شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مهدی ارتقایی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان گفت: یکی از تیم‌های جهادی حاضر در بیمارستان‌های همدان دست به ابتکار جالبی زده است و هر شب بعد از نماز مغرب و عشا تماس تصویری زنده بیماران کرونایی با حرم های مطهر در کربلا و مشهد فراهم می کند.

حجت الاسلام مهدی ارتقایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به موج سوم شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میرها، اظهار داشت: متاسفانه با بالارفتن آمار بیماران و مراجعات بیشتر به بیمارستان، بر آن شدیم تا با استفاده از ظرفیت طلاب و گروه‌های جهادی به کمک کادر درمانی در بیمارستان‌ها بشتابیم.

۱۵۰ طلبه جهادی در میدان مقابله با کرونا

وی افزود: بعد از انتشار فراخوانی در این زمینه تا به امروز نزدیک به ۱۵۰ نفر به صورت قطعی آمادگی خود را برای حضور در این میدان از برادران و خواهران طلبه اعلام کرده‌اند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان با اشاره به برگزاری جلسه شورای تبلیغ استان، مطرح کرد: بر اساس مصوبه شورای حوزه و شورای تبلیغ استان، مقرر شد طلاب و دیگر گروه‌های جهادی همدان، با محوریت قرارگاه جهادی طلاب شهید مدنی فعالیت‌های خود را در زمینه مبارزه با این ویروس منحوس در عرصه های مختلف آغاز کنند.

حضور طلاب جهادی در بیمارستان ها

وی با بیان این که از روز اول شیوع این ویروس، طلاب حوزه‌های علمیه استان همدان با تمام توان در عرصه‌های مختلف مقابله با کرونا حضوری جدی داشته‌اند، گفت: در ادامه راه برای حضور در بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمانی، نیازمند تسهیل‌گری بیشتر معاونت درمان و دانشگاه علوم پزشکی همدان هستیم که در این راستا نیز جلساتی با حضور نمایندگان حوزه و علوم پزشکی برگزار شده است.

حجت الاسلام ارتقایی در ادامه با تاکید بر اینکه به وجود آمدن استرس در بین بیماران کرونایی، یکی از اصلی‌ترین علل فوت این بیماران است، خاطر نشان کرد: از آنجایی که امکان حضور همراه در کنار بیماران کرونایی وجود ندارد و فضای موجود در بیمارستان‌ها نیز برای بیماران با استرس‌هایی همراه است، بنابراین طلاب برای حل این مشکل در کنار بیماران در بیمارستان حاضر خواهند.

انجام کارهای شخصی بیماران

وی تصریح کرد: انجام کارهای شخصی بیماران، برقراری تماس با خانواده بیماران، کمک در مصرف دارو و غذا و تهیه دمنوش از جمله فعالیت‌های طلاب در مراکز درمانی است.

ابتکار جالب طلاب جهادی/ بیماران امیدوار شدند

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه ایجاد فضای معنوی در کاهش استرس موثر است، گفت: یکی از تیم‌های جهادی حاضر در بیمارستان‌های همدان دست به ابتکار جالبی زده است و از طریق حضور دوستان خود در کربلای معلی و مشهد مقدس حاضر هستند، هر شب بعد از نماز مغرب و عشا تماس تصویری را برای افزایش روحیه بیماران با حضور این افراد در حرم های مطهر برقرار می‌کنند.

وی آرامستان‌ها و خستگی کادر فعال در این مراکز را از دیگر مشکلات موجود در موج جدید شیوع این بیماری برشمرد و یادآور شد: بالا رفتن تعداد مرگ و میرها غسالان را خسته کرده است و این قشر زحمت کش نیاز به یاری و کمک جدی دارند.

تغسیل اموات کرونایی

حجت الاسلام ارتقایی ادامه داد: برای کمک به افرادی که در مجموعه آرامستان‌ها در حال فعالیت هستند، طلاب جهادی در راستای وظایف خود و خدمت رسانی به کمک این عزیزان در امر تغسیل فوت شدگان کرونایی و غیر کرونایی خواهند رفت.

پاسخ به سؤالات مردم در آرامستان ها

وی با بیان اینکه در کنار حضور در غسالخانه، روحانیون غرفه‌هایی را نیز در آرامستان‌ها ایجاد خواهند کرد، گفت: در این غرفه‌ها که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دایر خواهد شد، طلاب به مسائل شرعی و سؤالات مردم پاسخ خواهند داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha