سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید در راس مدیریت فرهنگی استان باشد، گفت: امکانات و ابزارهای فرهنگی باید با مدیریت شورای فرهنگ عمومی ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با تاکید بر اینکه ساختار شورای فرهنگ عمومی و کمیته‌های ذیل آن نیازمند بازنگری و تقویت است، اظهار داشت: باید تدبیری شود تا فرماندهی و مدیریت برنامه‌های فرهنگی استان در دست شورای فرهنگ عمومی باشد و توسط این شورا سیاست گذاری و هدایت شود.

وی، خواستار تقویت نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی شد و گفت: انجام این کار مستلزم مطالعه دقیق و انجام کار کارشناسی توسط کارشناسان است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید در راس مدیریت فرهنگی استان باشد، خاطرنشان کرد: امکانات و ابزارهای فرهنگی باید با مدیریت شورای فرهنگ عمومی ساماندهی شود.

وی با تاکید بر اینکه در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید به مهم ترین مسائل فرهنگی روز پرداخت شود، مطرح کرد: نباید اجازه داد تا صحن شورای فرهنگ عمومی تبدیل به محلی برای ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه صحن شورای فرهنگ عمومی به سبب محدودیت زمانی و مشغله اعضا، ظرفیت بررسی دقیق مسائل را ندارد، عنوان کرد: تشکیل کمیته‌ای تخصصی برای کشف راهکارهای اجرایی، ضرورتی بسیار مهم است.

وی به موضوع پیوست نگاری فرهنگی اشاره کرد و گفت: پیوست نگاری فرهنگی امری تخصصی است و نیازمند حضور افراد با تجربه در این حوزه هستیم، چرا که نباید آن را به صرف نامگذاری مذهبی و ساخت یک مسجد یا نماز خانه محدود کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: اثرات فرهنگی و اجتماعی طرح‌های عمرانی و اقتصادی باید به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد تا از زیان‌های احتمالی آن‌ها جلوگیری شود، به طور مثال در پروژه اسکای مال این موضوع محل مناقشه افراد است.

وی با تاکید بر اهمیت تدوین سند جامع فرهنگی استان عنوان کرد: نوشتن این سند توسط شهرداری یا تنها یک دستگاه خاص امکان پذیر نیست و نیازمند مشارکت همه دستگاه های ذیربط برای دریافت نتیجه مورد نظر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان با اشاره شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی، گفت: باید از ظرفیت و توان مساجد، پایگاه‌های بسیج و نیروهای جهادی در عرصه فرهنگ سازی و رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha