شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مشکلات مردم

حوزه/ مدیران مدارس علمیه شهرستان همدان و بهار با برگزاری یک نشست خبری، به دادخواهی مردم برخاستند و تصریح کردند: با گرانی ها صدای خرد شدن استخوان‌های محرومان به گوش می‌رسد و نیاز کشور به یک جو همت مسئولان است نه جو بایدن.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مدیران مدارس علمیه شهرستان همدان و بهار، بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اطلاع رسانی آخرین تحولات و اقدامات حوزه، به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

ببینید:

تصاویر نشست خبری مدیران مدارس علمیه استان همدان

حجت الاسلام علی اصغر زارعی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری شهر بهار در این جلسه به تشریح مهم‌ترین وظایف روحانیون پرداخت و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران داشتند، سه وظیفه عمده را برای طلاب برشمردند.

وی افزود: هدایت فکری و دینی، هدایت سیاسی و بصیرت افزایی و راهنمایی برای حضور مردم در عرصه خدمات اجتماعی، سه وظیفه عمده‌ای بود که حضرت آقا بر آن تاکید داشتند.

مدیر مدرسه آیت الله بهاری با بیان اینکه به جهت ارتقای کمّی و کیفی طلاب و حوزه‌های علمیه شهرستان همدان و بهار در زمینه‌های اخلاقی، علمی، سیاسی و اجتماعی، تشکلی با حضور مدیران این مدارس تشکیل شده است، مطرح کرد: اعضای این تشکل به جهت دریافت نتیجه هر چه بهتر و دست یافتن به اهداف موجود، هر دو هفته یک دور هم جمع می‌شوند و مهم‌ترین مسائل و مشکلات موجود در حوزه‌های همدان را بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری نشست خبری، عنوان کرد: هدف از تشکیل این جلسه اعلام موضع و نظر رسمی طلاب و روحانیون حوزه و این تشکل نسبت به اتفاقات اخیر در دنیا و کشور است.

گلایه از عدم توجه به بحث معنویت و دعا

حجت الاسلام زارعی ضمن تشکر از فعالیت‌های جهادی کادر درمان در عرصه مبارزه با ویروس کرونا و گرامیداشت یاد شهدا مدافع سلامت استان، بیان کرد: در عرصه مبارزه با کرونا، تمام دنیا و پیروان ادیان مختلف نسبت به موضوع دعا توجه ویژه‌ای دارند و از جمله آن می توان به حضور کشیش‌های مسیحی در مکان‌های مختلف در ایام کرونا اشاره کرد.

وی با گلایه از اینکه جمهوری اسلامی که داعیه دار توجه به معنویت است، آن طور که باید مساله معنویت توجه نشده است، گفت: به گفته بسیاری از کارشناسان یکی مهم‌ترین عوامل شدت پیدا کردن بیماری کرونا، ایجاد استرس و وجود مسائل روانی برای بیمار است و آنچه می تواند در این زمینه بیمار را کمک کند توجه به معنویت و نقش ایمان است.

مدیر مدرسه آیت الله بهاری با بیان اینکه باید از وزارت بهداشت و مسئولان ستاد ملی این سوال مطرح شود که چرا طرحی را با محوریت اهمیت توجه به معنویت برای مقابله با کرونا از حوزه‌ها مطالبه نکردند، ابراز کرد: حتی در برخی کشورهای کمونیست که خدا را هم قبول ندارد به معنویت‌های کاذب روی آورده‌اند، اما در کشور ما به مساله معنویت آن طور که باید توجه نشده است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت استفاده از نیروی انسانی آماده به کار و جهادی در میدان مبارزه با کرونا، بیان کرد: با وجود آنکه طلاب حوزه‌های علمیه استان از روز اول شیوع این ویروس منحوس برای انجام کارهای خدماتی در مراکز درمانی و کمک به قطع زنجیره انتقال اعلام آمادگی کرده‌اند، اما استقبال چندانی از این موضوع نشده است.

 با گرانی ها صدای خرد شدن استخوان‌های محرومان به گوش می‌رسد

حجت الاسلام زارعی در بخش دیگری از صحبت های خود به مسأله اقتصاد و مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: امروز می‌توان گفت که متاسفانه صدای شکستن و خرد شدن استخوان‌های قشر مستضعف و محروم جامعه به گوش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه قریب به اتفاق روحانیت یا در حال تحصیل هستند و یا مشغول تبلیغ، خاطرنشان کرد: تعداد کمی از روحانیون در ادارات به عنوان کارمند حضور دارند و لذا باید گفت روحانیت از محروم‌ترین اقشار جامعه است. این پیشنهاد را به جامعه رسانه‌ای استان ارائه می دهیم که در رابطه معیشت طلاب، تحقیقی را انجام دهند.

مدیر مدرسه آیت الله بهاری با بیان اینکه طلاب صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند، ابراز داشت: در تمام این مدت هیچ گاه روحانیون و طلاب اعتراضی نداشته‌اند، اما امروز این تشکل به عنوان نمایندگان طلاب، به دنبال آن است تا این مشکلات را از طریق رسانه‌ها به گوش مردم برساند.

حجت الاسلام زارعی با اشاره به اینکه امروز حوزه‌های علمیه نه برای خود که برای صاحبان اصلی انقلاب و محرومان جامعه، صدایش را بلند کرده است، یادآور شد: سؤال ما این است که چرا با وجود آنکه کارشناسان مسائل اقتصادی ریشه حل مشکلات را در داخل کشور دانسته‌اند، اما چرا بازهم دولت مشکلات را به بیرون ربط می‌دهد و تا چه زمانی مردم باید این مشکلات را تحمل کنند.

تا کی باید از کنار درد مردم با بی توجهی عبور کنید؟

وی با تاکید بر اینکه این مردم حتی در بدترین شرایط هم از آرمان‌های انقلاب و امام دست نخواهند کشید، گفت: چرا باید این حجب و حیا مردم مورد سوءاستفاده برخی از مسئولان قرار گیرد؟ مگر ۷ سال کشور با وعده مذاکرات و رفع تحریم معطل نبود، پس چه شده است که دوباره پیام مذاکره به گوش می‌رسد.

حجت الاسلام زارعی با اشاره به اینکه حضرت آقا بارها چاره رفع مشکلات را در داخل دانستند، مطرح کرد: چه کسی باید به داد این مردم برسد و تا کی باید سکوت کنیم و از کنار درد این مردم با بی توجهی عبور کنیم؟ این سؤال هایی است که باید رئیس جمهور به آن جواب دهد.

وی در پایان با بیان اینکه از دولت می‌خواهیم تا به راهکارهای ارائه شده توسط رهبر معظم انقلاب عمل کند، عنوان کرد: امیدواریم با عمل به توصیه های حضرت اقا، بیش از این موجبات نارضایتی مردم را فراهم نکنند.

 حجت الاسلام زارعی در پاسخ پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص برخی حوزه های لاکچری، گفت: در کل کشور حوزه‌هایی که بالاتر از حد متعارف ساخته شده به عدد انگشتان دو دست نخواهد رسید و بیشتر حوزه‌ها شرایط مشابهی دارند.

وی افزود: از همه شما دعوت می‌کنم تا به حوزه علمیه شهر بهار مراجعه کنید و وضعیت آن را پس از گذشت ۱۲ سال از کلنگ زنی مشاهده کنید و یا اینکه طلاب مدرسه قرآنی ما که جز افتخارات استان است در یک مدرسه استیجاری در حاشیه شهر همدان ساکن هستند.

سؤال دیگری که در این جلسه مطرح شد راهکاری‌های رفع مشکلات و مقابله با تحریم ها بود که حجت الاسلام زارعی نیز در این رابطه بیان کرد: قطعا تحریم ها در ایجاد این مشکلات تاثیر گذار بوده اما راه کم کردن اثر تحریم ها نیز وجود داشت که متاسفانه علیرغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر توجه به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی این موارد جدی گرفته نشده است.

تقدیر از خبرگزاری حوزه

حجت الاسلام زارعی نیز با بیان اینکه برخی اقدامات حوزه های علمیه استان همدان در سراسر کشور بی نظیر بوده است، گقت: در دوره کرونا کمتر استانی را می توان نام برد که همانند استان همدان اقدامات را به صورت مستمر پیگیری کنند، البته اینجا باید ا خبرگزاری حوزه نیز به جهت انتشار اخبار مدارس استان در این ایام تقدیر کرد.

طلاب علاقه ای به بیان مشکلات معیشتی خود ندارند

گلایه اصحاب رسانه از عدم اطلاع رسانی حوزه موضوع دیگری بود که خبرنگاران حاضر در جلسه به آن پرداختند و این بار حجت الاسلام علیرضا یوسفی مدیر مدرسه سفیران همدان به آن پاسخ گفت.

مدیر مدرسه سفیران همدان با تاکید بر لزوم ایجاد واحد روابط عمومی و اطلاع رسانی در حوزه، اظهار داشت: قسمتی از موضوعات که مربوط به معیشت طلاب بود، درد و دلی بود که امروز مطرح شد و طلاب علاقه ای به بیان آن نداشته و ندارد.

وی افزود: طلاب استان نه تنها در دروان کرونا حضور جدی در عرصه های مختلف مقابله با این ویروس داشتند، بلکه در اتفاقات تلخی که در گذشته همچون زلزله سر پل ذهاب و سیل گلستان، لرستان و خوزستان رخ داد نیز چه به صورت مستقل و یا در قالب گروه های جهادی در حال خدمت رسانی به مردم بودند.

نیاز کشور به یک جو همت مسئولان است نه جو بایدن

حجت الاسلام یوسفی در پاسخ به سؤالی درباره راه حل مشکلات کشور، مطرح کرد: آنچه امروز یک حقیقت است، نیاز کشور به یک جو همت و اراده و وجود دغدغه است نه جو بایدن.

وی با گلایه از این که شرایط کشور را نباید به انتخابات و رفت و آمد مسئولان دیگر کشورها گره زد، گفت: اینکه هنوز رئیس جمهور آمریکا تغییر نکرده است، اما قیمت دلار و طلا کاهش پیدا کرده است، نشان دهنده آن است که سرنخ این اتفاقت در داخل کشور است و مسئولان باید آن را دنبال کنند.

مدیر مدرسه سفیران همدان تصریح کرد: اگر قرار بود که رئیس جمهور آمریکا برای ما تعیین تکلیف کند پس چه نیازی به برگزاری انتخابات و انتخاب رئیس جمهور در داخل کشور داشتیم.

رسیدگی طلاب جهادی به بیماران کرونایی

حجت الاسلام سید سعید بطحائیان مدیر مدرسه زنگنه نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط طلاب در عرصه مبارزه با ویروس کرونا، مطرح کرد: برخی از بیماران بستری در بخش‌های مختلف حاضرند تا هر شب مبلغ زیادی را پرداخت کنند تا یک نفر به عنوان همراه، کارهای آنان را انجام دهد، در حالی که طلاب و نیروهای جهادی از اول کرونا با حضور در بیمارستان ها به بیماران کرونایی کمک کردند.

وی خاطر نشان کرد: با وجود آنکه بارها حوزه علمیه استان برای حضور در بیمارستان ها اعلام آمادگی کرده است، اما علوم پزشکی همدان برای انجام این کار همراهی لازم را نداشته است.

مدیر مدرسه علمیه زنگنه با بیان اینکه حتی اقوام بیماران کرونایی نیز از حضور در کنار بیمار خود ترس دارند، یادآور شد: نیروهای جهادی آنقدر جان بر کف هستند که هر لحظه آماده حضور در بیمارستان هستند و می‌توانند با کمک به کادر درمان در زمینه افزایش روحیه بیماران، حتی با برقراری یک تماس آنها با خانواده شان فعالیت کنند.

تولید ماسک به صورت سه شیفت

حجت الاسلام محمد جواد خزایی مدیر مدرسه آیت الله آخوند(ره) همدان نیز با اشاره به فعالیت طلاب این مدرسه برای تولید ماسک به صورت سه شیفت، گفت: در کنار این اقدامات که به صورت خانوادگی انجام می شد،  قرارگاه مرکزی نیز در بیت شهید مدنی برپا شده بود که نه تنها شهر همدان، که روستاهای اطراف را نیز تحت پوشش خود داشت و هم در بحث کمک های مومنانه و هم ضد عفونی به صورت دقیق و مستمر در حال فعالیت بودند.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یک فرهنگی IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 0
    علما به داد مردم برسند سفره مردم و دیانت مردم و ناموس مردم و وووووو در خطر است