شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شعبانی

حوزه/ امام جمعه همدان با تقدیر از حضور طلاب در عرصه تبلیغ چهره به چهره، گفت: طلاب باید با بازخوانی دوباره سیره پیامبر گرامی اسلام به معنای واقعی کلمه «طبیب دوار بطبه» باشند و در برابر سیل شبهات به فعالیت بپردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز در دیدار با طلاب فعال در طرح تبلیغ نوین مدرسه آیت‌الله دامغانی با تاکید بر اینکه طلاب باید حضور جدی‌تری در عرصه اجتماعی داشته باشند، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و طلاب خارج از فضای طلبگی باید ورودی جدی در عرصه اجتماعی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر کسی با سیل مواجه شود، مشخص است که چه وظیفه ای دارد، خاطرنشان کرد: در شرایط جهان امروز که دشمنان با دست به دست هم دادن و اتحاد، علیه اسلام و معنویت در حال حمله هستند، طلاب باید با وظایف خود به خوبی آشنا باشند و به آن عمل کنند.

امام جمعه همدان با تقدیر از حضور طلاب در عرصه تبلیغ چهره به چهره، مطرح کرد: طلاب باید با بازخوانی دوباره سیره پیامبر گرامی اسلام به معنای واقعی کلمه طبیب دوار بطبه باشند و در برابر سیل شبهات به فعالیت بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه این طرح نباید منحصر به یک مدرسه باشد، گفت: باید از ظرفیت‌ طلاب سراسر استان در این طرح استفاده شود و خصوصا طلابی که در عرصه ارتباط گیری با جامعه و اقشار مختلف دارای توانایی بیشتری هستند، در طرح نوین تبلیغ شرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با بیان اینکه مبلغان و طلاب باید دارای توانایی لازم برای ایجاد ارتباط با اصناف و اقشار مختلف در سنین متفاوت باشند، ابراز داشت: امروز ضروری است تا با نسل جوان که تنها منبع اطلاع رسانی او تلفن همراه و فضای مجازی است ارتباط برقرار شود و لذا مبلغان باید با شناسایی اولویت‌ها، خود را به نیازمندی های روز مجهز کنند.

وی تصریح کرد: گاهی شبهه یا سؤالی در ذهن یک جوان وجود دارد و پاسخ به آن سؤال بر عهده طلاب و مبلغان است، اما نباید فراموش کنیم طلاب ضمن اینکه باید با هنر خود با مخاطب ارتباط بگیرند باید توانایی پاسخ صحیح به شبهات موجود را هم داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه فضای تاریکی که دشمن در فضای مجازی از کشور ما ترسیم کرده است و مردم را در حال عناد معرفی می‌کند، جزء واقعیت ها نیست، گفت: غالب مردم ما گله مندی هایی، خصوصا در زمینه اقتصادی، که ما نیز گله مندی‌هایی داریم، دارند، اما وضعیت اعتقادی جامعه به نحوی که رسانه های دشمن بیان می کنند، نیست.

وی با اشاره به اینکه حتی افرادی که کم حجاب تلقی می شوند هم اگر فرصتی برای ارتباط و گفت و گو ایجاد شود هم تنها به دلیل سبک زندگی آنها است و نه بحث عناد، خاطرنشان کرد: طلاب ضمن آن که در زمان حضور در جامعه، باید با دیدی رحمانی با مردم برخورد کنند، باید مراقب باشند که پس از مدتی این پویایی را از دست ندهند و هر لحظه در حال رشد و پیشرفت باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha