌حساب روی می‌آورد و در نهایت خود و جایگاه و وقت مجلس و حقوق موکلین را ضایع می‌گرداند.

 مجلس پناهگاه مدیران پاکدست باشد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین علیه‌السلام همدان تصریح کرد: مجلس باید به گونه‌ای عمل کند که مدیران پاکدست، جرأت کارهای بزرگ پیدا کرده و بدانند در مقابل صحنه‌سازی‌ها و تخریب‌ها، پناهگاهی به نام مجلس شورای اسلامی دارند و از مدیران ناکارآمد و آلوده جرأت دست‌اندازی به مناصب و موقعیت‌ها و اموال عمومی گرفته شود. این وظیفه‌ای بسیار حساسی است که از یک‌سو به تلاش‌گری شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیری تمام نمایندگان برمی‌گردد و از سوی دیگر با به‌کارگیری ظرفیت‌ نیروهای صالح انقلابی خارج از مجلس در نظارت‌ها مربوط می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha