پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کاهش جمعیت

حوزه/ نشست آموزشی توجیهی «تحکیم خانواده با محوریت افزایش جمعیت»، برای خواهران طلبه مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) دورود برگزار شد.

به گزارش خبرگزای حوزه از خرم آباد، نشست آموزشی توجیهی «تحکیم خانواده با محوریت افزایش جمعیت»، برای خواهران طلبه مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) دورود برگزار شد.

در این کارگاه که امروز به صورت آنلاین و در فضای مجازی برگزار شد، مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه دورود گفت: در راستای افزایش جمعیت و انگیزه برای فرزندآوری در بین خانواده ها باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام بیرانوند با اشاره به اینکه باید راهکارهای لازم در خصوص فرزندآوری در جامعه ارائه، نهادینه و فرهنگ سازی شود، افزود: کاهش رشد جمعیت از معضلات جدی پیش روی کشور است که در این راستا مقام معظم رهبری و مراکز آماری ایران برای جبران این آسیب هشدارهای لازم را ارائه داده اند که باید برای تحقق این مهم اقدامات لازم صورت گیرد.

وی، نقش جمعیت را در اقتدار ملی ایران مهم دانست و بیان داشت: زوج های جوان بهتر است برای فرزندآوری و جبران کاهش رشد جمعیت تلاش نموده و در افزایش جمعیت برای اقتدار میهن اسلامی ایران تلاش کنند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه دورود در ادامه با اشاره به اینکه کاهش جمعیت و موالید در کشور نگران کننده است،  بیان داشت: رسانه ها، مبلغان و فعالان حوزه دین و فرهنگ باید تبلیغات لازم را در خصوص برکات فرزندآوری در جامعه تبیین و تشریح کنند و در این خصوص شاخصه های عدم ترس از فرزندآوری و همچنین مسئولیت پذیری را در بین زوجین فرهنگ سازی نمایند.

حجت الاسلام بیرانوند در پایان گفت: باید با فرهنگ سازی مستمر و برنامه ریزی شده راهکارهای اصولی کاهش جمعیت بررسی و برای رفع این نگرانی در بین زوجین تمهیدات لازم اندیشیده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha