جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کمک مومنانه مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بیرجند

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن گفت: در تمامی مراحل اجرای رزمایش مومنانه با وجود آنکه شهر سامن یک شهر کوچک است اما با اعتماد مردم به طلاب، کمک های چشمگیری بین نیازمندان تقسیم شد.

حجت الاسلام مهران ایلخانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با بیان اینکه مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن از مدارس پیشگام در عرصه مقابله با ویروس کرونا بوده و هست، اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته توسط طلاب این مدرسه هم در عرصه جهاد بهداشتی بوده و هم در بحث رزمایش مومنانه.

وی افزود: از همان روز های اول شیوع ویروس کرونا  از اسفند سال گذشته، با تشکیل جلساتی در مدرسه، طلاب با حضور جهادی خود از قوی‌ترین حرکت‌های جهادی شهر سامن که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت را رقم زدند.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن با اشاره به محدودیت‌هایی که در روزهای اولیه این بیماری در تهیه وسائل بهداشتی ایجاد شده بود، گفت: طلاب مدرسه در همان بحران اولیه ایثار کردند و با خرید تعدادی ماسک و مواد ضد عفونی، ضمن حضور در مقابل منازل مردم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و تقدیم این بسته‌ها، بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی تاکید و آموزش‌هایی را در این زمینه ارائه دادند.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها در فضای مجازی نیز توسط طلاب بارگذاری شده است، مطرح کرد: در تمامی مراحل اجرای رزمایش مومنانه با وجود آنکه شهر سامن یک شهر کوچکی است اما با اعتماد مردم به طلاب، کمک های چشمگیری را در  بین نیازمندان تقسیم کردیم.

حجت الاسلام ایلخانی تصریح کرد: البته این اعتماد مردم به طلاب مدرسه تنها به دلیل اقدامات صورت گرفته در دوره کرونا نیست، بلکه در طول سال و مناسبت‌های مختلف فعالیت‌ها و رفتار گروه جهادی مدرسه، در روستاها و مناطق اطراف، در این جلب اعتماد بسیار موثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه توزیع کمک‌های مومنانه کماکان در حال جریان است، خاطر نشان کرد: لذت این کار در این است که با اشاره ولی فقیه صورت می‌گیرد و کمترین کاری است که در لبیک به فرمایش حضرت آقا انجام داده ایم.

پیشگامی مدرسه شهر سامن در اجرای طرح آموزش مجازی بر خط 

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح آموزش مجازی بر خط در این مدرسه اشاره کرد و گفت: مدرسه علمیه سامن در کشور  جز پیشگامان اجرای آموزش مجازی بر خط است که در آن قابلیت ارتباط زنده تصویری بین طلبه با استاد وجود دارد.

وی با بیان اینکه با استفاده از این تکنولوژی دیگر هیچگونه دغدغه‌ای برای آموزش طلاب نداریم، عنوان کرد: طلاب روزانه و به صورت برخط با استاد خود در ارتباط هستند، که می توان این طرح را به عنوان الگویی در دیگر مدارس اجرایی و پیاده کرد.

حجت الاسلام ایلخانی تاکید کرد: سامانه‌های دیگر همچون برنامه شاد، به صورت آفلاین و یک طرفه به تدریس می‌پردازند و اگر در این فضا اهتمام والدین نباشد نمی‌تواند ثمر خاصی را انتظار داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha