جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قران

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اجرای طرح حفظ و تثبیت قرآن کریم در دوران کرونا، گفت: با اجرای این طرح خصوصا در دوران کرونا، از حضور مردم در منازل خود بهترین استفاده را خواهیم برد و به بیان دیگر این تهدید را به فرصتی بی نظیر تبدیل کرده‌ایم تا مردم از زمان های آزاد خود به نحو احسن بهره ببرند.

حجت الاسلام امیرحسین کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به اجرای طرح حفظ و تثبیت قرآن کریم با استفاده از فضای مجازی و به صورت غیرحضوری، اظهار داشت: تعدادی از اساتید مدرسه قرآنی امام حسین(ع) در جلساتی به دنبال راهکاری برای بهره‌مندی همه مردم و علاقه‌مندان از حفظ قرآن بودیم تا در کنار طلاب، اقشار مختلف نیز این توانایی را کسب کنند.

وی افزود: یکی از بسترهایی که می توانستیم از طریق آن با تعداد نفرات بیشتری ارتباط برقرار کنیم، فضای مجازی و یا از راه برقراری تماس تلفنی بود که توانستیم با اجرای طرح حفظ و تثبیت قرآن، این ایده را عملی کنیم.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و آزاد بودن وقت دانش آموزان و دانشجویان، گفت: با اجرای این طرح خصوصا در دوران کرونا، از حضور مردم در منازل خود بهترین استفاده را خواهیم برد و به بیان دیگر این تهدید را به فرصتی بی نظیر تبدیل کرده‌ایم تا مردم از زمان های آزاد خود به نحو احسن بهره ببرند.

وی به نحوه و شرایط ثبت نام اشاره کرد و ابراز داشت: در ابتدا مقرر شد تا حداقل سن ثبت‌نام کنندگان چه آقا و چه خانم، از ۷ سال شروع شود، اما زمانی که با درخواست های فراوان والدین برای آموزش قرآن به کودکان کمتر از ۷ سال مواجه شدیم، این محدودیت کنار گذاشته شد.

این استاد حوزه با بیان اینکه تا امروز حضور حدود ۶۰ نفر در این طرح قطعی شده است، مطرح کرد: از آنجا که این اقدام به صورت آتش به اختیار و جهادی از طرف اساتید همدانی خواهر و برادر شروع شده و قطعا انجام آن با هزینه‌هایی همراه است، مبلغ بسیار ناچیزی در حدود ۳۵ هزار تومان از هر شرکت کننده دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به نبود بودجه برای انجام امور تبلیغاتی، گفت: در کنار حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان همدان که قابل تقدیر است، یکی از ظرفیت‌هایی که برای تبلیغ و ترویج این طرح قرآنی از آن استفاده کرده‌ایم، خبرگزاری رسمی حوزه است که با استفاده از مخاطبان خود قطعا می‌تواند ما را در این راه کمک کند.

حجت الاسلام کریمی به تشریح ورود داوطلبان به این طرح پرداخت و عنوان کرد: هر داوطلبی که با مجموعه تماس برقرار می‌کند در ابتدا مورد آزمون و توان سنجی از نظر روخوانی و روان‌خوانی قرار می‌گیرد، چرا که شرط ورود به این دوره صحیح بودن روخوانی داوطلب است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی فرآیند آموزش به صورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی و ارتباط تلفنی می‌باشد، خاطرنشان کرد: بعد از قبولی در آزمون اولیه، اساتید در هر هفته دو نوبت با هر شرکت کننده تماس برقرار می‌کنند و در آن ضمن پیگیری روند آموزش، میزان موفقیت و پیشرفت افراد را نیز مورد سنجش قرار می دهند.

این استاد حوزه تصریح کرد: در پایان هر ماه اساتید، آزمونی از شرکت کنندگان خواهند گرفت و پس از مشخص شدن نتیجه، در خصوص نحوه و میزان ادامه آموزش‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه اساتید دوره از توانایی بالایی در آموزش و بیان مطالب برخوردار هستند، گفت: اساتید ضمن آنکه خود حافظ قرآن هستند، جزو حافظان نهج البلاغه و صحیفه نیز می باشند و از این کتب بهره می برند.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه تکالیف خواهران را استاد خواهر و تکالیف برادران را استاد برادر پیگیری خواهد کرد، ابراز داشت: این دوره تنها مختص به حفظ و تثبیت قرآن نیست و در آن روخوانی، تجوید و حفظ موضوعی نیز توسط اساتید آموزش داده می شود.

وی در پایان با دعوت از علاقه‌مندان به مفاهیم قرآنی برای شرکت در این دوره، مطرح کرد: علاقه‌مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره می‌توانند به پیام رسان ایتا به آدرس eitaa.com/safetythematic مراجعه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha