شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 927033
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: دوران طلبگی، بنده در مدرسه‌ای که آیت الله موسوی همدانی(ره) مسئولیت آن را عهده دار بود، سپری شد و از این جهت ارتباط فراوانی با ایشان داشته‌ام که بیان مسائل در خصوص امام جمعه فقید همدان نه از روی تحلیل که از روی مشاهدات شخصی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت آیت الله فاضلیان(ره) و آیت الله موسوی همدانی(ره) که به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به روایتی در زمینه جایگاه علما، اظهار داشت: بنا بر روایات اگر شخصی، عالمی را اکرام کند، به معنای آن است که پروردگار خود را اکرام کرده، و این نشان دهنده مقام و جایگاه بالای علما و انسان‌های شاخص است.

وی افزود: آیت الله وحید بهبهانی در پاسخ به این سؤال که چگونه به این مقام بالا دست یافته‌اید؟، احترام به عالمان را علت این موضوع بیان کرده‌اند و لذا بنا بر این تاکیدات نباید از احترام به بزرگان و علما غافل شویم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برگزاری چنین مجالسی مصداق احترام به بزرگان است، مطرح کرد: هر کس در منزل خود می‌تواند با قرائت آیه‌ای از قرآن در این امر که از مصادیق اکرام علما است، شریک شود.

وی با اشاره به اینکه سه ویژگی مشترک ما بین آیت‌الله فاضلیان(ره) و آیت‌الله موسوی همدانی(ره) می‌توان نام برد، گفت: دوران طلبگی، بنده در مدرسه‌ای که آیت الله موسوی همدانی(ره) مسئولیت آن را عهده دار بود، سپری شد و از این جهت ارتباط فراوانی با ایشان داشته‌ام که بیان مسائل در خصوص امام جمعه فقید همدان نه از روی تحلیل که از روی مشاهدات شخصی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، طهارت درونی و قلب سلیم را ویژگی مشترک اول این دو عالم همدانی برشمرد و عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) علم را بر دو نوع معرفی کردند، که یکی از آنها علمی است که در قلب انسان نورانیت ایجاد می‌کند و دیگری علم عادی و معمولی است.

وی تصریح کرد: عده‌ای به اندازه‌ای علم دارند که می‌توانند تنها به دیگران آن را ارائه کنند، اما امثال آیت الله فاضلیان(ره) و آیت الله موسوی همدانی(ره) قیامت و معاد را با تمام وجود باور داشتند و شاهد این اتفاق هم عملکرد آنها در ساده زیستی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، دومین ویژگی مشترک را، جامعیت فعالیت هر دو در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اخلاقی دانست و اظهار داشت: برخی از افراد زمانی که به سمت عرفان حرکت می‌کنند به عزلت نشینی روی می‌آورند، در حالی که آیت الله موسوی(ره) و آیت الله فاضلیان(ره) با وجود آنکه وظیفه امامت جمعه را نیز عهده دار بودند، اما در عرصه‌های مختلف جامعه حضور فعالی داشتند.    

وی با بیان اینکه اگر کسی نگاهش به خداوند واقعی‌تر باشد، می‌تواند این خصوصیات را در کنار هم و با هم داشته باشد، گفت: بنده از نزدیک با خانواده آیت‌الله موسوی همدانی(ره) آشنا بودم و با وجود آن که نزدیک به ۲۰سال نماینده ولی فقیه در استان بودند، اما منزل و بیت هم آیت الله موسوی همدانی و هم آیت الله فاضلیان چقدر ساده است.

امام جمعه همدان ادامه داد: گاهی اوقات نواقصی در کشور رخ می‌دهد و یا مسئولی متاسفانه اختلاس می کند که بسیار برجسته می شود، البته باید هم بشود اما در کنار آن مردم بدانند کسی که ۲۹ سال امام جمعه بوده، امروز فرزندانش کجا زندگی می کنند و چه طور فعالیت دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha