جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پنام

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان گفت: در هفته کتاب از کتابداران و پژوهشگران مدارس علمیه استان تجلیل می شود.

حجت الاسلام کامران پنام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرّم آباد، با اشاره به اهمیت و ضرورت گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه، بیان داشت: کتاب و کتاب‌خوانی شاخصی برای رشد فرهنگ عمومی جامعه است؛ از این رو برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه باید برنامه ریزی های اصولی و منسجم صورت گیرد.

وی با بیان این‌که سهم کتاب نسبت به دیگر ابزارهای آموزشی در انتقال دانش و آگاهی در جامعه بیشتر و مؤثرتر است، افزود: ارتقای فرهنگ مطالعه مفید در جامعه می تواند علاوه بر آگاهی و دانش، افراد را  در مقابل آسیب های اجتماعی عصر امروز نیز مصون دارد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی برنامه های متعددی به همت حوزویان برای طلاب مدارس علمیه در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر برنامه های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام پنام تبلیغ و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه با نشر احادیث و جملات فاخر در مورد  اهمیت مطالعه در گروه ها و کانال های مجازی، دیدار نخبگان و فعالان حوزه کتاب با نماینده ولی فقیه در لرستان و تجلیل از پژوهشگران و کتابداران مدارس علمیه استان لرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتاب‌خوانی حوزه علمیه لرستان برشمرد.

وی در پایان، برگزاری جلسه هم اندیشی فعالان حوزوی استان با رئیس بنیاد نخبگان استان را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در استان برشمرد و یادآور شد: این جلسه با هدف شناسایی، حمایت مالی و معنوی از نخبگان حوزه و مشارکت آنان در طرح های کلان پژوهشی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha