جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه طلاب استان برای حضور در عرصه مبارزه با کرونا و خصوصا مراکز درمانی آمادگی کامل دارند، گفت: طلاب حوزه علمیه استان همدان با تمام وجود حاضر هستند تا در هر مکان و موقعیتی که ستاد استانی در راستای مبارزه با این ویروس منحوس لازم ببیند، ورود کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسملین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در کارگروه سازماندهی و مشارکت‌های مردمی استان همدان، با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی در میدان مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: با وجود آنکه دبیری ستاد بر عهده بسیج می باشد و کمیته‌های زیر مجموعه آن هم جزء نهادهای حاکمیتی است، اما آنچه ضروری است که ظهور و بروز داشته باشد، ورود خود مردم در این عرصه است.

وی افزود: در هر موضوع و مسئله ای که حضور مردم را داشته‌ایم، موفقیت‌های خوبی کسب شده است، بنابراین باید تلاش این کارگروه استفاده از این ظرفیت و پایه کار آوردن مردم به معنای واقعی باشد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اهمیت مسئله فرهنگ سازی در عرصه مقابله با کرونا در جامعه، خاطرنشان کرد: برخی از مواقع به دلیل خستگی مردم و یا مواجه شدن با مشکلات مالی، میزان رعایت مسائل بهداشتی کم رنگ‌تر می‌شود و لذا نیاز داریم تا ستاد مردمی توجه ویژه‌ای به موضوع فرهنگ سازی نیز داشته باشد.

وی رفع مشکلات اقتصادی را دومین موضوع و وظیفه مهم این کارگروه برشمرد و مطرح کرد: باید در هر محله با شناسایی خانوارهایی که با مشکلات مالی مواجه شده‌اند، همانند رزمایش کمک مؤمنانه که رهبر معظم انقلاب، آن را بیان فرمودند، طرحی را به صورت جامع اجرایی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه خواستار توجه به وضعیت و شرایط کادر درمان شد و گفت: کادر درمان که ماه‌ها است با تمام توان در حال خدمت رسانی هستند پس از مدتی با وجود این فشار کار خسته خواهند شد و لذا ضروری است تا ستاد مردمی و گروه‌های جهادی که آموزش‌های لازم را برای خدمت رسانی در مراکز درمانی دیده‌اند، در این مراکز حاضر شوند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب و نیروهای جهادی آماده حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای کمک به کادر درمان هستند، عنوان کرد: در سراسر کشور تجربه موفقی از حضور طلاب، گروه‌های جهادی و نیروهای بسیجی در عرصه کمک به کادر درمان وجود دارد و این افراد توانسته‌اند اقدامات خوبی را در این زمینه انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه باید راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا در سطح جامعه مطرح شود، گفت: بین طب سنتی و طب جدید نباید رقابتی ایجاد شود، چرا که آنچه مهم است، کمک به اصلاح وضعیت بیماران است.

وی با اشاره به اینکه داروهای موجود، درمان قطعی این بیماری نیستند، ابراز داشت: بخشی از طب سنتی ما همانند دارویی که آقای قادری محقق همدانی آن را تولید کرده‌اند می تواند برای درمان این بیماری کمک کند، بنابراین لازم است تا ستاد استانی و ستاد ملی توجه ویژه ای نسبت به این دارو و طب داشته باشند.

امام جمعه همدان در ادامه صحبت های خود با تاکید بر اینکه طلاب استان برای حضور در عرصه مبارزه با کرونا و خصوصا مراکز درمانی آمادگی کامل دارند، عنوان کرد: طلاب حوزه علمیه استان همدان با تمام وجود حاضر هستند تا در هر مکان و موقعیتی که ستاد استانی در راستای مبارزه با این ویروس منحوس لازم ببیند، ورود کنند.

وی در پایان با بیان اینکه جایگزینی به جای مسجد در محلات در عرصه مقابله با کرونا نمی توان معرفی کرد، مطرح کرد: برای انجام کمک های مؤمنانه و یا شناسایی افراد آسیب دیده در هر محله و فرهنگ سازی برای مقابله با کرونا، حرکت حول محور مسجد یک ضرورت است و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha